VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 26 februari 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 26 februari 2010 01:40

Copy the code and paste in your profile or page of comments
Good Day Comments  
Click Here for Good Day Comments
Du som vill ha min hälsning, clicka:  
 FEBRUARI DEN 2010-02-26...NAMSDAGSBARN I DAG :TORGNY OCH  TORKEL......

Först vill jag gratulera  VIKTOR mitt barnbarn som har klara   körkortet,ett stort grattis,de gjorde du bra......

JA,mina bloggarvänner jag har varit på rymmen .Tisdag och onsdag. Jag har besökt nabor  kommunen Luleå, där bor min käre mor,hon ville ha hjälp, som smakråd till köp av nya  VÅR-gardiner ..SÅ klart jag ställer upp för hon,och så var hon något hemlighetsfull,, som hon inte ville tala om i telefon, utan att jag måste se  den personligen....Och vad ,hade hon min käre mor hittat på den här gången då,hon har alltid små överraskningar på gång....Kan ni tänka er ,jo mammsen hade varit och köpt sig en ny                BIL,JA ny och ny,men ändå, de var en 05 -ans årsmodell FORD FOCUS,  silvergrå -Metallic.(en till silverpil ) TILL saken ,hör ju det att mammsen är 85år- snart 86 år ........UNG....LER....  

 Och då skulle jag bara vara smakråd  till ett bar nya gardiner..   GAPSKRATT, Ha,ha,ha  .... Mammsen tog försvars ställning direkt,  inte kan jag vara utan bil inte...Nej,nej...Jag säger ingenting, då har jag ingenting  sagd...... JA min älskade mammsen,hon är en bra chaufför, hon tog sitt körkort när hon var 63 år gammal...Ingenting är försent...DET är mammsens  talessätt,ja hon är en rikdig krutgumma.... Här uppe i Norranorrlandsobyggden har vi inte,  lika bra utbyte av kollektivtrafik,som i  storstäderna,och Norrbottniabanan är satt i malpåse,...Självklart behöver mammsen en ny BIL.....NEJ...några färdig sydda vårgardiner hitta vi inte som föll i smaken ,åt min kräsna mammsen,men ett fint gardintyg i metervara i en tyg affär,härilgt  nu var det bara  att åka hem till mammsen , och färdigställa gardinerna  åt  mammsen......... HA en skön fredag....Kylan håller i ännu.men vi kommer närmare   första vår månaden MARS...så vi får ha  tålamod ett tag till.....FÅNGA DAGEN>>><<< DAGEN GÅR  EJ I REPRIS >>><<<KRAM IA>>><<<  

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards