VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 27 november 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 27 november 2010 01:05

  

NU står första ADVENT.- och bankar på dörren, OJ  REDAN HÄR !!! Dags att tända de första ljuset till helgen... NU får man mysa ordentligt...Ljusslingor och stora vita/ röda adventsstjärnor i varenda fönster lyser, det blir som en belöning  efter en kompakta mörker som omger oss....

Det är gemytligt att pyssla och plocka  fram  julpynten.... Hänga upp julgargardiner och tända den första ljuset i adventstaken..... 


  


ATT  fylla adventljusstaken med mossa  och lingonris,,, jag harså svårt  att förstå vad flugsvamparna har att göra i mossan.... Kan nån tala  om det för mig ???? Men strunt samma...

Vackert blir det och vem bryr sig när första ljuset brinner så vackert....

 Men kära vänner, kom ihåg att släcka de brinnande ljuset när ni lämnar rummet lämna det inte ensam utan uppsikt,,, det är så lätt att man glömmer bort det och olyckan är framme,,, ja då  brinner Anders Petters stuga i ljusan låga,,,, Varje år köper jag en liten tomte som får  pryda   hyllan , varje liten tomtenisse har engen historia.....        


 ETT STORT TACK till er som Kommenterat här på min blogg, sätter ett stort värde på de,  och ni som tittar in och läser  här lämna gärna ert bokmärke,,, det gör mig glad, när du lämnar en rad,..Alla har vi ju en hel  del att göra i dessa bråda tider.Har inte hunnit kommentera hos er alla, men var lugn,innan ni minst anar har jag varit och lämnat en liten tass....Denna julblommster vill jag   tillägna er mina vänner.....  


  


Önskar er alla en mysig och skön ADVENT..... FÅNGA DAGEN <<<>>> DAGEN GÅR EJ I REPRIS<<<>>> 

  KRAMIZ IA<<<>>>   

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards