VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg under juli 2011

Av IRJA Hagström Wikström - 22 juli 2011 17:20

  



 

 

 

 

 

 Det är hopp om livet, efter den olyckliga olycksfallet , jag råka utför för ett tag sen, närmare bestämt den 7 juli,,, det gick så illa att jag fick besöka  akuten och VC,,, men än är jag inte helt återställt... så jag får väl besöka VC -igen....


       


Därför har det varit tyst om mig, i min blogg, har liksom inte orkat vara närvarande här hos er kära vänner,,, hoppas ni har överseende med detta här... LER 

 Vill ni att jag ska berätta  mitt händelseförlopp från början ????

JA, dåså ska jag försöka berätta det för er hur jag gick till väga ,,, för att åtsta komma detta... ler....

Skulle till att städa gillestugan  , för vi skulle få besök av våran yngsta dotter med familj från Kalix,,, jag ville ju ha rent och snyggt....

dammsög mattorna som skulle ut för vädring,,, de första lasse med mattor kom ut på ställningen, utan större bekymmer, de andra små mattorna som jag också hade dammsugit färdigt , och var jag på väg ut med när allt  detta elände hände,,,jag  tramppa snett på tröskeln ut , slog vänster öra mot dörrkarmen, tappa fotfästet och balansen så jag tratta över på höger sida , och slog mig så illa i dörrhandtaget att jag ramla och tuppa av....HUR LÄNGE ??????

Har inget minne hur länge, jag hade varit avsvimmat....

Natten mot lördagen sov jag inte en  endaste blund på hela natten, hade ju en sån frukdansvärt värk, så jag trodde inte jag skulle överleva detta...

värktabletterna lindra ju något, men bara en liten stund. i taget... Så när det blev lördagsmorgon, så bar det iväg till AKUTEN,,, och där fick jag sitta och vänta i  5 ½ timme till det blev min tur....

När jag då äntligen fick träffa en läkare, konstatera han att jag hade hjärnskakning och bägge hörapparaterna hade skada hörselgångarna vid fallet,så jag fick utskrivet antibiotika ,öronsalva och värktabletter som var  något mer i styrka än alvrdon och även lindra de inflammatoriska...

Jaja, så kan de gå, när  inte haspen är på..LER. såå nu är det hopp om livet

 

 

 

 

 

Huset är fullt med sommargäster ,så jag kommer att ta några veckor semester från och med måndag ........

Och jag önskar er alla en skön sommarledighet och sköna soliga sommardagar...

Vi höres åter igen, när tillfälle ges, så om inte annat så efter 2-3 veckor...

 Ha det bäst alla mina vänner.... 

 

 

     VÄNSKAP !!!!

 Livet blir berikat av kompisar och vänner,

- att människor vill dela sånt man gör. sånt man känner :))

 

 Så mycket man får lära, så mycket som blir sagt......

 Så mycket som kan hända, i vänskaplig kontakt :))

 

 Ja, det ger så mycket glädje, att vara mer än en......

 Att man har nått gemensamt i nuet, DÅ och SEN :))

 

 Att ha just dig /er till vän, ger skäl till tacksamhet.....

 -För du/ni är bra på vänskap -det hoppas jag du/ni vet

  Kära vänner ! ! !

  FÅNGA DAGEN.

K ramiZar IA.... 

   

Av IRJA Hagström Wikström - 9 juli 2011 08:21

 

Fyller myndig idag,,, GRATTIS ROBERT vårat barnbarn,vi kommer på tårtkalas,,, det blir väl din älsklins tårta......   


 Robert, nu är det upp till dig,nu får du själv,bestämma

 Vart, du ska resa bort, och vad du kallar hemma........

 DU, väljer dina vägar,kan göra vad du vill,,,,,

JA, även då du väljer att väljer att vänta lite till ......


HUR man vill ha sitt liv, är inte lätt att veta.....

SÅ därför finns det tid att testa och leta.....

Så många möjligheter, att säga jag och nej.....

Så minns att alltid lyssna , till rösten inom dig......

 GRATTIS,grattis önskar vi Mormor och  Morfar, och lillvännen Lucky.......

vi kommer klockan  15: 00 


    

Av IRJA Hagström Wikström - 2 juli 2011 02:54

      

 

 

     

   Grattis på er födelsedag 20110702 min kära mamma och svärsonen Thomas

 

      

 

      

 

 På din födelsedag i dag, på Rosadagen,vad pssar bäst då,

om inte en fång med rosor,och ett stort GRATTIS nu när du fyller 87-år 

        

           Grattis min kära lilla mamma !!!

 

 

Vi kommer med tårta och en liten present och självklart en bukett med rosor

    Idag på eftermiddagen och  gratulerar dig      

 

  MAMMA !!!

 Idag blir du 87-år, och det vill vi fira

 med tårta och kaffetår

 Jag älskar dig ,och vill bara ge dig de bästa ,

 Det är något som verkligen känns lyxigt,

 precis som en siesta......

 

Livet är inte de dagar som gått,,,,

Utan de dagar som du minns.......

 

  

 

GRATTIS THOMAS på din 42-årsdag 

 

PÅ bilden ser ni Thomas ,Anders och lilla prinsen Melker.......

 

  Ropen skalla i från fansen.

Dax att ta av dig HELLY HANSEN

Norrlandssommar - sol och hästskit i hagen,,,

Vi vill gratulera dig på födelsedagen.....

 Du travat, genom livet i 42-långa år,,,

Vi hoppas de bästa återstår....

Grattis till dagen,,,,,,

    Tittar in senare på dagen, med en liten rosenknopp

och får oss tårta och kaffekopp  ...........

 

sen vi åt er båda en hyllnings sång vill sjunga JAAA må ni lev uti hundrade år  

 

ÖNSKAR ALLA EN BRA SOMMARDAG  ,,,,, 

FÅNGA DAGEN,,, KRAM IA   

 

 

    

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards