VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av IRJA Hagström Wikström - 28 mars 2011 02:15

 Vilket föredrar du ????   

Mullig eller banta förgämnan......Lagomt är bäst !!!

 

 GODMORGON ALLA   MINA VÄNNER ! ! !

 

   

 

    NU kar det hänt igen..... 

Alla mina kläder har krympt i garderoben....... Katten  också ,det blir dyrt de här, om jag inte inser att nu stundar svält och elände en tid famöver..........

     Slut med allt som enligt min åsikt förgyller tillvaron..... 

Visst gillar jag sallad och grönsaker,,, men än mer annan god och frestande fettbildande mat...

       Gräddglass , choklad och goda ostar,,,, och mysiga middagar med grillat och många goda tillbehör,,, nog är det trevligt......

 MIN bantningsstig är kantad med återfall och misslyckanden.......

 MEN när det verkar som mest hopplöst, tar jag fram min tröst artikeln och läser vad Stephan Rössner har skrivit :

  " AV medicinska skäl har hälso och sjukvården därför ingen anledning att  klåfingrit förbittra  tillvaron för mulliga qvinnor genom att utfärda restriktiva kostråd, som behöver dessa individer en vikdig form av livskvalitet på äldre dar "

 Det låter som ljuv mudik i mina öron...... LER.....

 

 FÖR så här kan det gå i slut ändan !!!!  

 

 Spegel,spegel på väggen där,,,

"Säg  att jag ser yngre och vackrare  ut , än vad jag faktiskt är.........

 


  Glad och pigg efter 45.....

 NY bok " Kvinnorsom slutade banta "Forum) handlar om hur du tar ansvar för din kropp -och själ -  i medelåldern och framåt.... denna är skriven av Lena Byqvist, som är skribent och kostrådgivare och Anna Langer, yogainstruktör och homopat... Författarna bjuder på massor av goda råd om de mesta  från mat till motion.... Jag plockar ut några :

  • Sluta jämföra dig med andra...
  • En sak i taget,Du  kan inte förändra allt på samma gång...
  • Gör något kul och njutbart varje dag.....
  • Avdramatisera.Ta inte allt på så himla stort allvar....
  • Våga yoga...
  • Ät långsamt
  • Undvik socker eller minska....
  • Lär dig äta mindre portioner ....
  • Krama om ett träd, Lindrar och lugnar....
  • Ät frukost, lunch mellanmål, middag och kvällsmål.......

Promenader, Promenera dig GLAD...... 

 

   Tack för era commentar :

Tack till = Sussi, Lillis,Sanaren, Ruth, Marita,Skogsnuvan Anita,

Ansepanse och Kristina.....  

 

  "Ingen fågel  flyger för högt

om den flyger med egna vingar "

 

    Välkommen ,o vår, med din lovsång av ljus.....

     och sol värmande vind kring den längtans hus....

     En urgammal spådom,du skriver som ny,

     Med skälvande skrift i den eviga sky.......

 

FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<<

VÄLKOMMEN ÅTER >>><<<   

   KramiZ  IA  ! ! ! 

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards