VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

>>>>>>>>>>> JANUARI MÅNADENS SISTA BILD <<<<<<<<<

Av IRJA Hagström Wikström - 31 januari 2012 23:44


    ADJÖ JANUARI OCH VÄLKOMMEN ATT TITTA IN HOS MIG   


 


    ETT LITET LIVSTECKEN FRÅN MIG OCH EN LITEN VINTER HÄLSNING TILL ER ALLA VÄNNER,,,,                                       SOM  TITTAT IN HÄR HOS MIG...............



 


   



      

 JANUARI VINTERNS BEKA SOL TITTAR BLYGSAMT FRAM OCH TAR ADJÖ MED EN KYLIG DAG.21½ VISA TERMOMETERN IDAG, OCH INNAN VECKAN ÄR SLUT LOVA METROLOGERNA FORTSATT KYLIGA  DAGAR........DET ÄR KYLAN FRÅN SIBIRIEN SOM VI FÅR KÄNNA PÅ, INTE BARA VI SOM BOR I NORRLAND UTOM HELA SVERIGE OCH NORDEN..........

FEBRUARI, VINTERNS SISTA MÅNAD INLEDER MED KYLA, MEN DET GÖR INGET,BRASAN VÄRNER GOTT I STUGAN IN, OCH ÄN HAR VI INTE UPPNÅTT FJOL ÅRETS VARGAVINTERNS TEMPERATURER,,, DÅ HADE VI EN STRÄNG KYLA ÖVER 30 MINUS GRADER I FLERA VECKOR...


VI NORRLÄNNINGAR ÄR JU VAN MED DET MESTA,,,

 VARJE DAG VÄNDER VI NYA BLAD I VÅRA LIV, SKA BLI SPÄNNANDE ATT SE VAD FEBRUARI HAR I SITT SKÖTE...

JA NU ÄR VI EN MÅNAD NÄRMARE VÅREN, OCH GÅR TIDEN LIKA FORT SOM DEN GJORT DENNA VECKA SÅÄR VI SNART DÄR............

DEN NYA ÅRETS FÖRSTA MÅNAD JANUARI HAR NU KOMMIT TILL SIN SISTA DAG, OCH VAD KAN DÅ VARA BÄTTRE ÄN ATT FIRA ATT ÅRETS LÅNGA , MÖRKA OCH VÄRSTA MÅNAD ÄR ÖVER FÖR DENNA GÅNG,, , OCH VI FORTSÄTTER ATT GÅ MOT LJUSARE TIDER.................... 


 FÅNGA DAGEN  DAGEN GÅR EJ I REPRIS   HA DE BÄST MINA VÄNNER I KYLAN   

 KRAM  IA............ 






  

 
 
Ingen bild

Marie-Louise Grimlund

1 februari 2012 13:42

Hejsan Irja !
Här i Södertälje/Geneta var det 11.6 i morse kl.7.30.Nu när jag tittade 3.4 minus, det började med sol som nu är väck och det mulnar på o.några flingor dalar sakta ner.
Mars är väl också en vintermånad. Det börjar bli ljusare både morgon o.kväll Skönt.

kram Mi

IRJA Hagström Wikström

1 februari 2012 14:50

Good Eftermiddag Mi!!!!
FebruariKylan håller ett stadigt grepp om oss idag -20 grader kallt,,,, men inne är det varmt, speciellt idag , eftersom jag har haft besök av min underbara MOR,,,MOR är 87 år gammal, och är mycket flink för sin ålder... blev en varm morotssoppa till lunch,kaffe och kaka sen,,, vi har bara varran, eftersom vi ingen anndra släktingar har kvar i livet, så vi passar på att träffas ofta, så ofta de går,, hon bor 4mil ifrån mig.HA en bra dag vännen...........
KRAM IA ***

 
lillis

lillis

2 februari 2012 06:45

God morgon Irja!
Kul att du är tillbaka igen, har saknat dig.
Tycker oxå att det är skönt att vi går mot ljusare tider.
Ha det bäst min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

3 februari 2012 00:15

GOOD midnatt Lillis,,,
får jag väl säga då,,,det har varit flera nätter nu som jag har bara fått bara sova några få timmar, så jag somna om vid morgontimmarna och vakna strax några minuter över 10 i förmiddags, och det tar en stund innan kroppen kommer igång,,, det är ju så med oss reumatiker,,, Och den här Sibiriska Kylan gör ju inte livet bättre.......MEN, man har ju alltid något positivt att se framemot,, JA, just de,,, VÅREN....
HA det bäst min vän...
KRAM IA...

 
Maggan i Finspång

Maggan i Finspång

2 februari 2012 08:41

Oj det var ett tag sen jag var inne på din blogg. FB gör ju att vi "ses" varje dag ändå. Jag har varit dålig överhuvudtaget med att besöka och kommentera andras bloggar. Skriver inte själv så ofta heller.
Så fina bilder du visar oss och kyla har ni också. Ja idag är det -11 här och det räcker och blir över.Men solen håller på att "karta" sig upp så sakteliga nu.
Idag ska jag hålla mig inne och se på skidskyttet från Norge.
Jag önskar dig en underbart fin dag.
Kram min kära vän.

http://Margaretha.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

3 februari 2012 00:03

GO kväll Margaretha..,
Min vän,
Dagens kyla höll mig inne idag, man vill inte gå ut mer än behövligt, till brevlågan och rasta Lucky, han måste ju få göra sina dehov...
Lite känning av kyla måste vi alltid få,annars blir det ju ingen sommar.......vintern hitentills har ju ändå varit lindrig , vi överlever nog det också som allting annat LER ...
ATT ranta runt hos vännerna på blogget tar ju sin lilla tid , och ibland finns det annat man vill hinna med , nu får jag också ta upp igen min bekantskap med mina bloggvänner , som stått mig närmast, som skickat mig uppmuntrade, och krya på dig hälsningar...Och det vill jag TACK mig för.......OM du bara visste, hur glad och upprymmd man blir , så TACK min vän.....
HA de bäst,,,
KRAM IA ...

 
skogsnuvan

skogsnuvan

2 februari 2012 10:06

Här är det 24 grader kallt så idag går jag inte ut annat än för att mata fåglarna och hämta posten. Lite ljusare är det i alla fall och som du säger Vi norrlänningar får verkligen tåla och därför blir vi ett härdat folk på många olika sätt. Ha det bra

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

2 februari 2012 23:45

Kära Anita ....
Ja vi Norrlänningar har ju blivit ett härdad folk, vi gnäller inte lika mycket, utan tar de mesta me ro.... LER
Nu har vinterkylan kopplat ett hård fäste om oss, just nu -28 grader KALLT,,, men det är typiskt när det äe vintermarknad i Jokkmokk, nej jag besöker inte den varje år,det blir nått år i mellan, när det inte är såååååå KALLT....
HA det BÄSt....
KRAM IA...

 
Mita

Mita

2 februari 2012 12:53

Vad roligt att du tittade in hos mig,på det nya stället.Jag flyttar ju lite på mig ibland.En flyttfågel kanske..*L*...
Ja herregud vad kallt ni hade förra vintern.Vi får väl hoppas den kylan håller sig borta. Men sträng kyla råder ju på många håll,så än behåller vintern sitt grepp.Januari är en lång vintermånad,så det är skönt att den är slut för den här gången. Februari är ju också en riktig vintermånad,men det känns ändå liite närmare till våren...
Önskar dig allt gott vännen,och att du får må bra,
Ta hand om varandra
Varma kramar till er♥

http://mitasguldkorn.blogspot.com

IRJA Hagström Wikström

2 februari 2012 23:36

Kära Marita...
Min lilla flyttfågel, är det känning av våren,ELLER bara ha nå nytt ???VÅREN får ni ju så mycket före än vi, eller har eran vinter kommit först nu ???
Jag vet inte vad jag gör för fel när jag ska skicka kommentar till dig, ska jag registrera mig någonstans,eller en viss kod ,,,hur jag än bär mig åt, så får bara till svar att jag är ogilltig,,, så jag fick bli anonym,,, det är inte bara till dig kära vän, utan till alla som har blogspot.com ...av mina vänner,,,
lite pinsamt... LER.....
Nu har vinterkylan fått sitt fäste här uppe hos oss,,, Just nu -28 grader KALLT....
HA de BÄST Marita...
KRAM IA

 
Margit

Margit

2 februari 2012 22:43

Tack syrran..för att jag fick samtal från dej på min födelsedag!!
kUL ATT SE DEJ PÅ "LINAN/BANAN" IGEN!!!
öNSKAR DEJ OCH aNDERS EN god natt!!! (JAG JOBBAR NU)
KRAM!!!

http://margitholm.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

2 februari 2012 23:20


Fattas bara syrran,
Det är väl det minsta jag kan göra, att slå en liten pling ,,, när du fyller år... eftersom din lilla presenthar blivit försenat, den kommer, jag lovar , bättre sen än aldrig.......
Försöker åtminstone skriva inlägg i den mån jag och hälsan orkar, det går ju framåt sakta men säkert....
HA en bra jobbarnatt syrra,
Kram Lillsyrran IA.........
Just nu -28 grader KALLT........

 
Sussi

Sussi

3 februari 2012 22:35

Att det blir ljusare har man märkt. Underbart! Bara nu kylan vill ge med sig också. Gillar inte när det är så här kallt! Längtar till varmare tider..
Skönt att du mår bättre..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

5 februari 2012 19:56

Här är det 20 minus, det är kallt både ute och inne. Vi är inte härdade här, det har varit varmt nästan hela vintern.
Underbara bilder du visar.
Ha det gott och go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

6 februari 2012 17:59

vilken kyla ni har, brr-kallt men nu är vi ju redan en bit på väg in i februari, närmare och närmare våren kommer vi
kramar och ha det bäst vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

10 februari 2012 11:33

Det var inte igår jag tittade in här till dej,men vi ses ju på facebook varje dag.Läste om ditt öga,så tråkigt för dej,men hoppas det ordnar sej så du får behålla synen i alla fall.Så dumt det kan bli när olyckan är framme.Nu går vi mot våren och det gläder jag mej åt för jag är ingen vintermänniska.

Önskar dej en bra fredag!

kram på dej

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards