VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Rubrik saknas

Av IRJA Hagström Wikström - 29 maj 2010 01:24

  Idag är det Maj den 2010-05 29.. sista lördagen i Maj.....Yvonne och Jeanette har namsdag  idag GRATTIS...  .....

Söndagen den 2010-05-30 Maj, på  självaste mors dag har Vera och  Veronika  namnsdag GRATTIS....  ....

Jag kommer att ta helgledigt från blogget, på grund av morsdag och mycket att göra i trädgården,om  vädret tillåter,vädret är så ombytlig så här års....    Till helgen  ska vi fräsa upp potatislandet och grönsakslandet...Sätter potatis ,så man har färsk  potatis till surströmmingen,våran  delikata rätt.....Mums.....



  


       Jag önskar alla mammor,bonusmammor, fostermammor,mormödrar , farmödrar samt svärmödrar  en rikdig skön och fin dag på SÖNDAG...Go middag och tårta med kaffe eller te.....

Här kommer en liten dikt som jag tillägnar er alla.....




             PÅ MOR DAG.....

      Vi vill sjunga i kör , så att MOR hör :

           " Änglars   lag`"  

      Att hyllas MOR på MORS DAG....

      med blommsterkrans, som alltid

       fanns,,,

     Änglasång om livets gång,,,,,

     KRAMAR, åt en MOR så blid....

     Blommorna och tårtan lysande

     bredvid"

    Livet vore ej detsamma,,,

    Utan dej lilla MAMMA !!!!

   Hjärtliga Gratulationer !!!!!    


  

Till er mina bloggarvänner önskar jag en         solvarm försommar dag, och njut av dagen,,,,

SÅ hörs vi igen efter helgen.....

  ETT gott skratt , förlänger livet !!!!

 Frun i huset var missnöjd , med sin bil, och beklagade sig för sin man.

--KÖP en överraskning åt mig till julklapp !!!När jag sätter foten på plattan ska den accelerera,

från 0 till  100  på mindre än fyra sekunder.....

Julaftonen kom och fylld av förväntan såg hon, fram mot sin julklapp....

MEN, klappen blev inte den förväntade...

MANNEN hade köpt FRUN en badrumsVÅG....HA;HA   (sakta ner farten)....


    TACK: att ni ville vara med mig en liten stund, fast jag har så dåligt om tid,att kommentera,men jag är in hos er och hälsar på ,,,men det ska ni veta mina vänner,era kommentarer det är mycket uppskattande,,,, 

Slutar som alltid annars: FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS>>><<< .KRAM IA >>>  <<<

 VÄLKOMMEN ÅTER >>><<<GOD NATT>>><<<  




  





    









 
 
Ingen bild

kerri

29 maj 2010 07:18

Hejsan Irja!
Det blev lite kyligt i helgen, men jag har jobbat ute ändå, jag håller på att göra om altan, behöver frächas upp,
ta det lungt i trädgårdslandet :)
och hoppas du har en fin helg,
fin morsdags dikt du skrivit
kram Kerstin

 
lillis

lillis

29 maj 2010 07:22

Ha en skön ledig helg. Jag kommer när det blir dax för surströming(ler)
Ha en bra helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

29 maj 2010 10:41

Önskar dig en fin helg och då speciellt en fin MORS DAG! Kramar!!! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

29 maj 2010 17:45

Hej Irja!
Jag förstår att du har bråda dagar nu med att få ner potatisarna i jorden. Det fanns en tid som jag också sysslade med detta. Men nu får jag köpa färskpotatisen,ja inte till surströmming,men väl till matjesillen i midsommar.
Ha en skön MORS DAG nu Irja.
Kram från vännen Margaretha.

 
Mita

Mita

29 maj 2010 22:47

Ja surströmmingen ser man fram emot,dröjer inte allför länge.
Önskar dig vännen en fin morsdag,
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

solen02

30 maj 2010 12:40

GRATTIS på MORSDAG
Även om vi inte har blodsbanden mellan oss så kan man vara en mamma för det. Skickar ett stort GRATTIS till dig för att du är den du är!
Jag har fått ett lass koskit till present idag, fast ska jag vara ärlig så "önskade" jag mig de. Så nu är potatisen satt av Lucas.
Ha de bra så hör vi!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 maj 2010 21:33

Självklart ska du ta bloggledigt, när andra sysslor väntar. Önskar dig en fin fortsättning på Mors Dag!
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

31 maj 2010 01:05

Hej Irja!
Hoppas helgen varit bra för dig och att du får en härlig och bra ny vecka.

Många Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

31 maj 2010 13:51

Haha ja den frun blev nog inte bara aningen snopen :) Hoppas din morsdag blev bra,själv arbetade jag . Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

31 maj 2010 22:27

Hoppas din helg varit bra,i morgon går vi in i första sommarmånaden,härligt.
Ha det fint vännen,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

1 juni 2010 21:37

Hoppas din ledighet var till belåtenhet :) Bra du passar på att ta hand om dig & din trädgård, du lever efter din egen devis, det är bra: Sees the day!
Kram till dig vännen -Nina

http://ninz.bloggagratis.se

 
Yvonne K

Yvonne K

1 juni 2010 23:42

Hej Irja!
Vill tacka för dina goa hälsningar, du ska veta att jag alltid blir såå glad när du skriver.

Ha det gott min vän.
Kramar :D

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

2 juni 2010 20:36

Kära syster Irja!!!
Tiden går SÅ fort...och bloggen hinns inte med på samma sätt...denna årstid.
Vi åker till Kreta i morron 1 vecka...och därför "tar jag mig i kragen"...och skriver lite kommentarer..innan vi åker...

Vackra soliga sagra vi har även hemma nu...men skönt ändå att åka iväg..och BARA VARA..bada...läsa böcker..äta god mat.. Vi är 3 par...Lasses kompisar med fruar.
Önskar dig och Anders en fin vecka!! Och värmen kommer ju även nu till Sverige!!! Så håll ill godo!!!
Kramen min bloggvän!!! Kram till er båda från Lasse och mig..

http://margitholm.blogg.setholm.blogg.se

 
Mita

Mita

4 juni 2010 21:24

Hallå vännen, hoppas allt är bra med dig,känner ni också av sommarvädret? Festligt nu med alla studentavslutningar,känns riktigt sommrigt.
Ha det gott,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards