VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg under oktober 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 14 oktober 2010 01:06

 Jag inte varit här på blogget,

JO, det ska jag förtälja för er nu, det har varit  aktiva energiska veckor, inte bara solen  som har strålat , utan även flitighetens lampa har lyst som bara den....Långt inn på småtimmarna....Så man börjar  känna sig  relativt mör i kroppen efter dessa akrobatiska övningarna...Som tex, fönsterputsning, ( a,16 st fönster)   uppsättning av nya gardiner, som jag själv har sytt,,,Städa in sommarn inför vintern, ute i trädgården, tömmt alla blommkrukor med utblommade sommarblommor, städa växthuset, och de sista grönsakerna skörda vi i söndags....


HÄR  KOMMER EN LITEN   BILD KAVALKAD:  


      

I värsta städtagen.....


  


     


Nystädat ,Putsade fönster med ny  sytta gardiner.....

     


 Här ser ni en del av mitt hobby . Älskar att läsa och skapa med mina händer.... dessa figurer är gjorda av tråd galgar....(Klicka på bilden då blir den större)


      Hjärtan och skyddsänglar.....



   Den  Finska rosenbusken  i  sin granna höstskrud.......Om sommaren blommar den med vita dubbla rosor och har en juvlig doft.....

    


  Här får jag hjälp med morotsupptagning av min Anders.....

   

De blev två hinkar morötter ,,, av flera sorter....

   

 Måste räta på fyggen, av minen så gör det ont.....

   

 Nu får grönsakslandet vila till nästa vår,,,DÅ jag igen ska så mina grödor...

   

 Höstens sista blommande riddarsporre,timmarna  äro räknade. ......    

Söndagsaftonens himmel.... Spår en kall natt ......

   

 Och mycket rikdigt så här såg det ut på måndagsmorgonen,,,,,SNÖ........Men innan dagen var över, så hade även snön tinat bort..... Men det var dax att byta till vinterhjul...Halkan  är förädisk så här års....   

 Tisdagen  den 5 oktober var jag åter till Piteälvdalssjukhus. till HC,ochfick änteligen mina hörapparater. så nu har jag

    Kommit till en ny väeld, till hörandes värld,,, det äe helt ,  fantastiskt , sagoligt....Efter besöket promenerade jag in till centrum , det var en underbart vackert väder den dan,,, då passa jag på och spändera lite pengar på nya kläder och accessoarer....i höstens färger,vinrött och plommon.Då såg jag denna pittoreska park dekoration... " Får man bjuda mina bloggvänner på AFTERNOON TEE "... LER... 


     


   

Detta här blev mitt köp...Lite nytt på resan....

VI styr våran vinröda volvo mot söder, närmare bestämt till storsdaden S-Holm där vi kommer att våldgästa våra barn och barnbarn,och kära vänner, samt några av mina bloggvänner, nu får ni vara nyfiken vilka de är, skriver om det när jag kommer hem  ....Hoppas vädret är med oss, man får väl lita på sin skyddsängel...Ler...


   

 VI åker tidigt på fredagsmorgonen......



  

 TACK alla mina  GOA-vänner för era Kommentarer, tack till:Lillis, Berith,Maria(mormia), Margit,Ingegerd , Lena,Sussi,Love, Nina,Marita,SkogsnuvanAnita,Kerstin i färna,Anita,Gerty,Miamarie, Lambergsfrua,Pisan,Filifjonkan, och Maria..... 

 FÅNGA DAGEN>>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< GÖR MIG GLAD SKRIV EN RAD>>>

  LIVE FOR TODAY ,,,HOPE FOR TOMORROW. >>><<<

   HA EN SKÖN WEEKEND >>><<>><<< KramiZ IA....

   


  


  

Av IRJA Hagström Wikström - 1 oktober 2010 02:14

      

      

I okrober månad, grattis, Ragnar och Ragna till namnsdagen...   September månadens sista veckas höstdagar har varit  helt underbara, har påtat på i trädgården och gjort höstfint ,,,, och sen har jag passat på och putsa fönster,,man får gno på som bara den innan det blir för kallt..... Har putsat 8 av mina 16 fönster, som sagt så har jag kommit halvvägs ,, inte illa eller hur????

SÅ det ska bli en överraskning  och se vad oktober kommer att bjuda på , och vad det blir för väder och vind......


 Ja då var det  fredag igen,  och planering för helgens samvaro och höstmys....

VI ska gratulera vårat barnbarn Anna-Maria somm fyllde år den 29/i tordags, då var hon hos pappa sin, men imorron eftermoddag kommer hon till mamma Annette som bor här i Rosvik,,,,då ska vi festa till med Tacos och tårta....


Jag önskar er alla mina bloggar vänner en gemytlig och mysig höstweekend...och mys fredag........

   


BJÖRKEN: den är så vacker där den står, i höstens gula färg......


   

Men snart den fäller sina blad, och grenarna blir kala.....

Så kommer vinterns snö   och frost som silvrar varje gren.

 Nordan viner vass och kall, kring stam och  frusen gren....

 En liten fågel söker skydd , bland  björkens kala grenar, han kvittrar glatt,

 att vänta än så blir den grön igen.....

 Åter kommer vår och sol, då blir den klädd på nytt, i gröna hängen spröda blad som vajar svagt i sommar vinden........

   

I måndags när jag var till  tandläkaten , och efter besöket traska jag in till Centrum från  Piteälvdalenssjukhus...

Såg jag denna trevliga , prydande formsköna pikanta grej   i parken som jag passerade förbi ...

Kunnde inte motstå frestelsen och ta en bild  på den.....

Får man bjuda på en kopp tee i parken ???  SÅ här en fredag AFTERNOON....LER......


   

Vill tacka er mina kära vänner för era commentar och krya på dig hälsningar....ETT STORT TACK TILL:Lillis, Cina, Marie, Martia,Sussi, Margit, Corina, TintinBelsida. Glimz, Madde,Margaretha,Skogsnuvan Anita,Maria,och Love......

   Är du lycklig,så gläd dig åt din lycka med en och en var, och ju mer du delar med dig , desto mer har du kvar...

Räck oss handen, vägra ingen ... Låt var glädje som du njöt, flyga genom syskonringen liksom en elektrisk stöt.......

 Live for today. Hope for tomorrow....

  FÅNGA DAGEN>>><<<DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< TACK FÖR BESÖKET >>><<< KRAM IA >>><<<

  VÄLKOMMEN ÅTER >>><<<      



  

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards