VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

HEJ MITT VINTERLAND !!!

Av IRJA Hagström Wikström - 2 februari 2010 02:09

Myspace Comments
                                       
     Helgen har varit myckrt jobbig....SNÖN har vräkt ner i mängder...Så helgens aktiviteter,har varit snöskottning....Har det inte varit  snönfall ,så har Kung  Bore varit på besök  ....Februari månad börjar med kyla..--25 grader...Februari kan vara vår kallaste månad...Tyvärr...Inga vår tecken ännu, mer att det har blivit ljusare...Just nu hinner jag inte vara så ofta på blogget och blogga,som jag hade velat.....Eftersom jag har andra göromål,läkarbesök med mannen,eftersom han inte får ratta   volvon själv,ännu  .. Själv  till tandläkaren, så det är evigt passande med tider ....   Har sått mina första frön ,(tomater)  som måste förkultuveras inne, om det ska hinna   bli några tomater till sommaren.... Planerar min trädgård just nu,det är ett av mitt största intresse....Som det ser ut just nu , undrar man om det blir någon sommar i år....  Det är lungt på fronten ,Inga äventyr på gång,mej veteligen....Ha en skön dag ...FÅNGA DAGEN>>><<<KRAM IA...  

 

 

                       
           
     

 
 
lillis

lillis

2 februari 2010 07:35

Fy vad kallt ni har. Hoppas att din man mår bättre nu men det tar ju tid att komma tillbaka efter en sådan operation.
Önksar dig allt gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

2 februari 2010 07:38

Det låter att du har mycket snö, du också och så är det på många håll nu. Men vet du .... jag tror på både vår och sommar. Vi är redan i februari så nu får vi vänta på vårteckningen tillsammans och förkultivera du dina tomatfrön så ska du se att det blir tomater även i år.
Ta det lugnt med snöskottningen så du inte överanstränger dig. Gör det efter mottot ... "lite i taget"
KRam på dig vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

2 februari 2010 10:42

Det låter hoppfullt att du har sått tomatfrön nu medan snön ligger djup utanför fönstren och kylan biter i skinnet om man går ut. Förstår att du har mycket omkring dig nu med bl.a snöskottning, ompyssling av mannen och dessutom dina vanliga göromål.
Ta det lugnt med bloggandet. Vi finns kavr även om du inte är så aktiv under en period.
Var rädd om dig!
Varmaste kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

2 februari 2010 10:44

Kära Irja
Vi kämpar på med snö här hos oss också, vi har ingen kyla dess bättre men snö kommer nästan dagligen och mer ska det visst bli...uschiannemej...det räcker nu !!!
Så spännande det låter med din frösådd och eftersom jag tidigare också älskade min trädgård så är det en evig tur att jag hittat dig och kan glädjas med dig i din trädgård nu när jag inte längre kan sköta min.
Hoppas allt är som det ska både med mannen och munnen nu =D
Många kramar till dig från mig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

2 februari 2010 17:47

Ja ibland räcker inte tiden till men man får ta det som det kommer, så du har börjat förbereda dej iför våren, här snöar det hos oss

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ingmarie

Ingmarie

2 februari 2010 18:45

Hej!
Tack för besöket på min blogg...alltid roligt med nya människor som tittar in och lämnar en kommentar.
Ja du snö har vi fått mycket av nu...längtar till våren

http://mimmiros.blogg.se

 
margit

margit

2 februari 2010 22:03

Hej Irja! Tack för din hälsning och varma kommentar i min Blogg!. Ja det är "fullt upp" med lilla Samira dygnet runt...nu när mamma Maria hoppar på kryckorna..
Maria är bättre i sittt huvud i dag, mindre huvudvärk efter kontakt med sjukhuset...info att DRICKA MYCKET..och GÄRNA KAFFE!!! Det funkar...
Roligt Irja..oatt höra att det går bra hemma för dej och din älskade...förstår att det är mycket nu för dej...du får sköta ALLT!!! Hoppas att läkarbesöket ochså gått bra!
Vi gläds med er båda!!
EN stor VARM KRAM från mej!!!/Margit

http://margitholm.blogg.seg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards