VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

NALLEN HAR VAKNAT !!! !!! !!!

 VÅR-månaden Maj hälsar vi välkommen med      skönsjungade sånger och sprakande brasor !!!

        

Vi börjar MAJ-månad med en ny vecka och första måndagen  i maj...  . GRATTIS till  namnsdagsbarnen : John och Jane ....HOPPAS maj kommer med      sol och värmen som vi längdat så länge...Helgen har varit gråmulen med      regn,och vi har snö fortfarande, Så än så länge får vi vänta med vårbruket,.....


Här ska jag presentera ett av vårat vårtecken....

NALLEN , har vaknat, Färska björnspår i nysnön ovanpå skaren,bilden togs här om morgonrn inte långt  ifrån där vi bor,ungefär 4-5 kilometer bort mot FLARKEN....


.......NU har björnen vaknat ur sin vintersömn......



      

OCH vid den här tiden så`kurrar`det ordentligt i magen hod NALLE.....


  

BJÖRNEN SLOG RÅDJUR::::

DEN björn som klivit ur idet här i ROSVIK, på väg mot FLARKEN, har försett sig rejält. med mat...EN ordsbo som passerade platsen kunde konstatera att björnen slagit ett  rådjur.....AV rådjuret återstår en del, varför NALLE troligen kommer på besök.......

---------DET måste ha varit en rätt stor NALLE......

Så inte vill man vara  i skog och mark och      prommenera med      hunden LUCKY nu........

Önskar er alla mina bloggarvänner en bra start på veckan, och  njut av våren....

FÅNGA DAGEN>>><<<DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<<KRAM IA....  

Kul att du ville tassa in här hos mig.....VÄLKOMMEN ÅTER,lämna gärna ett ett tassmärke.......GOD NATT   















 
 
lillis

lillis

3 maj 2010 07:29

God morgon Irja! Traska inte ut i skogen nu när ni har björn där utan håll dig på avstånd.
Önskar dig en skön vecka
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

3 maj 2010 07:51

Nallarna har vaknat här också. Eftersom jag bor i skogen finns dom runt omkring men jag har aldrig kännt någon rädsla för dom även om dom ibland trampar sig fram vid min postlåda.
Människor och lastbilar är betydligt farligare.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

3 maj 2010 08:16

Nej usch så rädd man är för björnar. DOm är lite opolitliga ;)
Allra helst efter en vintersömn. Visst är dom fina men vilken respekt man har för dom..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

3 maj 2010 08:51

Godmorgon go´a Irja =))
Ja a maj har anlänt , men vårbruket , det lär dröja ett tag till innan det är dax för det =))
Här har det varit snöblandat regn hela helgen , men vad gör det då man har sol inom sig ;))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

3 maj 2010 15:09

Hej Ia o tack för titten hos mig :-)
Björnar,. Jag tittar varenda dag efter spåret för att se o m jag skulle få syn på en livs levande nalle, men än har ijag inte sett nån. Det är snabba rackare. Maken ringde mig en gång för ett par år sedan när han var i kompisens stuga. En björn jagade ren över isen utanför. Snabb som vinden. Hur det gick för renen vet jag inte då den tydligen försvann in i skogen på andra sidan.

http://malmdamm.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

3 maj 2010 16:30

Hej kära bloggsyster!
Jag är inte avundsjuk på dig som har björn runt omkring. Visst dom är räddare för oss än vi för dom men inte skulle jag vilja möta någon.
Skulle han vara här finns det hjortar i överflöd. Hos grannen var dom 31 st i förra veckan och inte särskilt rädda heller. Jag blir lite sur när dom äter upp mina blommor och förstör vissa träd.
Hoppas Nalle drar in i djupa skogen så att ni kan ta era promenader som vanligt.
Jag lever livet, fångar dagen och har det bra, hoppas du också får en skön vecka.
Kram till dig från mig.
Love.

 
Mita

Mita

3 maj 2010 21:57

Men huvaligen,inte vill man gå i skogen och möta björn.Du är väl försiktig vännen.
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

4 maj 2010 08:35

En hungrig björn skulle jag inte villa möta i skogen

http://bloggplatsen, se

 
Ingen bild

Margaretha

4 maj 2010 09:57

God förmiddag Irja!
Här skiner solen och jag ska snart ta mig en stav-promenad.
Risken att få möta en björn här är så gott som obefintlig. Som tur är!
Det räcker om det kommer en älg här för min del. Eller vildsvin. Usch!
Ha en skön vecka.
Kram från Margaretha.

 
Sussi

Sussi

4 maj 2010 09:58

Som tur var har jag inte fått någon direkt snorighet och det är jag väldigt tacksam för..
Det är hopplöst att få en förkylning på våren, den brukar sälla vilja ge med sig då så jag håller tummarna för att både du och jag klarar oss :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

4 maj 2010 13:39

Nähä du, jag vill varken möta björn, varg eller lo på min skogspromenad. Jag föredrar djur som inte kommer på idén att se mig som en smaklig måltid;)
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

4 maj 2010 21:15

Hej min kära syster Irja!!!
Dagarna går...och vi saknar den GOA värmen både i norr...och här nere. Men den kommer völ...
Du kan inte sjunga: Björnen sover, björnen sover..i sitt lugna bo...för han har ju tydligen vaknat däruppe! Förstår att man har en viss rädsla för att gå ut...
Har varit inne7hemma hela dagen...Lasse har varit i Köping oxch spelat Golf..
Och dåp fick jag oväntat besök!! En väninna från Torshälla kom o hälsade på..och jag fick då bjuf´da på Soppa med Choritzo...som jag kokade sent i gårkväll...Så vi pratade och hade en trevlig samvaro..och då slapp jag vara ensammen...
Och precis när hon skulle åka..så då kom Lasse hem.
Bra tajmat...
Är lite bättre..men måst av o till ta av dom extra starka...för att härda ut.
Mern jämför jag med för 4 veckor sedan...så är det MYCKET BÄTTRE. Skall jobba nästa helg...friskrivs i morron,,och har ledig vecka på schemat..
Önskar dig Ia en god natt...när du väl klägger dig...
Nu på nätterna så blitr det va mellan 01 -02 som vi gåt upp o lägger oss. Så i bästa fall klarar jag mig tillkl 7 ungefär...får då ta morronmedicinerna...
Kramen vännen!!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Din dotter

5 maj 2010 01:46

Var försiktig när du och Lucky killen är ute på prommis. Har varit på arbets interjuv får hoppas på det bästa . I söndags var det härligt väder så jag och Tobias åkte ut på cykel tur . Daniel jobbade på globen så det var bara vi . Vi tog sikte på lidel men hamnade så småningom ändå hos Kathy och jag tänkte att få se nu om vi får åka buss hem men efter kaffe tåren och saften började vi så smått cykla tillbaka hem till oss , tänk han orkade nästan hela vägen i vissa upp försbackar fick vi ta det lite lungt och gå men sedan upp på cykeln igen. Det är ju nog 5-6 km mellan oss och enebyberg.Glömt att säga att det inte finns några stenar kvar och de tror att jag hade njursten . Det känns ju mycket bättre nu. Här bommar der för fulla muggar Vitsippa,scilla,pingstliljor och andra härliga vår blommor synd att du inte kan se dem och nu har även björkens blad börjat att öppna sig. Stackars alla pollen allergiker . Nu måste jag i säng och läsa boken min - är i slutet på den första Stiig Larsson boken `Män som hatar kvinnor´. Saknar er , sköt om er. Många pussar & kramisar A

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards