VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

HI HELLO, ETT LITET LIVS TECKEN FRÅN ---------

Av IRJA Hagström Wikström - 18 november 2010 01:13

    


                                                  
                                                  
                                                  
              

LILLA MIG, NU är det alldeles för många som undrar var lilla jag har tagit vägen ?????                                                  JA, det ska jag nu förtälja  er om, mina kära vänner.....

 Efter alla sommargästernas trevliga och händelserika besök, och efter höstens syltande och saftande, och skördande av grönsaker och potatis,fixande och donande kännde jag att jag behövde en välförtjänt HÖST/VINTER ferie, och samla  mina tankar och intryck av alla händelser jag varit med om,en sammanställning av de hela ,  det var helt enkelt kaos i tankeverksamheten som,behövdes redas ut, och kroppen en välförtjänt vila....

Men inte har det stått stilla här för det inte ,, tiodagars bilresa till Stockholm och en dagstur till/ hos min blogg-syster och hennes Lasse i KOLSVA....EN underbar dag, som sent skall glömmas , Planeras redan en ny träff till våren, Mitten av april kanske....Men nu är sötbrödedagarna slut, och vardagen kan börja, med nya tag,,Och nu när första advent står vid dörren och bankar och vill komma in,men får vänta en vecka eller så innan advent blir insläppt ,så nu   är det dax igen att börja feja......


Tankarn  och funderingarna över mitt bloggande här, har också varit på tapeten, om jag skall fortsätta blogga eller ej.... Det har inte varit det lättaste beslut, att ta ställning till ...MEN nu har jag det.Jag saknar ju er och så får det bli ,,,att jag stannar kvar här hos er mina kära vänner, skriver  mina inlägg  i mån av och när tid finns.....

  


Ja tal om tapet , vi håller på som värst och måla taket och tapetsera  så kallade DATA-rummet, så det blir mer trivsamt....och ljust....

Vi har också besökt IKEA i HAPARANDA två gånger för att få tag på den bok-förvaringshyllan jag vill ha...

Så efter en välförtjänt vila och miljöombyte är det fritt för fajt igen....vi tycker om att  förnya vårt hem bägge två, så det är ju det som är kul och sporrar oss.....SÅ nu blir det julfint.....också samtidigt.....


         VINTERN har även  drabbad oss, men vi fick inte lika mycket med snö, som de som bor söder över,,, men  . Däremot har KUNG BORE varit på besök ,, så nog har man fått känna på kylan , idagarna två- 21-23 grader hos oss..BRRRRRRR så fruktansvärt kallt.Så frivilligt vill man inte gå ut, inte en våran fyrfotade vän Labben LUCKY.....


Besökt tandläkarn, öron samt reumatuologen   ett evigt spring på dessa institutioner, som man kan bli mindre galen... LER,är självkart glad  att de finns....


   TACK till er alla mina vänner som skrivit och kommenterat, här hos mig, medans jag har haft ferie,och bara varit lat,...  TACK..för eran  omtanke. om mig.Det värmer fint i vinterkylan..... 

Ska berätta mer om vad jag varit me om de här veckorna/ de som har följt me mig på FACEBOOK vet mer om det....


  NU vet ni att jag mår helt  uppeligt och inte blivit översnöat, och inte frysit ihjäl..heller..LER........

 Good Natt, sköna drömmar önskar jag er alla mina vänner....

  YOU COMMENTS MAKE ME HAPPY ! ! ! .... GÖR MIG GLAD; SKRIV EN RAD ! ! !  FÅNGA DAGEN >>>

    

   KramiZ IA.......   

 
 
lillis

lillis

18 november 2010 06:51

Godmorgon vännen!
Vad kul att du är tillbaka på bloggen har saknat dig,ibland så behöver man ta ledigt.Fina bilder som vi får ta del av.Längtar efter Advent nu, att få pyssla och dona.
Ha det bäst och var rädd om dig
Kramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kerri

18 november 2010 07:55

hej vänen, vad bra att du vill stanna kvar på bloggen, skulle sakna dej, även om vi "ses" på FB, man behöver inte skriva varje dag utan när man känner och har tid å lust, du vet hur "ryckiga" mina inlägg är, ibland lite ibland mycke :) va skönt att du inte snöat över eller frusit bort :), hu att det skulle bli så mycke vinter redan, vill bara göra som katterna, rulla ihop sej å sova framför kamin eller ovanför elementet på en filt :) ha det så bra och kram på dej / Kerstin

IRJA Hagström Wikström

19 november 2010 23:57

Hej Kerstin !!!
Jag är väl för nyfiken för att sluta,,,, Nej skämt och sido, jagskulle nog sakna er alldeles för mycket.....
HA en skön weekend.... KramiZ IA.....

 
Ingen bild

Margaretha

18 november 2010 08:14

God morgon Irja.
Det var väl för väl att du kom på bättre tankar och fortsätter med din blogg. Jag har saknat dig så enormt när du inte har skrivit något. Du som har så mycket klokt att komma med. Visserligen ses vi på FB varje dag,men bloggen är något speciellt ändå.
Idag har vi det på 0-an här hos mig. Det "hattar" hit och dit med vädret.Och som du skriver så är det ju snart advent och då när vi ska ta fram "staken" kan det gärna få vara lite frostigt ute så man kommer i stämning.
Idag ska jag göra ingenting tror jag. Det är jobbigt det också. Ja,lite stickande blir det kanske.
Skönt att leka friherrinna ibland,men det får inte bli för lång stund.
Kram på dig min kära vän och den får du från mig, Margaretha.

IRJA Hagström Wikström

20 november 2010 00:05

Kära Margaretha !!!
Saknaden efter er skulle vara enorm,,, Har fått så fina och goa vänner och systrar som jag inte viste att de fanns,,,,så därför vill jag stanna kvar här hos er,,, Önskar dig en skön och härlig weekend.... FÅNGA DAGEN,,, KramiZ IA

 
Madde

Madde

18 november 2010 08:55

Oj vad snö ni har. Här har det regnat bort på både gott ont. Fördelen med snö är att det blir så mycket ljusare ute vilket kan behövas så här i vintermörkret men jag antar att det kommer mer snö här framöver. Nackdelen är alla fjantar som ger sig ut på snöiga vägar utan vinterdäck eller de som överskattar sina och trior de kan blåsa fram i full fart som vanligt. Det sker så många tragiska olyckor vintertid som hade kunnats undgås med bara sunt förnuft tänkande men men... Nog om det man blir arg och ledsen när man tänker på sådant.

Nu till betydligt roligare saker. Förändringar, stora som små är alltid lika kul och inte behöver det bli speciellt kostsamt heller. Själv bytte jag ärmar på en kavaj för ett tag sedan. En vanlig svart kavaj som jag satte på svarta spetsärmar i stället och bytte de svarta knapparna mot roligare silverfärgade knappar. Så nu ser det ut som en helt ny kavaj och inte blev jag barskrapad heller. Hihi! Ja, det är inte mycket som behövs alla gånger, till och med ett par färgglada kuddar i soffan kan göra stor skillnad. Hoppas vi får se resultatet från erat "nya" datarum här senare. Kul också att du valt att stanna och fortsätta blogga. Ser fram emot att få läsa om dina/era nya upptåg mm.

Önskar er också en underbar och härlig dag och passar på att önska er en trevlig kommande helg! =)

Många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

20 november 2010 00:20

Kära Madde !!!
Jag håller verkligen me dig,,, att förändra saker och ting är bara roligt, och behöver inte kosta mycket med pengar, och man kan låta fantasin flöda fritt fram.. OM en vecka har vi ju första advent , och då blir det mer med glada färger.. Just nu i denna stund som jag sitter här vid datorn i Piteå och svarar på din kommentar, så SÖAR det säkert hos dig ??+
Kallt har vi haft några dagar, men vädrets makter kan man inte göra något åt, mer än gilla läget.....
HA en skön och härlig Weekend.... FÅNGA DAGEN

 
Ingen bild

skogsnuvan

18 november 2010 15:06

Så roligt att du är tillbaka. Jag hade börjat undra lite men hörde av Margit att du varit på besök. Klart du inte ska lägga ner bloggen. Man behöver ju inte skriva varje dag utan bara när man har lust till det så välkommen tillbaka

IRJA Hagström Wikström

20 november 2010 00:32

Kära Anita !!!
Nu när jag har fått vila upp mig , så ser jag saker och ting, med andra ögon,,,självklart ska jag stanna kvar här och byta ord med er... LER....Läste om den läskiga harpesten och att en kvinna hade dött av denna pest, då flög tankarna över till dig kära vän, och undrar hur du mår ???Skönt att du klara dig....
HA en skön och härlig weekend.... FÅNGA DAGEN, KramiZ IA....

 
Ingen bild

Love

18 november 2010 23:02

Du är värd lite vila lillasyster och nog tycker jag du ska fortsätta blogga när andan faller på.
Själv finns inte mycket ork just nu men jag kommer igen. Det är inte andra som ska tala om hur mycket och hur ofta man ska blogga.
Nya vinterkängor ska inskaffas i morgon för nu är det kallt här också. Min "Irjaängel" hänger i ett fint band ovanför min säng och halsbandet är en sån fin symbol för vår vänskap.
En av våra katter mår inte bra så jag är orolig och vill vara vaken i natt om hon skulle bli sämre. Det blir nog till att lyssna på en talbok av Lisa Marklund.
Snart är det helg igen och jag skickar en
STOR KRAM till dig och Anders och hoppas ni får ha det riktigt skönt.
Kram från bloggsyrran i söder.

IRJA Hagström Wikström

20 november 2010 00:46

Kära syster Love....
Det är tråkigt att läsa om att en av katterna är sjuk,, finns det något värre, de älskade små vännerna kan ju inte tala om vars de har ont , men jag hoppas av hela mitt hjärta att den lilla krabaten blir frisk....

Lisa Marklund, tillhör inte till mina favoriter, fast hon kommer från NORRLAND,,, hennes föräldrahem är bara en stenkast ifrån oss.. (LER) närmare bestämt från nabor byn.....Önskar dig syrran och din Leif en fin /fin weekend,,,, hoppas det blir bra med lilla kisse FÅNGA DAGEN.... KramiZ lillasyrran/Anders.....

 
Lambergsfruasfrua

Lambergsfruasfrua

18 november 2010 23:21

Oj go'a Irja!
Jag fick nästan en klump i magen, när jag läste att du funderat på att lägga av med bloggandet - och jag är SÅ glad, att du beslutat dig för att stanna :)
Jag är inget vidare bra på att blogga eller bloggvandra för tillfället, men jag vill ändå inte sluta för jag tycker att de kontakter jag har fått är så trevlig/roliga/värdefulla.
Skriv, när du känner för det - vi är många som uppskattar dina glada och positiva inlägg.
Ha det jättebra och var rädd om dig min vän!
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

20 november 2010 01:03

Kära Lambergsfrua !!!
Det var väl hösttröttheten och sviterna efter förkylningarna som avlöste tätt efter varandra,,, och en höstdeprition,,, behövde vila upp och ladda upp batterierna bara,,,,,och lite miljöombyte var ju inte helt fel.....Var lite mer än en veckas resa, närmare besämt 10 dagar i S-holm och en underbar dag till min bloggsyster Margit oc hennes Lasse,,, vi hade en underbar dag tillsammans,,,,,
EN skön weekend önskar jag dig.... KramiZ IA....

 
margit

margit

19 november 2010 00:24

Syrran, jag blev SÅ GLAD i morse, när jag kom hem från jobbet...kollade på datorn..och såg ditt blogginlägg!!!
Säkert flera än jag som blev LIKA GLAD!!!
Jag har nu jobbat min extra planerade natt...OCH nu har jag SEMESTER..fram till min fasta anställning tar slut...31 jan...
Det är BLANDADE käsnlor!!! NU har vi haft det mycket TUFFT O ARBETSAMT LÄNGE på jobbet)...så av den anledningen så känns det skönt..men jag längtar efter mina arbetskamrater..och även jobbet...
MEN idag..då jag har haft FULLT UPP ÄNDÅ..så tänker jag att vi, Lasse o jag får försöka "aktivera oss", planrea mera saker..så att man har vissa saker..under veckan som är planerat..och man får ett "mönster"..på sin vardag...Så samtidigt är det lite spännande OCKSÅ!!!
Du sitetr kasnke uppe också, såhär dags!!?? VI är ju BÅDA TV....riktiga nattfj'rilar...

Kram till dej!!!! Syrran!!!

http://margitholm.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

20 november 2010 01:31

Kära min syster !!!
Efter en välbehövlig ledighet och vila, och nu när man har fått ladda upp batterierna, ser man omgivningen med andra ögon och tankeverksamheten blir mer positiv inställt med vad man vill egentligen vill med livet ,,, det är inte så dummt att skynda på långsamt ibland, då hinner man tänka,,,och tar inte förhastade slutsatser LER..

Visst är det en stor omställning, att bli ledigat , men har man mycket att göra, så räcker tiden inte till.... Vänta bara ska du få se....
Men erkänn att det är skönt att få vara ledig så här till jul, arbetskamraterna kan man gå och hälsa på, när man vill, på jobbet.... det gjorde jag ibland förut, men med tiden ändras även det....
HA en skön och härlig weekend, Hälsa Lasse...KramiZ lillsyrran /anders....FÅNGA DAGEN......

 
lillis

lillis

19 november 2010 06:46

Tack min vän för namnsdagshälsningen
En bra och skön helg till dig
En stor kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

20 november 2010 01:34

Kära Lillis !!!
en underbar och skön weekend önskar jag dig också,,,,,
HA det bäst...
KramiZ IA,,, FÅNGA DAGEN.....

 
Madde

Madde

21 november 2010 17:30

Hej Irja! Hoppas att allt är frid och fröjd! ;-)

Jag fick en utmaning (några frågor) av en bloggvän här igår. Där ska man även utmana ytterligare 4 st och jag valde dig som en av dem. Du går bara in på min blogg och skriver av frågorna och lägger upp dem här på din egna blogg. Sedan är det bara att svara efter tycke och smak. ;-)

Önskar dig/er en fortsatt trevlig kväll! =)

Många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

22 november 2010 00:23

Hej Irja.Ja så roligt att du bestämde dig för att återvända till bloggandet.j Man har lite sådann funderingar under åren! Man gör så det passar in bäst fören Jag tar ledigt på helgerna sen ett år tillbaka ungefär och det har varit lagom.Ser att du haft mycket roligt för dig hos goda vänner sånt berikar en verkligen. Lite ombyte är så skönt för själen.Ja jag såg att uppåt landet är det mycket snö och kallt som bara den. Jag tittar på Karesuandos webbkamera och där ser man både snö och kyla live men vackert är det.Ja advent står å farstubron men några dagar kvar ännu närmare bestämt 6 st mycket skall hinnas med innan dess,Ha det så bra nu då så hörs /ses vi

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

24 november 2010 13:47

Kära Filifjonkan !!!
att ta ledigta helger var ingen dum ide, får man apa efter ??? Då känns det inte att man sviker er mina kära vänner .....
Du är för högt uppe på kartan,,, jag bor utanför PITEÅ, efter Norrlandskusten.... och det skiljer ungefär 40-45 mil mellan Piteå -Karesuando..... vi har ungefär 15-20 cmm snö och - 12 grader idag, men de har lovat kallare, men när???
HA en bra dag,,, Och sköt om dig i vintermörkret,,, KramiZ IA......

 
Sussi

Sussi

22 november 2010 11:07

Ibland behöver man samla tankarna och ta lite ledigt. Det låter som om du haft det fullt upp ändå! Kul att du beslöt dig för att fortsätta blogga! :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

22 november 2010 11:48

Kära Sussi !!!
Har nog varit och är bortskämt med min egen tid, men nu när Min Anders är hemma jämna veckor,han har fått halvtidspension, så jag tycker jag inte hinner någonting,men man får vänja vid det också, LER.Men av andra sidan av kråksången, så är det trivsammt att få mer tid för varanndra också,,, Ja nu är julen för dörrn igen, Både roligt och sorgset,,, om 6 dagar föesta advent,,, har du börjat och pynta???,,, Har besökt dina hemtrakter också Uppsala när vi var till S-holm,,, i mitten av oktober.... HA det bäst vännen.... KramiZ IA..... FÅNGA DAGEN...

 
Mita

Mita

22 november 2010 22:00

Härligt att du fortsätter med bloggen. Jag vet så väl hur det känns,ibland finns det så mycket annat som kräver tid från bloggen. Men hur det är så saknar man den och alla goa vänner.
Vintern gör sitt intåg även här nere,
Ha det gott,
Kramiz!

http://mithas.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

24 november 2010 13:38

Kära Marita !!!
Det är bra att komma till ett bra beslut, inte ta förhastade slutsatsar,,, därför en sån lång betänketid.... OM jag skulle stanna kvar eller inte,,, Jag kommer att vara här så ofta jag hinner.....
Hoppas din resa gav ombyte och trevliga minnen.... gemytligt med lite miljöombyte... HA det bäst KramiZ IA....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards