VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 21 januari 2011

Av IRJA Hagström Wikström - 21 januari 2011 02:58

     


  

 Hej mina kära bloggvänner, vill gärna dela med mig  några sevärdigheter och isskulpturer från  Stadsparken i LULEÅ...

Luleå, visst bor hon väl i Piteå, nu skriver hon väl i nattmössan -------------NEHEJDÅ, ni läser rätt, nu ska jag presentera för er lite från min nabor kommun Luleå,,, där bodde vi tidigare innan vi emigrera hit till våran kommun Piteå, och villan vi köpte här ute på landet ,förorten Rosvik som ligger mellan dessa två kommuner,efter NORRLANDSKUSTEN, och vi Pitebor som är lyckligast i hela Sverige, det  undgick väl ni inte att höra i gårkvällensnyheter... LER

NU ska jag sluta skryta, och komma tillbaks till ämnet jag skulle skriva om.....

I 26 år i rad har Stadsparken i LULEÅ livats upp med isskulpturer av olika slag.... Isgrisen blev årets (2011) isdjur  Luleås Stadspark.....

CLICKA PÅ BILDERNA SÅ BLIR DE STÖRRE>>>>>>>>><

 

                     EN ståtlig nasse med sina kulltingar är årets isdjur. >>>>>>>>>

Den 14 ton tung och nästan 4meter hög isskulptur luftes på plats förra veckan på torsdag den 13 januari, med sina små,,,,till allas glädje, för ung som gammal,stora som små,,som kan åka ruschkana på grisens rygg,,,,  Utplaceringen av isskulpturen  skedde en månad tidigare än normalt, tack vare  den ovanligt kall och kylig vinter.... Men glädjen varade inte så länge, eftersom vandalerna var och vandaliserade en av kulltingarna ,vad har denna lilla nasse gjort dem för  illa ????,när man måste gå lös  på döda ting ,,,att ingenting får vara ifred ,tycker jag är sorgligt,,, vandalismen och våldet blir bara värre och värre med åren..i vårt land.. 

           Bilderna får tala sitt eget språk... Clicka på bilderna då blir de större...

 

   Tack för era commentarer, de gäder mig...

Tack till Lambergsfrua,Margaretha,Lillis,Madde, Anita, Margit, Gerty, Anita F, ansepanse,Sussi, Marita Glims och NYfunnen vännen Calma....

Fortsättningen följer under helgens gång så ni får hålla er till tåls tills dess.....DÅ presenterar jag de 25 isskulpturen...

NU  väntar bingen och det är dax att krypa till kojs och krama om sköna gubben och kudden... Natti ,natti.    sov gott   på sköna örat...

FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<<    VÄLKOMMEN OCH TITTA IN HOS MIG;DÖRREN STÅR PÅ GLÄNT>>><<< KramiZ IA >>>    

 

  

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards