VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av IRJA Hagström Wikström - 25 augusti 2011 04:40

  

              

                    DEN SOMMAR SOM SAGT FARVÄL

                  Med personligt
                  vemod
                 upplever jag maktlös
                att sommarens ljusa dagar
                finns bakom min
                rygg.

             Det är inte sant
             att sommaren försvinner.
             Endast den aningslöse tror
             att livet avstannat.

           På minnets blomsteräng
           doftar
           ännu nattviol.
          I själens gröna skog
          sjunger redan koltrasten.

         Den
        sommar som sagt farväl
        är alltid på väg tillbaka.
       Till dess den
        återvänder
        övervintrar den genom längtan.

 

   FARVÄL till sommaren , men inte till er 


           


    Ett litet livstecken från mig, kära vänner,

  kommer igen, jag lovar,när jag är helt återställt

   Orkar inte blogga än så mycket, får huvudvärk så lätt efter den

   förbenade  olyckan....

  FÅNGA GAGEN .:

 KRAM IA


 

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards