VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

ATT HA ELLER INTE HA---------??????

Av IRJA Hagström Wikström - 20 december 2010 15:39

  


  ******* GRAN ????? 

 HUR ska vi ha det? Gran eller inte ? Äkta eller plast ?????

Absolut  ingen gran säger maken.... JAMEN, en litenen, kanske , prövar jag.....

 NJA, i så  fall en rikdig, säger han.....

 Aldrig i livet säger jag....

OCH, ungefär så där håller vi på varje år ,så här dags när jag försöker hävda min granrätt....

 <<<<<<<<<<<<<<<<<<rätten till en plastgran alltså...

Jag tyckernämligen att det är så sorgligt att se dessa förbrukade granar som kastas ut efter JUL.....

 BARRLÖSA,,, övergivna och avsågade, har de dött en kvalfylld död i något kokhett vardagsrum....

 Men maken tycker att plastgranar är löjliga, så det blir väl en granlös jul i år också......

   VI fick gå halva vägen var....

 Det blev inte som jag ville, men kanske till nästa jul, hittar jag den perfekta plastgranen som ska stå grön och grann i vårat vardagsrum, och till nästa JUL igen få den glittra  och nästa-------------och nästa,år från år *****


   I ÅR  blev de en utegran,

 får glädjas med den granen så länge den varar....NU sprider den lys och  glädje....

Till våren i majelden värme och hälsar våren välkommen till vår byggd igen.......

HUR är det hemma hos er mina kära vänner ???? GRAN ute eller inne ??? rikdig eller plast  ???


         GRANHÄMTNING !!!

 Dan före dopparedan, är dan för att hugga julegran.

 Far och dotter till skogen går,,, pulsa i snön de båda får.....

 Kylan biter, stillheten är stor....

 Därhemma väntar syskonen med mor....

 Framme i dungen väljer far, den här är lagom, den  vi tar.....

 Nöjda de båda hemmåt går, det blev en julgran, precis som varje år.....



 Men inte hos mig......         

  




     

                        VINTER !!!

 Bitande köld -- yrsnö som drivar.vinterdeppig och inget som livar,,,

 Isolering-18 graders kyla,-med mörkret  och snöande i norden .....

 Sommartid ett paradis på jorden......


 Man sitter fängslad i de frusnas läger, och lyssnar på vad meteorologen säger.....

 IS-läget förvärrat uti Bottenviken, där vi sommras fångade siken.....

 Och dagarna går i så sakta mak,

 Snön ligger meterdjup på stugans tak...

 Än är det långt till nordlandets vår,då oss vårregn och sunnanvind når.....


 DÅ tar vi tillbaka det själen fått mista, solen oss värmer med sinnärande gnista....

DÅ finner man alla underbara idyller, i blomsterängens dofter och gröna

 KLOROFYLLER.......      


 FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< LÄS OCH NJUT ÄNDA TILL SLUT >>><<<

 TACK ATT DU VILLE VARA MED MIG EN STUND AV DIN TID.>>> <<< KRAMIZ IA     

 
 
Ingen bild

Margaretha

20 december 2010 17:39

Ja kära nån vad jag känner igen mig om detta ang.julgranen Min make ville absolut gå ut i skogen och "skjuta" en gran. Ja för det var vad han gjorde. är man jägare så. Men jag propagerade för plastgran. Det tog många år innan jag vann och fick en fin plastgran som inta barrade eller växte. För gjorde den det,alltså växte,då fick jag ha den till Påska.
Du vinner till slut Irja,jag lovar.
Nu för tiden är det helt granlöst hos mig.
Kram vännen min och ha det bra i det kalla nord.

IRJA Hagström Wikström

20 december 2010 17:52

Ja, kära vän, skam den som ger sig, eller qvinnans list, överväger mannens Hi,hi.... I lördags var vi även till Haparanda på IKEA och där var det så naturtrogna plastgranar,,, men men skam den som ger sig....Det blir nog bra med tiden....HA det bäst,,,, FÅNGA DAGEN...KramiZ IA

 
skogsnuvan

skogsnuvan

21 december 2010 15:26

Jag brukar ha både utegran och innegran. Iår var det så kallt så jag struntade i utegranen och satt utebelysning i mina blomlådor med enris i istället och det blev bra.
Eftersom jag bor mitt i skogen så har jag en stor maffig julgran (som du kanske sett) Har inte ens tänkt tanken att det är synd om granen. I så fall är det synd om all ved jag eldar upp också för julgranen hamnar ju i majbrasan och gör sin nytta där.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards