VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

FULL AKTIVITET I TRÄDGÅRDEN !!!

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2010 02:06

  MAJ , LÖRDGEN DEN 2010-05 15 SOFIA och SONJA har namnsdag....GRATTIS  

Sänder er alla mina bloggarvänner  ,solvarma hälsningar från NORR....

Full av aktiviteter i trädgården,dessa soliga och varma dagar,dax att städa bort det  som har 

täckt av snön , och tinat fram.

Renasa blomrabatterna  och kratta gräsmattan.....

Passar på de här härliga       solvarma  försommar dagarna och vara ute, och medans jag har hjälp

av Anders, nu när han är ledig från jobbet......i några dagar....

Är så trött på kvällarna ,av dessa aktiviteter så jag orkar inte vara så mycket på blogget,

men försöker göra mina skrivrundor i tur och ordning.....Hos er mina vänner....

Hoppas ni har lite överseende med mig ?????? ......TACK



    INNFJÄRDEN RUNT CYKLADE MÅNGA.............


  


 SOLEN gassade över PITEÅ igår, och då passade hundratals Pitebor på att cykla INFJÄRDEN      RUNT......

EN tradition, som  anordnas  varje vår.....det är det bästa arrangemang som finns.....tycker många glada cyklister....

NÄR  det är INFJÄRDEN RUNT så vet man att VÅREN har kommit......




  


  KLÄMDAG.......  

 I en tävling om vilket ord som var Svenskens vackraste vann ordet `KLÄMDAG`.....

Jag är benägen att hålla med.Det finns något hoppingivande och löftesrikt med

 klämdagar, i bästa fall behöver man inte  ta ledigt, för att få njuta av denna lång HELG i maj

när ljuset äntligen återvänt på allvar och man är i full  av lust att påbörja nya projekt.....

OCH den utlovade RYSS-värmen i helgen och några dagar till,,,man, får vi njuta av i alla fall....  

Nu mina vänner  ordar jag med orden: FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<<

GOD NATT >>>  <<< KRAM IA >>><<<TACK för att ni ville     läsa detta  >>><<<VÄLKMMEN ÅTER >>><<<  


   


 
 
lillis

lillis

15 maj 2010 07:38

God morgon!
Vad härligt att få påta i jorden och se vad som kommer upp,Jag saknar den tiden när jag hade hus
Önskar dig en skön helg med sol
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

15 maj 2010 08:26

Godmorgon go´ Irja =))
Ja äntligen så kom värmen till oss , den har då verkligen varit efterlängtad , så idag blir det en ute dag , det gäller ju att passa på och ta reda på go´vädret och njuta av det =))
Önskar dig en fortsatt trevlig helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

15 maj 2010 17:48

Gubben väder har varit vänligt inställd när han gett oss alla från norr till söder sol, det är bara att tacka och ta emot.
Då rycker det i dina trädgårdsfingrar men ta det lungt så du inte får mer ont.
Tyvärr har jag inte piggnat till förrän nu, sovit mest hela dagen, det blir så när jag tar ut mig för mycket. Det är så mycket man vill göra ute nu och barn o barnbarn var här i går.
Men om man tänker på hur lycklig jag är över familjen och att påta på tomten så gör det inget om någon dag blir sängdag.
Så bra att Anders nu mår bra och kan börja jobba igen.
Dags för en tur ut på tomten för att vädra hjärnan och lufta lungorna.
Kramelikram vännen.
Love.

 
Sussi

Sussi

16 maj 2010 10:35

Ni har verkligen fått varmt tidigt och fort. Hos dig brukar ju den varmaste våren ta tid på sig. 27 grader är ju jättevarmt :)

Vi hade inga klämdagar på det jobbet jag jobbade på. Många lite längre lediga helgar var vi dessutom tvungna att jobba extra! Kanske skönt att komma därifrån ändå ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kerri

16 maj 2010 11:25

Hej Irja
ja visst är det en härlig tid nu
vären solen och grönt
björkarna slog ut idag man kunde se hur knopparna
öppnades och blev gröna,
och nu vill man bara vara ute å stöka
ha en skön solig maj dag :) kram kerstin

 
Yvonne K

Yvonne K

16 maj 2010 17:52

Hej Irja! Tack för dina goa kommentarer, jag är ledsen att jag är så dålig på att kommentera tillbaka just nu, men jag glömmer dig inte.

Så varmt och skönt ni haft det. Hoppas du har det gott.

Kramar :D

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

16 maj 2010 18:52

Hej Ia!!! Nu skriver jag i bloggen fastän det INTE är mitt i natten. Vi var uppe sent i natt...eller det var kattens "fel"..
Vi kom från E-tuna kl 20.00 till Kolsva...katterna fick då komma ut ur burarna..och vara ute en stund... Sen blev det UTENATT föe Tessie...Hon behagade att inte komma in...var ute gång på gång...så kom hon o visade sig,,,men BEHAGADE INTE att komma in...väntade o lockade...MEN vid 4 tiden så gav vu upp...det hade öven börjat ljusna ute och det var skaplig temperatur ute...så vi gick o la oss. Kl 8.30..när jag vaknade o gick ner o kollade så satt hom på baksidan..på fönsterblecket...och DÅ behagade hon att komma in...ja så kan dom va.
Vi var på födelsedagsfirande i går...som ÄVEN blev ett FIRANDE av att dom gift sig!!! Du kan titta i min blogg...så det blev en MYCKET TREVLIG fest och ÖVERRASKNING!!! Trevligt att få vara med om sånt...SOLEN gassade också över oss...våran enda solig dag denna vecka. Vet att "ni däruppe"...haft soligt o varmt flera dar denna vecka...
Kram till dig o din Anders!!! Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Mita

Mita

16 maj 2010 22:39

Hallå vännen, visst är det mycket nu när vädret blir varmare,man vill bara vara ute och göra fint.Men jobbigt är det så jag förstår om du blir trött.
Sköt om dig,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

17 maj 2010 08:29

Jag känner mig rätt nöjd med mitt trädgårdsarbete. Jag har inte städat mina dammar men annars är jag klar med krattning och lagning och en massa andra sysslor. Har man trädgård så har man aldrig trist det är en sak som är säker. När regnet och värmen kom slog till och med björkarna ut på bara ett dygn. Härligt

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards