VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

EN VÅRDAG I STAN !!!!!!

 MAJ MÅNAD och ONSDGEN DEN: 2010-05 -05....GOTTARD och ERHARD,har namnsdag idag.....  

 Igår ,sista besöket hos tandläkaren , trodde jag, men icke det inte,laga  en tand som tandhygeinisten,var boven till,,,Hon skrapa tandsten och en plomb lossna , fick vänta en månad tills jag  fick den tanden åtgärdat,med ny tandfyllning,och det var igår,tisdag,i min enfalld trodde jag,att folktandvården stod för den kostnaden,eller med halva kostnaden  åtminstone ,  det var ju inte jag som hade orsaka den skadan,,,,MEN nej, DEN skadan kosta mig  över tusen kronor , som om det inte är nog dyrt ändå  .....föreväntade mig en ursäkt  åtminstone, men ej....."VAR glad att  tandfyllningen lossna nu, den skulle lossna ialla fall senare", fick jag som svar, när jag påpeka händelsen....

Jag orka  inte börja bråka, utan betala och fick en ny tid i juni ,för den lilla hålet som också fanns För jag hade ju fått en ny tandläkare, för min ordinarie  tandläkare var mammaledig, hon hade i dagarna född en son .......GRATTIS till henne.......



VÅREN KOMMER MED STORMSTEK......Tussilagona, snödroppar och krokusen  blommar här nu ,samt videkissarna och isen har gått, i ROSÅN och det  landar mer och fler sommargäster...det trotsar askmolnen , de har ingen flygförbud..LER....Regnet som var under Valborg  och solen som gassar nu,har satt fart på snösmälltningen....

Efter det jag var färdig hos tandläkaren,  körde vi till Granngården,för att införskaffa mer blomjord .......

Och köpte några pensér, kunde inte låta bli, och nya gråa  frosttåliga blomkrukset på JULA ......sedan åkde vi och handla mat på Willys......Alla affärerna ligger alldeles brevid varandra.....Det tyckjer jag är skönt


touch of spring

  Ikväll ska jag på den årliga trädgårdsföreningens årsmöte!!!!Det ska bli gemytligt att träffa sina trädgårdsvänner igen, efter en lång vinter......HA en skön solvarm dag idag, ut och njut,av  våren ....och solens strålar.....

Förlåt att jag inte hunnit titta in hos er alla mina vänner,men jag är på gång,måste läsa ikapp mig det jag har missa...Det är så mycket just nu,fredagen är vigt för barnarnet MELKER, då ska vi rå om varandra, medan Annette är på informationsmöte på GYMNASIESKOAN..i LULEÅ....HON börjar jobba igen efter mammaledigheten till höstens skolstart  .......FÅNGA DAGEN....DAGEN GÅ EJ I REPIS......KRAM IA......


 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

5 maj 2010 08:12

Konstigt att våren kommit längre hos dig som bor så mycket mer norrut.
Här är isen kvar på sjön och inga blommor utom tussilago har kommit fram. Snöade gjorde det igår och idag var det 5 grader kallt. Nu är jag less och vill ha VÅR

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

5 maj 2010 08:27

Godmorgon vännen =))
En ursäkt kunde de ju ha fått åtminstone , tycker jag !
Det är nog dyrt som det är att besöka tandläkaren och dess utom måst betala för en skada som man inte själv orakat , det är skamligt , men jag förstår att du inte orkade bråka , för det skulle inte jag heller ha orkat göra =)
Ja våren är verkligen på väg nu , små små vårtecken ...det är underbart !! =))
önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

5 maj 2010 08:39

Men fy så trist hos tandläkaren.Det där hände mig också en gång.Det blir ju dubbelt dyrt,och man tycker ju att lite kunde dom väl ersätta. Men icke. Nästan så man blir lite skraj att gå till tandhygienisten,suck.
Härligt att våren gör framsteg hos er,
Ha en fin dag vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

5 maj 2010 08:43

God morgon Irja!
Dåligt av tandläkaren att inte stå för kostnanden.
Hoppas att du får en trevlig kväll.Vad mysigt att få rå om lilla Melker
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

5 maj 2010 13:08

Vilken dum tandläkarmottagning som inte stod för kostnaden. Men förstår dig också, att bråka om sådan där är en rejäl energitjuv. Man orkar helt enkelt inte tjafsa.
Vilken fin bild du lagt in i detta inlägget! Önskar dig en fin onsdag! KRAM!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kerri

5 maj 2010 14:58

Inte var det roligt hos tandis, varför får man aldrig rätt utan bråk, å dyrt är det var till tandis förra veckan å det kosta en bra slant :(
Du får glädjas åt våren alla blommor och knoppar som kommer, och lilla barnbarnet på fredag,
jag och gubben min far ner till Skåneland i morron och hälsar på barnbarnen där, dom är ljuvliga dom små liven :)
ha det så bra kram Kerstin

 
Mita

Mita

6 maj 2010 18:59

Men visst är det så,att man ska njuta av dom små.
Ha en fin dag i morgon med din lille Melker.
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

7 maj 2010 07:47

Godmorgon vännen , jag tittar in och önskar dig en bra dag och en trevlig helg , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

7 maj 2010 08:11

God Morgon Irja!
Tack för din alltid så trevliga kommentar på min blogg.
Jag är så ledbruten idag efter stadsresan. Nu börjar det att bli "uschligt" med kärringen.Tål inget verkar det som.
Men jag måste bli bra tills kvällen ,då jag åter ska till Norrköping för att där tillsammans med mina barn ska se Sissela Kyle.
Vad skönt att våren så sakteliga letar sig upp till dina trakter också.Våren är underbar!
Nu hoppas jag du får en mysig dag tillsammans med din lille Melker.
Kram på dig och ha en riktigt skön helg.
Vännen Margaretha.

 
Sussi

Sussi

7 maj 2010 09:39

Dom vet hur man tar betalt den kära folktandvården..
Synd att det blev ett besök till men vad ska man göra. Man kan ju inte gå omkring med trasiga tänder heller..

Våren är så himla härlig. Bästa årstiden på hela året..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

7 maj 2010 14:03

Kära Irja!
Förstår att du inte orkade "käbbla" om den skada som tandhygienisten orsakade men tycker att hon var otroligt nonchalant...fy f***n alltså!!!

När jag sitter och skriver det här hoppas jag att du och Melker har det riktigt gôtt, denna hos oss blåsiga fredag =)
Kindpuss och kram!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

7 maj 2010 14:54

Önskar dig en bra och fin helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 maj 2010 20:37

Men vad arg jag blir, när jag hör hur du har blivit behandlad hos folktandvården. Varför i allsindar dar ska du betala för ett misstag, som de har gjort. Känns som ett fall för Konsumentrådgivaren.
Nu hoppas jag bra att dina penséer klarar en och annan frostnatt.
Varma och soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

8 maj 2010 01:04

men usch vilken otur och vilket dåligt bemötande hos tandläkaren :((

Tack för dina härliga kommentarer hos mig, blir så glad. Valparna är sååå ljuvliga nu, man skulle vilja stanna tiden lite ;)

Ha det gott vännen.
Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards