VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

CARPE DIEM--------FÅNGA DAGEN !!!!!!

 REDAN MAJ DEN:2010-05 - 08 och ÅKE har namnsdag....Grattis....  


     Mitt visdomsord: Fånga dagen---Carpe diem !!!.....

Visdomsorden Carpe Diem/Fånga Dagen.....är sedan många år mitt motto. Om man inte lever som man önskar i detta livet, när hade man då tänkt göra det ???+ Mitt val är att leva här och just nu.varje dag borde ses som en gåva, till sig själv och till  sin omvärld.....Låt heller aldrig din egen lycka, eller olycka. ske  på  bekostnad utav en medmänniska.....Att bjuda på sig själv och ett leende,att ge någon en komplimang eller visa någon sin  uppskattning ger ringar på vattnet.....Gläds med andra . Finn gädje i de små vardagstingen....Att kunna se det lilla i det stora är unik och en ovärdelig gåva........,,

DAGENS CITAT : Kan man vara glad åt lite,så är det mycket man är glad över .......  


 Önskar er alla mina vänner en skön och      solvarm vårdag och FÅNGA DAGEN....DAGEN GÅR EJ I REPRIS..... TACK för att ni ville , och gav er tid att läsa detta .....VÄLKOMMN ÅTER.... KRAM /IA >>>  <<< GOD NATT >>><<<...  



       


 
 
lillis

lillis

8 maj 2010 07:12

God morgon min vän!
Jag kan bara instämma i allt du skriver
Ha en skön helg och var rädd om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

8 maj 2010 09:41

Tack för de fina ord du serverar oss denna morgon. Så kloka ord och du ska veta att jag försöker leva efter ditt motto. Jag gläds varje dag att jag får vara så frisk som jag är och alltid varit. Tacksamheten är stor hos mig. Jag önskar alla människor gott och blir därför väldigt ledsen när jag upptäcker någon som bara gör sina medmänniskor ledsna. De finns de också och då smärtar det mig väldigt och ställer mig frågande VARFÖR ??? Jag tar med mig dina fina ord idag och ler mitt bredaste leende och tänker på dig vännen !!!
Stsora kramen från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

8 maj 2010 17:49

Ja nog borde man försöka tänka lite extra varje dag och vara tacksam för det lilla i vardagen,istället för att hela tiden sträva efter det stora och kanske ouppnåeliga.
Mycket bra och tänkvärt du skriver där vännen,
Ha en skön kväll nu,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

8 maj 2010 18:07

Ja du Irja, tänk om fler levde som du, så mycket vackrare och lättare vår värld då skulle vara att vistas i =D
Trots sjukdomar och annat elände så tror jag ändå att jag försöker fånga dagen även om det inte är så lätt...men vem har sagt att livet ska vara lätt???
Hoppas du får en skön fortsättning på lördagen!
Kindpuss + kram

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

9 maj 2010 00:27

Nu är det NATTFJÄRILEN som är ute och flyger!!!
Lasse o jag har varit i e-tuna under dagen. lasse hr hjälpt min dotter Maria i hennes kolonistuga...skrivit i bloggen...
Jab BARA SATT..(cvh frös)och kund einte hjälpa till. Min enda insats var att värma vatten/eller brygga kaffe..och vi fikade tillsammans...
Väfret även ifag..strålande sol på mrronen ocg sedan mulet..det har även småregnat...
Nu tittar Lasse på TV, Speedvay..och jag svara på bloggkommentarer...men vi är i samma rum..så vi har ändå närhet till varandra...snart dags att gå upp till övre våningen..och natta oss...
Katterna har varit inne under dagen när vi varit borta o nu i kväll när vi kom hem..så har dom hunnit vara ute ett par gånger..och nu ligger dom härinne på våra fåtöljer och är så nöjda...
Önskar dig min kära syster en GOD NATT och att du och din käre..får en fin söndag tillsammans i mooron..eller idag... Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 maj 2010 15:24

Så kloka ord Irja! Tyvärr behöver vi påminnas lite då och då om detta självklara. Tack!
Soliga kramar - och ett varmt leende!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

9 maj 2010 16:49

Irja!
Jag skriver bara ett tack för de fina och kloka orden som du har en förmåga att få ur dig. Jag blir rörd,glad och varm om vartannat när jag läser i din blogg.
Det är ju så sant alltihopa.
Det gäller ju bara att ta till sig det.
Kram och ha en trevlig fortsatt söndag.
Din vän Margaretha

 
Glimz

Glimz

9 maj 2010 17:52

Japp vännen, varenda dag är fångad & livet är fantastiskt! Nu är jag hemma igen å lägret har varit bäst :) Det bästa till dig!
KramKram

http://ninz.bloggagratis.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

9 maj 2010 19:33

Idag riktigt drösslar du med kloka tankar och ord. Tack för dom

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

9 maj 2010 22:29

Ja visst är böckerna bättre,dom rymmer ju tankar och känslor på ett annat vis.
Hoppas ryggen blir bättre snart igen. Ofta så får man ju lida om man gör nånting utöver det vanliga,
Sköt om dig,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

10 maj 2010 07:35

Det var riktigt fina ord du hade i bloggen idag :)
Ja, man får inte glömma hur viktigt bara ett leende kan vara..

Ha en fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

10 maj 2010 19:07

Visst är det tur vännen att det finns bra hjälpmedel.Höra vill man ju göra,så man inte missar nåt viktigt,*ler*
Nej inte fyller gubben jämt inte,så det blir bara ett lagomt firande med fika.
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

11 maj 2010 10:37

Så många fina ord, tänk så lite det behövs för att glädja en medmäniska

http://bloggplatsen, se

 
Maria

Maria

11 maj 2010 17:00

Hej Irja! De är så sant som du skriver i din blogg. Så många fina & kloka ord, man blir glad av att läsa de du har skrivit :)
Önskar dig en trevlig kväll.
Kramen

http://maria9.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Limo

21 maj 2010 14:45

Nu har jag tittat in på din blogg.
Bra med Carpe Diem!
Kram sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards