VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

MINA SOMMAR GÄSTER........HAR..........

Av IRJA Hagström Wikström - 19 maj 2010 02:15

MAJ  ONSDAGEN  DEN:2010-05-19...MAJ OCH MAJKEN,har namnsdag idag...GRATTIS  



KOMMIT,till oss även i år, och det är jag mycket glad över,då trivs det i vår trädgård.....

DE är alltid välkommen vårna  lilla familj  KOTTE,KOTTE.....Min lilla familj och hjälpreda i

trädgården,  jag  har ett särskilt förhållanden till mina igelkottar.....

De är vilda,men ändå nära,och de lever i våran trädgård ....När det inte finns i vår närhet, så 

längtar jag efter dom....Kanske det är samma för KOTTE; 

Vi har en sorts förkärlek och förhållande med varandra.....och har haft det under alla våra sommrar

 mycket, mycket lång tid nu...den  lilla hjäpredan, håller rent och snyggt ivår trädgård.....

Varje kväll kommer de fram och äter,och nu när det är så här varmt  som vi har det nu, behöver dom få färskt vatten ,och mat, så att dom inte blir uttorkade......Ge alldrig mjölk, deras magar tål inte det.......

VISST är dom söta de taggiga små liven??????   


      

  

  




        

     

OM du vill se igelkottar när den är ute och letar efter   mat, bör du leta vid skymningen, midnatt

eller vid gryningen eftersom den är vaken då, och sover helst på dan, ibland kan du även få lite sällskap

 av dom på dan.....DÅ ,vid skymning,midnatt eller vid gryningen brukar de gå bestämda vägar,

för att leta efter mat.DE går samma väg kväll efter kväll......De får inte i sig den näringrika maten av de små kryp så jag hjälper till med och utfodrar dom med mera näringsrikare mat,för attde ska klara

 den kalla långa vintrarna hos oss, om vi inte hjälper till med mer näringsrit mat..då klarar  inte de nyfödda kottarna..som de får.under vintern .....DE ÄR VÅRA SOMMAR GÄSTER......FAMILJEN KOTTE......,




  


JA mina vänner jag hoppas ni som jag får njuta av en      solvarm dag.även idag.......Det är andra  veckan vi

har vår värmebölja, men den kan inte vara så länge till,men njuter     för fullt.av den, ska jag....

 I går hade vi + 28 grader varmt, varmast i  EUROPA.... JA, det är ofattbart, gräsmattorna är gröna.träd och

buskar har fått gröna sommar dräkten på, nu är dom inte längre kala, och vår blommorna blommar...DET var ju bara 19 dagar sen vi hade snö......,

 MEN nu är det gott att leva>>><<< .FÅNGA DAGEN.>>><<< .DAGEN GÅR EJ I REPRIS.>>><<< TACK,FÖR ATT NI GAV ER   TID OCH TITTA IN HOS MIG >>><<< VÄLKOMMN ÅTER >>><<<KRAM IA >><<<  






  


  

 
 
Margit

Margit

19 maj 2010 07:49

Så nu har nattfjärolen lagt in fina bilder...av "kottar"...Så fina d är på bilderna!!! Märkligt att de kommer varje år...
Här har vi nu + 18 grade. Lite blandat, inte helt blp himmel...Men skönt att dt är en helt ennan luftvärme nu.
Idag ska Lasse o jag åka till Västerås på en IKEA-runda....länge sedan sist...
Planerar att börja jobba fredagnatt...5 nätter...mår bättre....men inte bra. Har faktiskt mycket ont..av o till...fortfarande. men jag ska försöka..
Önskar dej Ia och din Anders en fin dag tillsammans och njut av dagen!!!
Kramen min vän!!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

19 maj 2010 08:05

Nu blir jag rent avundsjuk på dig. Jag älskar igelkottar. När jag var liten hade vi flera stycken här men nu finns det inga igelkottar längre. Jag vet inte vad det beror på men synd är det. Jag saknar deras smågrymtande när dom kommer fram i skymningen. Så gulliga är dom.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

19 maj 2010 09:00

Vilka trevliga gäster du har..
Igelkottar är jättesöta..

Hoppas du får en riktigt trevlig onsdag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Margaretha

19 maj 2010 09:53

Tack för gratulationen på namnsdagen!
Kram från Maj Margaretha.

 
Ingen bild

solan

19 maj 2010 10:07

Undrbara "kottar"....Det var år sedan jag såg igelkottar här hemma.
Kramen!

 
Maria

Maria

19 maj 2010 13:00

Dom är ju så söta igelkottar, vi har också kottar hos oss men än så länge har jag inte sett nån i år. Men hoppas på de iaf :) Tror nån kotte har ett bo under våran altan i ena hörnet och haft de i flera år.
Ha en bra dag
Kram

http://maria9.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kerri

19 maj 2010 19:15

Hejsan Irja, söta kottar du har, fina små vänner,
vet inte om vi har kottar i byn, det är en som sagt att hon sett en igelkott, så man får hoppas att kottarna blir fler,
ha det så bra kram Kerstin

 
Ingen bild

Love

19 maj 2010 22:57

Visst är det gott att ha iggekotte i trädgården och kattmat gillar dom. Vi bor ju så att det är nästan ingen trafik och dom lever rätt säkert men jag blir så ledsen när man ser dom överkörda.
Jösses vilken värme ni haft, det värsta är ju vårfloden som slagit till ordentligt och vattenfyllt många källare. Hoppas ni bor torrt.
Nu har vi köpt nya dynor till altanen och i morgon ska jag tvätta den med högtryckssprutan om inte vi får ösregn. Går det bra för Anders nu med jobbet känns väl skönt för honom även om du säkert saknar honom hemma.
Jag ska dra mig tillbaka nu och önskar dig en god natts sömn.
Kramizz vännen.
Love.

 
Ingen bild

bylla

23 maj 2010 07:48

oh vad jag blir avundsjuk! Jag vill också har kottegäster, har visserligen ingen trädgård, bara en gräsmatta med några träd, men ändå. Det är åratal sen vi hade igelkottar här.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards