VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 18 december 2010

DEN LÅNGA VÄNTAN ----- PÅ

Av IRJA Hagström Wikström - 18 december 2010 00:43

TOMTEN......

Jag minns när mina bar var små, hur de längtade  efter TOMTEN, det var nog årets längsta dag, för dem....


   TOMTEN satt sig på en stubbe.

Att vila sina trörra ben. Uti NORRA NORDPOLEN  han bor..,

     

 Med sin söta TOMTEMOR.....


   Men en gång vartenda år.

 Ner mot samhället han då går.För att klappar dela ut...

  

 Innan JULEN tagit slut.....

 Lillan, hon som varit snäll. Längtar, önskar just ikväll. Mamma klockan  snart  är sju.....

TOMTEN måste komma nu.....

   Hon i fönstret  tittar ut.

 Snart är hennes längtan slut. För där i lyktans sken.....

    Kommer TOMTEN på krumma ben...

 Så får dagen lyckligt slut. NU kan mamma pusta ut.....

    

  LILLAN sover nöjd och varm. Med nya nallen på sin arm.Jular komma och  jular går .....

     Och snar så firar vi NYTT ÅR........


 I många hem och hus , är det  många barn som längtar efter TOMTEN ,... alla önskningar går kanske inte i  uppfyllelse, och önskningarna blir inte förverkligande, så redan vid barnaåren och barndomstiden sätter de djupa spår, av besvikelse , många barns jular kanske är ett rent H.....e,Men av hela mitt hjärta önskar jag alla barnen, stora som små en fröjdefull JUL.....

   

 TACK mina vänner att ni har velat delta i mina funderingar och eftertanke, när det gäller barnen ,och deras jul... Varför jag oroar mig över dem ,är att jag har fått se hur många barn far illa just vid juletid,,, Har man några år på AKUTEN, nattetid, då får man uppleva de mesta...... Och många föräldrar har inte råd att ge sina barn några julklappar, arbetslösheten är den största  bitdragande orsaken ,nästa är spriten  ...för att bedöva sitt misslyckande som förälder.. Har upplevt det själv som barn, och det har satt djupa spår i ett barns själ och hjärta....Därför är jag evigt tacksam att vi har möjlighet att bidra med en liten gåva åt en och en var...till  våra 11 barnbarn och ett barnbarnsbarn......


Idag  lördag ska vi åka till vår dotter Maria  i KALIX med julklappar ,,, och få träffa dom en stund så här vid juletid....

Ha det gott tills vi höres nästa gång ....Hinner jag inte mer före  jul så önskar jag GOD JUL, söta ni  både  herre och fru...Välkommen kära du som läser min blogg, skriv en liten rad, så gör du mig glad.....

FÅNGA DAGEN >>><<<  DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<<

 LYSSNA OCH NJUT  >>><<< HA DET BÄST >>><<< KramiZ IA >>><<<   

 
 
Ingen bild

kerri

18 december 2010 07:35

Hej Irja , önskar dej en riktigt fröjdefull jul
Fin julsaga du berättat i bloggen, man skulle vilja att alla barn får en fin jul, varför sprit på julen som jag hörde nån säga att det är som att servera sprit på barnkalas, å det gör man inte , nä julen ska vara vit både inne och ute,
Ha det så trevligt hos dotter med familj
Stor snöig varm julkram till dej/ Kerstin

IRJA Hagström Wikström

20 december 2010 01:47

JAG håller med dig min kära vän,,, vitt både ute och inne, det får bli våran slogan.... Man önskar även alla barn en fin/fin barndoms jul att minnas när de blir stora.....
HA det en underbar skön jul med familjen min kära vän.... KramiZ IA....

 
Ingen bild

Margaretha

18 december 2010 08:48

Det var en vacker julberättelse. Den griper mig ända in i hjärtat. Visst är det fint att få se sina barnbarn ,för min del barnbarnsbarn stå där och tindra med ögonen i förväntan. Men som du säger allas ögon är inte tindrande. Hos en del har ljuset slocknat tyvärr.
Jag önskar dig en jättetrevlig helg nu Irja. Många varma kramar till dig min vän.

IRJA Hagström Wikström

20 december 2010 01:42

Tack min kära vän,,, det är alltid underbart att träffa barnen och barnbarnen,,, eftersom julen är så kort och Maria jobbar in i de sista på julafton, så blir de hemma över julen,,, Men mellandagarna kommer de och hälsar på,,, hoppas det är bättre väder då.... Önskar dig min kära vän en skön och fröjdefull JUL.... KramiZ IA

 
lillis

lillis

19 december 2010 06:47

Så mycket vackert du skrivit, blir oxå väldigt illa berörd av alla barn som far illa
En bra 4:e advent vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

20 december 2010 01:17

JA älskade vän, man går inte oberörd förbi,,, barn har ju inte fått välja föräldrar.... Mer kärlek åt barnen är den bästa julklappen... Kärlek kan ej köpas för pengar,,, eller hur ???? ha det gott min kära vän och syster.... KramiZ IA

 
skogsnuvan

skogsnuvan

19 december 2010 10:49

Det gör ont att tänka på att en del barn inte har det bra. Stor anledning är spriten och arbetslösheten och människors uppgivenhet.
Önskar att det fanns en tomte som bara kom och gjorde alla barns julafton till något fint. God Jul på dig och du gör en så fin blogg så det är en fröjd att läsa den.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

20 december 2010 01:12

Tack kära Anita, att du tycker det,, även jag tycker om att läsa det du skriver i din blogg ... HA en skön och fröjdefull JUL om inte jag hinner skriva något före....
KramiZ IA.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards