VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg under november 2011

Av IRJA Hagström Wikström - 8 november 2011 16:03

                                                 

 

Fotspår i sanden

En natt hade en man en dröm. Han drömde att han
gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen trädde plötsligt händelser
från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden
av två par fötter: det ena spåret var hans, det andra var Guds. 

När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i
sanden. Då såg han att många gånger under sin levnadsvandring fanns det bara ett
par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och
svåra perioder av sitt liv. 

Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta. "Herre, Du sa
den gången jag bestämde mig för att följa Dig att Du aldrig skulle överge mig
utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste
tiderna i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå att
Du lämnade mig när jag behövde Dig mest.

HERREN svarade: "Mitt kära barn jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig
under tider av prövningar och lidande. När du såg bara ett par fotspår - då bar
jag dig.

Författaren okänd
 
 

 

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards