VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 9 december 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 9 december 2010 02:43

STÄMMNINGSFULLT MED JULSÅNGER *******


  LJUS ,VÄRME OCH OMTANKE är ord som ofta används den här tiden på året .....

  


 ANDRA är mörker,kyla och jäkt. Men om vi tänder ett ljus, så viker faktiskt mörkret... Kanske har vi även tid att stilla oss en stund,,, och njuta av skön sång av min idol Peter Jöback....


  


Mer och mer, närmar vi oss julen och kanske skriver du  liksom jag, långa listor på allt som ska göras... Men jag har börjat skriva in "kaffepaus" och "promenader" med Lucky som de har blivit dåligt med den sista tiden....Och om inte annat så för att få stryka över det man gjort.... LER..... 


   NU inträder vi in i en härlig tid av bullbakande, knäckkokande, skållande av mandell och annat julstök! Ljuvliga dofter sprider sig i huset och i köket är de så varmt från ugnen att man svettas,,, man kan ju tro att man badar bastu, men det får man göra sen,när man är färdig för dan.... NU har vi ätit upp första omgången saffransbullar och lussekatter här hemma ... De försvann i ett huj...Det är dax att baka nytt till dagen före LUCIA och till LUCIA......


   JAG har haft köpstopp hemma ett tag nu.     STOPP för att köpa bara att stoppa i frysen... Jag år nämligensom en ekorre, som gärna vill ha mycket i förådet... Det känns tryggt, och bra att ha mat hemma,,,MAN vet aldrig, Tänk om det kommer oväntat besök.....Men nu har  maken och jag ätit upp allt,,, Nästan i alla fall....


 


ALL middagsmat har vi stoppat i oss alla lunchlådor är slut..............NEJ jag skojar bara,,, jag har frostat av frysen, och resten som är kvar hade jag ute i ICA-baggar ute på verandan, så att de inte tina upp....NU kan vi bana vägen för julens läckerheter som nu fyller fryskorgarna,,, småkakor av alla de sorter,och mjukakakor,har jag redan bakat...Matbrödet ligger där och väntar,, Men nu är det dax att baka mer saffransbulla,,, och goda pajer.....All mat som går att laga i förväg och i tid ska lagas så att man kan ta de lugnt dan före dan före dopparedagen,,,,,

EN god paj blir perfekt såväl i adventstid som på julbordet,,, Och med ett par sådana  i frysen kan man känna sig nöjd och trygg..... DEN SOM SPAR HAN HAR.....OCH om jag dessutom ser til latt handla julklapparna redan nu, kan jag njuta ännu mer närmare jul......


                             



 

DIN  SKYDDSÄNGEL, vakar över dina stek och skänker dig lycka och trygghet på livets väg......  


   EN JULHÄLSNING FRÅN NORDPOLEN OCH  ETT STORT TACK till er mina vänner som lämnat här sitt bokmärke...GÖR mig glad lämna en rad.... Välkommen åter,,,,DET viktigaste är inte det du har i fickan, utan det du har i ditt hjärta.>>><<<   FÅNGA DAGEN>>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< KramiZ IA 

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards