VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 26 april 2013

" VECKOSLUT "

Av IRJA Hagström Wikström - 26 april 2013 09:12



                


  Godmorgon mina vänner !!!

 Ja då var det aprils sista veckoslut och fredag, solen strålar från en klarblå 

 himmel även idag  het underbart vad kan man av dagen mer begära ,  

  som visar sig från sin bästa sida...........

   Idag ska vi ha grillpremiär, för  nu har ju vår härliga utegrill tinat fram , och det ska vi fira  med  lite grillat köttbit och ett glas rött...........

    Jag önskar er alla en underbar fredag och veckoslut, glöm inte bort att njuta av våren, du som kan  det,,, för det inns så många som har alergi och tycker att våren är en hemsk tid för dom..................

 Lördagens planering är att åka till vår yngsta dotter Maria i Kalix, för det var ett bra tag sen, samt fira mannens födelsedag, med lite gott till kaffet.... Vi har inte kunnat åka tidigare eftersom vi blev påkörda bakifrån av en annan bilist som hade alldeles för bråttomt  och ville köra om på för trångt  och avsmalnande väg.... bilen fickvara i verkstan i över 1 månad,,,, visst fick vi låna en hyrbil,  och det var ju bra,,, MEN vi fick inte  ha några djur fraktande med,,, för de skulle ju vara djurfritt,,, och det är ju förståligt...........

       nu ska jag brygga mitt morgonkaffe och sätta mig i solen och njuta, så detta här får bli bra för idag...

  Du som tittar in här skriv gärna en rad , och gör mig glad.... FÅNGA DAGEN ,ty dagen går ej i repris Kram Ia...............  

                              

                       

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

26 april 2013 11:05

Under tidens gång har jag tappat bort din blogg eller har du gjort uppehåll ett tag? Hoppar genast in och lägger in dig som länk så det inte händer igen. Alla jag följer på bloggen bor söderöver och jag tänkte just att jag skulle ha någon som bor norröver och har en helt annan förståelse för våra vintriga vedermödor.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

26 april 2013 13:48

Ja min kära vän, de hagla så mycket sorg över mig, så jag blev utbränd eller torrkokes som de säger här i Piteå, så jag kände att det var tvunget att Pausa,,, men jag visste ju inte hur länge... men nu kommer jag igen i sakta gemak,man känner sig lite ringrostig innan man blir varm i skrivandet igen,,, men de kommer automatiskt, när man väl får en början.. Nej sörlänningarna kan inte riktigt förstå vinter och vår här i vår kalla nord,och det är lite svårt att förkalara de åt dom som inte har upplevt det "live " eller har sina rötter härifrån...ha en fortsatt trevlig eftermiddag min vän Kramens

 
Annie

Annie

26 april 2013 12:30

Vilken härlig sol-bild ;-) det är ju så gott med grillat oxå ;-) låter kul med grillpremiär! vi har inte haft våran premiär än men det kommer ;-)
Ha en fin fredag :-)

http://cupcakes-ochannat.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

26 april 2013 13:56

Välkommen till mig kära Annie, det var mycket trevligt,,, efter den långa kalla vintern är det skönt att vara ute i solen och njuta av god mat och dryck, de är mysigt ... Får jag länka till dig, då är det lättare att hitta igen sina vänner... du med ska ha en fortsatt gemytlig fredagseftermiddag Kram

 
lillisl

lillisl

26 april 2013 17:19

Så smarrigt och gott med grillat
Önskar dig en bra och mysig helg
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

26 april 2013 17:45

Jag önskar dig detsamma min vän, ha en skön veskoslut, för det ska jag ha med mina småttingar ,,,,Gokväll

 
kristinakicki

kristinakicki

26 april 2013 19:22

Vad kul att du hittat tillbaka igen oc h känner dig bättre. Livet kan vara tufft ibland och mycket händer.
Vi ska med grilla imorgon, sonen kommer ner till oss, han bor så nära.
Vi har haft ganska tufft väder här. Isen gick upp för en vecka sedan och det är kallt på nätterna.
ha det gott och go kram till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

27 april 2013 00:03

Isen i Rosåviken börja öppna sig först på de forsande ställena där det är mera strömt, för två veckor sen, sångsvanarna landa ungefär då, och de är ett säkert vårtecken, nu är Rosåviken helt isfri och svanarna trumpetar in våren, de mesta av snön har tinat bort, men vid skuggsidorna finns de högar av snö kvar,,,nätterna är fortfarande kyliga, och de sista dagarna i april hota väderleken med snö, bakslag innan våren blommar ut för fullt, det är inge ovanligt att valborg är kylig, man får värma sig vid majeldarna och gapa ikapp med de skönsjungande " vintern rasa ".... det känns helt underbart att vara tillbaks, för jag har saknat er jättemycket, det spritter i kroppen av välbehag ,fast jag känner mig lite ringrostig,,, Ja vinter har nog varit tufft över hela vårt avlånga land, men nu går vi mot ljusare tider....
Ha de bäst Kram Ia,

 
Mita

Mita

26 april 2013 22:26

Hallå vännen,vad roligt att du är på G- igen.Tråkigt att läsa om så mycket sorger som drabbat dig. Livet är tufft ibland,hoppas du har kommit igenom "torrkokningen" någorlunda oskadd...*
Varm kram till dig vännen***

http://mitasguldkorn.blogspot.com

IRJA Hagström Wikström

27 april 2013 00:38

Hej,hej i natten...
Ja , livet kan bli tufft när man blir drabbat, man blir helt orkeslöst och kroppen vill inte länre och man vill bara sova för man är för de mesta bara trött, är under läkarkontroll nu två gånger i månaden, och livet går åt rätt håll, för nu vill man leva igen,,,allt börja nog redan när min man fick alla sina hjärtinfarkter,,, sen dog min älsta bror för 3 år sen i hjätinfarkt och för 1år sen gick min yngre bror i hjärtinfarkt, så alla mina 3 bröder är borta, och där i mellan för 2½ år sen gick min barndomskamrat också bort i cancer , det blev för mycketför mig,,, men lyckan i livet vände till de positiva, jag fann min syster till slut, så nu har jag bara min halvsyster kvar som jag hitta för½ år sen ......
Livet har sina överraskningar, och jag tar ett steg i taget.... Det är underbart att komma tillbaka hit för jag har saknat er jättemycket,,, livet går vidare och kan man vara glad åt lite, så har man mycket att vara glad över,,, Ha en trevlig och skön helg...FÅNGA DAGEN...
KramenZ IA,

 
Margit

Margit

27 april 2013 00:44

Så roligt, syrran att du nu är ute på banan igen!!!!
Så mycket du hunnit med..och nu åka och hälsa på dottern i morron och Anders fyller år!!! Grattis till honom!!! Hälsa från oss!
Vi har hafy besök i kväll..haft "TRE RÄTTERS".och "HALV 8 HOS MEJ!" Lasses komisar med fruar...Har vista några bilder..och k förslka att Blogga i morron..och vi ska packa klart..inför Rhodosrsan på söndag.
Kramis syrran och Anders från
Lasse och mig!!!

http://margitholm.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

28 april 2013 12:42

Önskar er en trevlig RESA,,, Hoppas jag har hunnit få min nya LABTOP så att vi kan även träffas på FB igen undertiden ni har varit på eran resa Bra val av av semesaterort... Hälsa Lasse Kramisar från oss Ia,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards