VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 30 december 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 30 december 2010 03:16

"" VAKNA Anders, lysna, hör ------ VEM/VAD kan det vara,??? , som bökar och stökar på våran ute altan ??? En inbrottstjuv kanske ??? Vi satt klarvaken (ja något så när) i sängen och lyssnade, men det tog sin lilla stund innan vi kom till sans,Anders smyger  lungt och stilla på tå fram till sovrummsfönstret, för att se vem som åstadkom detta herrans liv, det var tidigt i ottan klockan var omkring halv 4 på  morgonen,,,,  JAG,, ser ingenting,det är fortfarande    alltför mörkt för att se vad det kan var  ????

Så även jag  steg upp och vi tassa så tysta vi bara kunde till gillestugan och altandörren, se,se där säger Anders ser du  ??? eftersom jag inga glasögon har på mig och är närsynt som bofinken Knut,och inte rikdigt klarvaken, och det är mörkt fortfarande ute,,, MEN   serrr lite, det är något  diffust, som i dimma,,,,,  ""JO där, nu ser jag viskar jag till Anders en svag siluett, skuggbild-----------------Gud så skönt,   det var ingen inbrottstjuv,,, Men på sätt och vis så var det en liten mattjuv......   


JA se,en liten rådjurskalven.......... LILLA BAMBI, hade hittat min hink med äpplen,,, som hade blivit dåliga och skämnda...... ÄPPLENA skulle ner till komposten, men hinken blev kvar och bortglömd  på altan---- Lilla Bambi var hungrig, så äpplerna blev en liten mumsbit och tidig frukost för BAMBI.... Tyckde synd om den lilla stackars rådjuret,,, det var extremt kallt och tur var  väl då att vi kunde bjuda på  äpplen, när vi fick oväntat besök,,,, LER,,,, VI har inte  så mycket med snö i år som ifjol, men kallt......

Underbart att vi kunde  bidra med lite frukost åt den lille.....


 


 UTFODRA inte rådjuren på eran egen tomt ,, för då stannar de kvar även sen.... Det är inte så roligt att vårens vackra tulpaner blir uppätna.....

vill du hjälpa skogens djur så gör det i skogen, det är där de hör hemma,,, hur söta det än är......


 

 Kylan har lättat något nu bara - 18 grader kallt,,, skönt.....   Idag ska vi på 60-årskalas....Och uppvakta med sång      och presenter...  ... Svågern har kommit upp till den ackningsvärda åldern.... LER

 Fast man är inte äldre än vad man gör sig,,,,, MED en enkel tulipan på din märkelse dag ,,,,,,, osv,osv

 Härligt med tulpaner, man längtar redan nu till våren..... LER

Trevligt att ni ville följa med på våran lilla  nattliga äventyr,,, Hi,hi här händer det lite spännande saker även i tidig morgontimme.....

FÅNGA DAGEN <<<>>> DAGEN GÅR EJ I REPRIS,  SÅ TA VARA PÅ DEN <<<>>>   

 VÄLKOMMEN ÅTER <<<>>> KramiZ IA <<<>>>         

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards