VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

>>><<< NYÅRSAFTON BLEV MIN BRÖLLOPSDAG >>><<<

Av IRJA Hagström Wikström - 31 december 2011 20:05

    

 

 

               

 Nyårsafton blev min bröllopsdag, och det har den varit i många långa år nu, men det känns precis som de vore igår, vi sa ja till varandra min Anders och jag,Vi blev ett strävsamt par i vått och tortt i medgång och modgång,samt i sjukdom och hälsa,,,, bara vi har varandra så lyckads vi med de mesta i livets gång och att KÄRLEKEN är stark....................

 

   

Denna vackra rosenbukett   fick jag av min man till dagens ära...........

Lyckan ska vårdas ömt, när den hälsar på,men att alltid vara lyckligvore en förfärlig tanke, vardagen och sorgen har ju också sina törnar, livet är inte bara en dans på ROSOR...............

 

  

 

Nu mina vänner börjar vi närma oss detta gamla årets slut om bara några få timmar ,,,,,, Detta år har vi gått igenom med glädje och sorg ------------------

Snart får vi ta farväl av de här gamla året med ett minne blott och önska oss en bättre framtid när de nya stårvid vår snöiga port-------------

 


Nyårsdikt                


Skrivet av kvinnotankar den 2007/12/27


När nyårsklockor ringer det gamla året ut
då har jag redan tagit en hel del nya beslut
För jag ska inte stressa, jag ska inte vara lat
utan jag ska motionera och äta mindre mat.

J ag måste ha en hobby, jag måste komma igång
jag får nog ta och leta efter någon sorts shi gong.
Jag ska börja dansa och svänga mina ben
Men stopp nu är jag tillbaka i stressen om igen.

Nej när nyårsklockor ringer det nya året in
då gläntar man på dörren med nyfikenhet i sinn
Man ser en ny värld öppnas utan måsten och besvär
Man tittar och man lovar fullt på allvar – och man svär

Att jag ska fånga dagen som bara dyker upp
ta vara på det som kommer i stort men även smått
den underbara kramen av barnet som jag får
Den underbara sången som som kommer varje vår

Jag ska njuta utav barnen och glädjen som det ger
jag ska också börja dansa och leva lite mer.
Jag ska prova att bara vara och ta emot det som jag får
och jag önskar alla andra ett riktigt Gott Nytt År!                                               
                                     

 av Susanne Bergstedt

   

Nu går vi över 

I nyårskvällens mörka prakt, försluts en del av livet ---------

Och gjort blir gjort , och sagt blir sagt

och bladet färdigskrivet-----------------


Då i en svinlande minut hörs vett och sanning tala,

och våra drömmar saknar slut, tills nyårsklockorna klingat ut,

och vi blir fullt normala------------


Ett nytt år oskrivna blad i livets bok---------

Det som gjorde ont i det gamla-----------

Lämna det bakom, låt det inte glömmas,

Men bär det inte i ditt hjärta---------

Låt de inte tynga din rygg "  


Med dessa ord Önskar jag alla mina bloggvänner ett gott slut på de gamla året och höjer glaset för de NYA så GOTT NYTT ÅR-----------

FÅNGA DAGEN: Dagen går ej i repris......... 


   Önskar att  den här nya året ger mig kraft och  hälsa, att orka vara mer tid här på blogget , och svara på era kommentarer och skriva en rad hos er,,,,,,,,,, Tackar er alla på detta sätt av hela mitt.    KRAM . IRJA    

NU snart är det dax snart klämmtar klockan , vi höres nästa år igen---------


 





 

    



                                                  
                

 
 
Ingen bild

Love

31 december 2011 22:47

Minuterna tickar sig fram och snart kan vi säga Välkommen till år 2012.Nu väntar vi med spänning på nya utmaningar och upplevelser att njuta av. Krafter att klara motgångar och massor av glädje och skratt detta nya år. Jag vill gratulera er båda på stora dagen och där kärleken bor är lyckan stor. Vi är nog en strävsam generation som kämpar oss igenom svårigheter och ser möjligheter.
Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar Leif och jag dig och Anders.
Kram min kära Irja.

 
Mita

Mita

1 januari 2012 17:54

Men stort grattis till eran bröllopsdag. Hoppas den blev fint firad årets sista dag också.
God fortsättning och massor av
Varma kramar till er♥♥

http://mithasplace.wordpress.com

 
Stevie

Stevie

1 januari 2012 19:08

God fortsättning på denna söndag & nyårsdag!
Jag hoppas att Er nyårsafton var givande,
och önskar Er en god fortsättning på 2012.
:)
Kram
Stevie

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

 
lillis

lillis

2 januari 2012 07:04

Grattis i efterskott till er bröllopsdag och jag hoppas att ni får flera lyckliga stunder tillsammans
Önskar er oxå en god fortsättning på det nya året
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

2 januari 2012 16:58

Då får jag säga Grattis till er dag å ETT GOTT NYTT ÅR önskar jag också. Vi får hoppas det blir ett bra år för oss alla.
Kramizar från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
skogsnuvan

skogsnuvan

3 januari 2012 22:05

En fin dikt du hade igår om vad man ska göra när det blir nytt år. Så skönt att bära med sig kärleken in i det nya året. Det är inte alla som har den gåvan. Kram till dig

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Maggan

Maggan

4 januari 2012 09:13

Min kära vän,min kära Irja. Vad glad jag blev nyss när du hade hälsat på i min blogg. Ja,jag får skämmas att jag inte skrivit och kommenterat mer i bloggarna,men så kom ju julen och då rör det sig om lite annat i huvudet. Så har jag ju varit sjuk,liksom du.Hoppas att du känner dig bättre nu. Själv börjar jag komma åter igen.Jag hoppas att detta året ska ge oss lite mer styrka att stå emot bacillerna du Irja.
Och så har du firat bröllopsdag också med din käre Anders. Ni är så fina på kortet och jag får en tår i ögat och tänker på min älskade Thord. Ja vi hann ju fira 50 år,men jag skulle velat ha honom kvar länge,länge än.
Men sånt är livet,det vet vi ju.Måtte ni få många år till ,det önskar jag av hela mitt hjärta.
Nu hoppas jag att du/ni mår relativt bra och att ni njuter emellanåt av livet och varandra.
Kram min kära ,kära vän som jag aldrig vill mista.

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

7 januari 2012 12:06

Trevlig fortsättning på det nya året.
Hoppas allt är bra med dig.
Kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

9 januari 2012 10:50

Trevlig fortsättning på det nya året
Kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

15 januari 2012 12:34

Grattis i efterskott till eran bröllopsdag.
Vilken fin nyårsdikt, den är ganska träffande.
En go kram till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

16 januari 2012 11:43

Ny vecka och nYA MÖJLIGHETRER att "FÅNGA DAGEN"!! ja Lasse och jag fångar varje dag..så gott vi kan. IBland så har vi "Bara vara dagar"..och ibland så åker vi runt..handlar och schoppar..och iband besök hos nära och kära och GOA vänner!!
Hoppas att du mår bätter..och dina öron..jobbigt att inte höra som man bör.
Ska åka till E-tuna i kväll..jobba 2 nätter så då stannar jag kvar i E-tuna under morrondagen.
Nu + 0,7 och liet "mjölvitt" på marken...
Kram till dej och Aders..från oss..Syrran och min Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Margit

Margit

24 januari 2012 01:41

En liten natthälsning från Eskslsstuna...och blir kvar ..jobbar 2 nätter...hem till min lasse på osdagmorron och då hinenr vi också gå till SOPPLUNCHEN.
Hopaps att det är bramed dig, syrran!!! Saknar dig på Bloggen..men tur att jag ser DAGLIGEN livstecken från dej på Facebook!
Kram till dej och Anders från lasse och mig, syrran...

http://margitholm.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

25 januari 2012 03:03

Jag saknar också er , Dej syrran och Lasse. och alla mina underbara vänner på BLOGGET....
Men hälsan är skral, men orken kommer så sakta tillbaka,,, är så trött,så trött,vill bara sova,sova, sova ...Öronrn vill inte läka så som dom ska, har ofta huvudvärk och och får gå och hålla i mig för balansen är inte OKEJ ............Och jag vill inte bara skriva om min sjukdom och hur jag mår, ska på återbesök igen på ÖRON den 9/2..... så var glad min älskade syster att du har HÄLSAN.......Många underbara vinterhälsningar till er alla som läser de här KramiZar IA

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

27 januari 2012 10:34

Kära vän hur står det till?
Inte roligt med öronvärk.Jobbigt med ballansen det vet jag eftersom jag har " Minieres sjukdom" en yrselsjukdom som kommer sig av vätska i hörselgångarna. Har någon sagt att balansen kan påero på denna sjukdom i Öronen??Jag får äte " mältad havre varje morgon för vätske blansen + vattendrivande Altt för Öronen. Tänk på att fråga läkaren om detta kan hjälpa dig Inte för värken men ballansen.
Tusen varma goa kramar till dig kära vän. Berätta för mig skriv ett meddealnde om hur det går för dig lova det kram igen Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

30 januari 2012 22:50

Kära Anita....
Tack för din underbara omtanke om mig kära du, blir så berörd , när jag vet att du har större problem än jag ,,, de värmer mig mycket att veta att det är någon där ute som bryr och tänker på lilla mig , jag är inte van vid det,,, DU som har det mycket värre själv.....Ja de värmer ända in i hjärteroten, TACK min vän.......
Eftersom mitt senaste yrke har varit undersköterska, och vet att balansen sitter i öronen,,, visst är jag bekymmrat, men det är bara att vänta ochse tiden ann och inte måla fan upp efter väggarna,,, den dan, och de bekymmren tar jag då....... ska ju på återbesök den 2012-02-09 ,,, fick örondroppar som redan gett bra resultat, och jag hoppas att de ska fortsätta så........ När jag vet mer ska du få veta det kära Anita, jag lovar.... Men se nu till att bli frisk själv nu också Krya på dig till de bästa tills vi höres av varandra nästa gång, HA DE BÄST tills dess Anita.........
KramiZar IA....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards