VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

I DENNA SKÖNA JULETID !!!

Av IRJA Hagström Wikström - 3 december 2010 02:43


   


 ÄR det som har blandade kännslor, förväntansfull är många barn, många firar julen med allkohol,,det är inte alltid glädjenstid,frid och fröjd,, NEJ det finn många människo öden,,, Jag själv är inte så mycket för  JULEN, eftersom  det har hänt så mycke sorg i sammanband med julen.....Tänker på dessa hemlösa ivårt välbärgade samhälle,att det  är också sårbara människor......och föräldralösa barn.....


NU till helgen firar vi  ANDRA ADVENT.....


   


ANDRA ADVENT....

 Här andas det advent,nu är andra ljuset tänd, i fönstret hänger julgardin och  stjärnan lyser röd och fin......

När andra ljuset brinner ,, vi julklappar lindar in, och mamma bakar prpparkakor och nynnar på julsången sin....och har ett fasligt  hets, för det är så mycket som ska hinnas.....


Jag förstår inte varför det det måste vara så, jag tar det bara lugnt med julbestyret ,,, det fär bli vad det blir.... Nej inge stress här inte...... 


    Mina julgardiner ser ut så här till datarummet.....

 

  

Detta är hyllan vi köpde i IKEA i början av november.....

 

Vackra vinterbilder !!!         

Yrsnön virvlat ystert i vindens lek.Den bildar snörök till bilistens förargelse,medans snötäcket stadigt växer på  höjden ,,, och snöskottning blir till ett  slitsamt ond måste .... Vinterdagen visar sin rätta ruggiga sida, och de kala träden vajar knakande stela... Småfåglarna har tagit skydd av granhäcken gömsle,,, medans skatorna kalaserar på solrosfrön och talgboll......

 

 Tapetseringen är nu färdig men det det finns andra små ting som bör göras, så att allting får sin helhet,,,, har målat och fejat.....

 

  Tre av mina fjolårs amaryllysar har överlevt sp här står det i rad och blir uppmjukta rötter, i ett dygn..... de har kommit långt ,fast det har legat nerbäddat i kalla mörka matkällaren.....spännande se  vad det blir för färg..... hoppas på röda.....

 

  

Granen står så fin och ståtlig och bryder sin plats.... den är fin i år....Våran gran den får vara en ute gran  , eftersom min Anders inte tål den.....

 I dag  ska jag till frissan min och göra mig vacker...LER, VI ska ut på FEST ikväll....Tänk vad underbart det är att sätta sig vid dukat bord och bli serverat...  Mankänner sig som värsta LADYN.... HA,ha....

 Önskar er en underbar och härlig WEEKEND..... FÅNGA DAGEN.... KramiZ IA

ETT STORT TACK FÖR ERA KOMMENTARER....  

 

      

 
 
lillis

lillis

3 december 2010 06:38

God morgon vännen!
Fina bilder som du bjuder oss på.
Vad kul att gå på fest och bli serverad god mat och dryck, hoppas att ni får en trevlig kväll
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

3 december 2010 09:08

Kära Lillis !!!
Tack vännen, ja det ska bli kul,,, träffa en massa gammla vänner som man inte harsetts på länge,,,, Man är ju inte bortskämt i vanliga fall ,,, LER Ha det bäst,,, KramiZ

 
Ingen bild

Margaretha

3 december 2010 09:36

Jag önskar dig en jättetrevlig festkväll.Visst är det roligt att träffa gamla goda vänner och umgås.Och framförallt,som du säger,att få sätta sig vid dukat bord.
Ja jag gör som du ,tar det lugnt inför julen.Tjänar inget till att hetsa upp sig.
Tråkigt för dom familjer som har anhöriga som tyvärr tittar för djupt i glaset och fördärvar julen för sina nära och kära.
Nej,lagom är bäst.Det har alltid funnits alkohol förr på julbordet i min familj,men aldrig att det har överskridits.Nu för tiden räcker det med en glögg.
Man måste tänka på de små barnen,det är ju deras stora högtid.
Kram och ha det bra Irja.

 
skogsnuvan

skogsnuvan

3 december 2010 11:25

Vilken snygg hylla men det syns att du nyss köpt den och inte hunnit fylla den med grejor. Det brukar minsann gå fort.
Jag jäktar inte heller inför julen för jag jobbar ju inte längre mer än ett par dagar i veckan så jag har all tid i världen. Mesta tiden går åt till att bära ved och elda. Det blir kallare och kallare nu är det 28 grader. Burrrrrr

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

3 december 2010 12:20

Nej julen är inte bra för alla. Ser att ni skall gå på fest hoppas att ni får trevligt och att maten smakar bra

http://bloggplatsen, se

 
Love

Love

3 december 2010 23:53

Käraste lilla syster!
Nu är ni i full förd med att ha trevligt.
Kan se dig framför mig hur fin du är när du sitter vid det dukade bordet med den goa maten.
Jag borde också gå till frissan få se om hon har någon tid innan jul för min kalufs.
Jäkta till jul gör jag inte men jag tycker allt är roligt och har som tur är inga otrevliga minnen. Däremot ska julen inte vara stt överflöd vare sig av mat eller julklappar.
Det finns verkligen både barn och vuxna som far illa över en sån här helg och det viktigaste är att ge kärlek till varandra och även tänka på dom ensamma.Vi ska vara hos Elinor på dagen men när vi kommer hem ska en ensam man vara med oss på kvällen. Så som du vill att andra ska vara mot dig ska du vara mot andra. Försöker tänka på det och leva efter dom orden så gott jag kan.
Ha en fridfull helg.
Kram
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

4 december 2010 00:10

Kära syster Irja!!!
Fina härliga bilder du visar oss..igen!!
Snygga gardiner..med tomtarna och sp FINA o VACKRA TAPETRENA är som Anders håller på att sätta upp i rummet!!!
Förstår attdet blir fint!!!
Här har det snöat i dag..kväll igen. Åkte till Eskilstuna..jag jobbar extra i natt..och det snåade de 2 sista milen..och då är det jobbigt att köra....
Förstår att ni haft en fin kväll..ni var ju på fest!!!
Kram mina kära vänner..Irja och Anders!!! Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Margit

Margit

5 december 2010 01:15

Här sitter vi uppe..både Lasse o jag..ytrots att klockan -r "mycket"... Vi hAR DRUCKIT gLÖGG O CÖTIT PEPPARKAKOR MEN MÖGGELOST I KVÄLL.. gOTTIS!!!
I morron så åker vi nog en sväng till Klöping..tittat på LUCIA-kröning. Lasses barnbarns kompis är vald till Lucia...
Vi skulle ju ha åkt till Gnosjö..men inge resa..vi var oroliga för snöoväder...
Hälsr till er båda två...från oss båda!!! Kramar!! Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Mita

Mita

5 december 2010 12:00

Nej men visst är det dumt att sressa,jul blir det ändå har man lärt sig.Förr skulle det städas in i minsta vrå.Visst kände man sig nöjd efteråt,men ack så trött.
Bättre då att städa efter julen om det behövs.
Härligt att göra sig fin och gå bort och ha det trevligt.
Varma kramar till dig!

http://mithas.blogg.se

 
Sussi

Sussi

5 december 2010 14:40

Vi firar jul utan alkohol. I alla fall på julaftonen. Lite glögg och folköl dricks men starkara varor än så låter vi bli. Det blir lätt så när vissa familjemedlemer dricker lite över sin förmåga..

Vad fint ditt fönster såg ut. En exakt likadan julstjärna har jag. Köpte den på Maxi sist jag var där. Jättefin är den..

Jag har en plastgran inne och har haft dom senaste åren. Vi har tur och fått tag på en som ser väldigt lik ut en riktig gran. Vissa kan verkligen se så plastiga ut..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anita

6 december 2010 07:44

Jag delar dina tankar när det gäller julen. Så många barn och kvinnor som får känna på baksidan av ett för mycket alkoholintag. Själv tar jag det lugnt och tänker ta julen som jag brukar .... då blir den bäst.
Du visar en hylla som vi också har. Den är praktisk och står i min mans arbetsrum.
Ha det riktigt bra min vän och njut av livete. Det gör jag !!!
Stora kramen från mig !!!

IRJA Hagström Wikström

6 december 2010 18:08

Kära Anita !!!
Jag njuter av livet i fulla drag, man vet inte vad morgondagen har att bjuda på.... Innom loppet av 2 veckor fick vi två dödsbud ,,,, men livet måste ju gå vidare fast sorgen tunger en.....
HA det bäst vännen,,,, KramiZ IA

 
Maria

Maria

6 december 2010 21:05

Hejsan! Vad roligt att få nyrenoverat. Hoppas dina blommor tar sig så kanske du får njuta av blommorna till jul. Önskar du får en bra tisdag, nyfriserad/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Lambergsfruasfrua

Lambergsfruasfrua

6 december 2010 22:07

Men så fint det blir hemma hos er med tapetsering, målning och ordning och reda i bokhyllan:)
Juloch alkohol hör inte ihop enligt min åsikt. MiML och jag tycker om ett eller ett par glas vin, men under barnens hela uppväxttid var det inte aktuellt.
Vi firade en vit jul - även utan snö :)
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

7 december 2010 08:01

Vilken fin tapet ni satt upp. Titta in hos mig, där finns en tävling/utlottning :-) Ha en fin vecka! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards