VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

KAMP MOT STIGNE VÅRFLOD. !!!!!!!!!!!!!!!!

Av IRJA Hagström Wikström - 20 maj 2010 03:06

   MAJ ;TORSDGEN DEM: 2010-05 -20.....Karolina och Carola är namnsdagsbarn idag....

GRATTIS.......  

ÖNSKAR ER ALLA EN UNDERBAR        SOLVARM DAG......


DEN snabba snösmältningen fortsätter att ställa till  problem i NORRBOTTEN ..........



 Piteälven väntas också stiga, Fällfors dånar , Byskeälvens vattenmassor framfart, men än är det

en bra bit till rekortnivåerna som vi hade året 1995.....

  


  Många kämpar mot stigande vårflod....och vägarna stängs av på löpande band..........       



Värmeböljan inte bara till godo, också en baksida av den sköna värmen........

Det är inta bara att njuta......LER.....

  



Husägarna kämpar med att rädda sina hus undan vattenmassorna.........



  


Massiv kamp mot vårfloden,Årets vårflod fortsätter att hålla södra NORBOTTEN  och kusten i ett

fast grepp......----och nu  står PITEÄLVEN på tur------------ÄN så länge står vi på torra land.....Vi får se om det blir någon HUSBÅT i år........,LER.....

HA det gott mina vänner, tills vi hörs nästa gång, slutar som alltid.>>>  <<< FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN ÅR EJ I RERIS >>><<<     SOV SÅ GOTT, NATTI NATTI>>><<<< TACK FÖR  BESÖKET, VÄLKOMMEN ÅTER>>>  <<<


 
 
lillis

lillis

20 maj 2010 07:37

God morgon Irja!
Vad besvärligt med denna vårflod. Hoppas att ni klarar er från detta
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 maj 2010 09:47

Där ligger man i lä med en liten bäcköversvämning. Mitt hus ligger högt upp på en kulle så det är riskfritt men då slår åskan ofta ner här istället. Naturen har makten. Så är det bara.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards