VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

" SER DET VAR LÄNGESEN SIST"

Av IRJA Hagström Wikström - 24 april 2013 11:46

  

                   


                     

                                       HEJ MINA VÄNNER !!!

 Ja jag vet,det var ett bra tag sen,jag bloggade ser jag  !!! närmare bestämt, för 1år sen .

 Så visst är det dax att ta  upp de nu igen ????  eller hur,,, fast det är väl ingen som har  

 saknat mig ??+, Ler hihihi ...

    Tänka sig vad tiden ändå går fort,fast ibland tycker jag tiden står stilla, som denna VÅR

 VÅREN har verkligen dragit över tiden, eller är det normalt!?.....

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag, och ingenting blir längre som förut, men alla dagar för med sig något bra,fast ibland får man leta efter det, bra och goda. fast hjärtat bär mycket sorg....   

Mycket har hänt här under den tiden, men inget jag orkar ta upp nu, den ena sorgen efter  den andra  har avlöst varann, det säga att tiden läker  alla sår, men så är det inte, det   bleks bara lite ............

  Nu är det VÅREN som vi har framför oss,,, glädjas över att ljuset och värmen      och  fågelkvitter återkommit igen ,och att den långa mörka,kalla vintern äntligen tog slut, få glädjas över vårblommorna och sädesärlan, som vippar så stolt med sin sjärt och svanarnas  trumpetande nere vid rosåviken , kabelekan och tussilagon guldgult strålar ikapp,,, ja visst är det härligt med VÅREN som äntligen kom till oss,,,  bättre sent än aldrig

Man får ta en dag i sänder,och glädjas över det och FÅNGA DAGEN 

   

  Sen går vi över till SOMMARLÄNGTAN

  Naturens alla dofter, med all  sinnernas  innehåll.....

blomsterängar, sommarängar, blomsterprakt !

Syren och liljekonvalj, blommor i all dess regnbågens färg,grönska och  klorofyll,

ljus och växtkraft och gröna lukter................

    Juni, Juli, Augusti-Skolavslutning och sommarlov  ....... krans i håret, barfota, skrubbade knän och tår...........

    Utflykter  till badstränder, bada, bikini, solsken, sol och värme ..........Ultravioletta strålar ....Solskydd

    Fågelsång och kvitter... lommen, sädesärlan och göken den gol från öster,östergök en tröstergök............

      Regn och rusk. blix och dunder' åska, varmt och klibbigt............

Mygg... knott och brännmyelände, huggbett och salubrin

     MIDSOMMAR, växlande molnighet, regn och sol.

 pålandsvind och landbris.De smågrodorna dansar runt midsommarstången som är klädd med midsommarblomster

      SEMESTER .husvangssemester, sommarstugan, camping och tält....Ligga i hängmattan och dricka rabarbersaft, äta solmogna gubbar,gilla och grilla, eller bara göra ingenting............

    Barfota i gräset det gröna, med varma smultron på strå, sommarfiske från en eka, äta flugfiskat öring med gräslök och färskpären ....

Fjällvandring - storslaget natur-sportfiske och massor av flygfän igen..........

Festivaler och marknader, spelmansstämmor med sång och musik, bäckens brus och möte med mönniskor,och människor från andra länder.........

  Solvarmadagar och långa ljusa sommarnätter och ljumma kvällar på balkongen , och stilla sommarregn...........

Sol,vind och vatten i ljuva sommartid, höra fåglkvitter då är det svårt att vara bitter..... I MITT LJUVA MIDNATTSOLENSLAND och SOMMARTID

 

                 


Nu får ni nöja er med detta här och nu....................

  Har ju datakrångel på min egen labtop som är på rep. så ni blir ledig  från mig ett tag på FB kära vänner....

Men vänskap handlar inte om vem du känt längst............utan VEM som finns vid din sida, .......... trots.......... LÅNG UPPEHÅLL !!!!

Önskar er alla en skön och solig VÅR-dag, och njut av härligheten. för det ska jag göra. med nygräddade våfflor och kaffe.............".FÅNGA DAGEN "  för denna dag går ej i repris"

         Tack för att ni hade tid att titta in på återseende   

                       

                                            IA, 


                             

  

 

 


 


                          

                       

                           

   


 

   

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

24 april 2013 23:37

Hej på dig. aha så du har haft blogguppehåll ett tag ja så kan det bli ibland det händer saker man inte räknar med så det rör ihop sig i livet i bland men som du sa det bleknar bara lite man lär sig hantera det, "sorgfågel bor i mitt hjärta den kom för månader sen,,den flyger ett varv över länderna så kommer den igen" man får ta det som det kommer.Men nu går vi mot ljusare tider lite lättare med allt vackert som naturen bjuder oss på alldeles gratis här nere blommar blåsippor vitsippor det går alldeles för fort.Men du har allt det kvar att se fram emot härligt!Sov så gott sen,

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

25 april 2013 10:41

Godmorgon min vän....
Någon enstaka tussilago tittar fram som små solar kabelekans knoppar har slagit ut vid Roså-kanten,men än har vi snö här och där ,men bara solen och värmen kommer mer och mer så blossar det upp med rasande fart, vi har inte den härliga och sköna våren som ni har, med blå-vitsippor,för de finns inga här, våran vitsippa är skogsstjärnan.... men jag har ju ljuset, snart ljust dygnens alla timmar,,, solen gassar från en klarblå himmel och det är underbart, har redan varit morgonpromenaden med min fyrfotade vän,en brun Labrador Redriver.....
Ha nu en skön dag, och njut av våren....
Kram Ia,

 
Sita

Sita

25 april 2013 08:01

Härliga bilder o väntan på sommaren som inte har kommit än. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

IRJA Hagström Wikström

25 april 2013 10:21

Godmorgon vännen..........
Ja att våren är sen hos mig, betyder det inte att jag behöver vänta på försommaren så länga den blossar upp så fort de har tinat upp och värmen kommer, våran vår är inte som ni har, allt kommer på en och samma gång, allt sker i en rasande fart,,,,önskar dig en skön vårtorsdag, och njut av den,vi har redan+8 grader och solen strålar från en klarblå himmel Ha de bäst Kram Ia,

 
Filifjonkan

Filifjonkan

25 april 2013 11:19

Hej Irja har du hunnit ut redan med din 4fotade vän ja de behöver ju få lätta på trycket de med liksom, Ja just det ja ni har en helt annan flora däruppe och som du s ni har ljuset det är så mysigt har fjällvandrat mycket förr om sommrarna och åkt skidor med där uppe, härligt är det Sverige bjuder på många sorters landskap, ha en fin dag

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

25 april 2013 23:37

Hej !!!
Det är det första man får göra om morgonen,och det sista på kvällen... och där i mellan,, han är en duktig Labrador kille som håller sig på gården....Ja Sverige är fantastiskt, många underbara platser som finns kvar att upptäcka,,, själv har jag bott i Helsingborg i söder mellanlanda i Uppsala några år,sen vända i Malmberget i Norr och till Luleå kom jag i början av 70-talet, och nu bor jag 2 mil norr om Piteå, och här har jag bott i 23 år,,, så jag är väl en liten flyttfågel jag med... Hoppas dagen har varit gemytlig,,, Kram Ia,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards