VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

>>>><<<< "PÅ BÄTTRINGSVÄG EFTER OLYCKAN " >>>><<<<

Av IRJA Hagström Wikström - 22 juli 2011 17:20

  



 

 

 

 

 

 Det är hopp om livet, efter den olyckliga olycksfallet , jag råka utför för ett tag sen, närmare bestämt den 7 juli,,, det gick så illa att jag fick besöka  akuten och VC,,, men än är jag inte helt återställt... så jag får väl besöka VC -igen....


       


Därför har det varit tyst om mig, i min blogg, har liksom inte orkat vara närvarande här hos er kära vänner,,, hoppas ni har överseende med detta här... LER 

 Vill ni att jag ska berätta  mitt händelseförlopp från början ????

JA, dåså ska jag försöka berätta det för er hur jag gick till väga ,,, för att åtsta komma detta... ler....

Skulle till att städa gillestugan  , för vi skulle få besök av våran yngsta dotter med familj från Kalix,,, jag ville ju ha rent och snyggt....

dammsög mattorna som skulle ut för vädring,,, de första lasse med mattor kom ut på ställningen, utan större bekymmer, de andra små mattorna som jag också hade dammsugit färdigt , och var jag på väg ut med när allt  detta elände hände,,,jag  tramppa snett på tröskeln ut , slog vänster öra mot dörrkarmen, tappa fotfästet och balansen så jag tratta över på höger sida , och slog mig så illa i dörrhandtaget att jag ramla och tuppa av....HUR LÄNGE ??????

Har inget minne hur länge, jag hade varit avsvimmat....

Natten mot lördagen sov jag inte en  endaste blund på hela natten, hade ju en sån frukdansvärt värk, så jag trodde inte jag skulle överleva detta...

värktabletterna lindra ju något, men bara en liten stund. i taget... Så när det blev lördagsmorgon, så bar det iväg till AKUTEN,,, och där fick jag sitta och vänta i  5 ½ timme till det blev min tur....

När jag då äntligen fick träffa en läkare, konstatera han att jag hade hjärnskakning och bägge hörapparaterna hade skada hörselgångarna vid fallet,så jag fick utskrivet antibiotika ,öronsalva och värktabletter som var  något mer i styrka än alvrdon och även lindra de inflammatoriska...

Jaja, så kan de gå, när  inte haspen är på..LER. såå nu är det hopp om livet

 

 

 

 

 

Huset är fullt med sommargäster ,så jag kommer att ta några veckor semester från och med måndag ........

Och jag önskar er alla en skön sommarledighet och sköna soliga sommardagar...

Vi höres åter igen, när tillfälle ges, så om inte annat så efter 2-3 veckor...

 Ha det bäst alla mina vänner.... 

 

 

     VÄNSKAP !!!!

 Livet blir berikat av kompisar och vänner,

- att människor vill dela sånt man gör. sånt man känner :))

 

 Så mycket man får lära, så mycket som blir sagt......

 Så mycket som kan hända, i vänskaplig kontakt :))

 

 Ja, det ger så mycket glädje, att vara mer än en......

 Att man har nått gemensamt i nuet, DÅ och SEN :))

 

 Att ha just dig /er till vän, ger skäl till tacksamhet.....

 -För du/ni är bra på vänskap -det hoppas jag du/ni vet

  Kära vänner ! ! !

  FÅNGA DAGEN.

K ramiZar IA.... 

   

 
 
Maggan

Maggan

22 juli 2011 19:17

Eländes,elände då! Vilken förskräcklig otur du hade,men som väl är går det att reparera låter det som. Men vilket lidande.Tur i allt elände att du är sån optimist Irja.
Hoppas allt rättar till sig så småningom.
Kommer att sakna dig när du tar semester,men du kommer ju tillbaka.
Att ha dig som vän betyder så mycket för mig.
Kram och ha en skön sommar så gott det går min kära,kära vän.

http://bloggplatsen

IRJA Hagström Wikström

23 juli 2011 03:12

Käraste vännen min,,,
Var inte lessen,du kommer inte att bli av med mig i första taget, så de så....
Men måste se till att bli frisk först och ge min tid åt mitt älskade guldkorn till barnbarnet Tobias och näst yngsta dottern Annkatrin och hennes familj, medan de är här och gästar oss , det blir ju så här när vi bor så långt borta i från varandra.....och så är det 40-60 års kalaser på G slutet av månaden och min Anders har semester och vi åker på fisketur,,, sommarn är ju så kort, så man måste passa på att ta vara på den....
Ha det bäst min kära vän, vi höres snart igen...
Fånga Dagen:))
KramiZar IA....

 
Margit

Margit

22 juli 2011 23:00

Min kära syster Irja,så tråkigt att detta skullel hända dig..och detta förstör hela sommaren för dej och för er...Sommaren med alla våra anhöriga med familjer..."kräver ju" att vi är på topp!!! Men jag förstår att dom alla hjälper till, och stöttar...Det är ju så mycket extra hushållsupgifter som blir under somrarna med alla våra beök av våra kära.
Hoppas att det läker lite itaget..på/i din kropp.och dina öron....
Önskar dej och alla de dina det allra bästa!!!
Du finns i mina/våra tankar, mest varje dag.
Kramar till dej och din käre Anders!!!!/Margit, syrran och min Lasse.

http://margitholm.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

23 juli 2011 03:01

Min kära syster Margit,,,
Jag tillåter inte mig själv att gräva ner mig, men det känns ibland som om jag är förföljd av otur , men glädjen och opptimisten tar överhand och det tycker jag är bra,,, det är ju det sista som överger en och det är HOPPEt,,,
Glädjen att få vara med de sina, är guld värd,,, Bara lessen att vi inte fick möjlighet att träffas i sommar, men ni finns i mina tankar....-Ha en skön visstelse här i Västerbotten och dina kära....
Önskar er allt gott. din lillasyster och min Anders...vi tar en dag i sänder. såååååååååå
FÅNGA DAGEN.... KramiZar,,,,,

 
Berith

Berith

23 juli 2011 10:21

Kära go´a Irja ,Skönt att höra att du är på bättringsvägen ! Det viktigaste är att du blir bra , vi finns ju kvar här :))
Njut av ledigheten och av dina nära och kära :))
Önskar dig en god bättring , varma kramar:))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

23 juli 2011 17:09

Vad skönt att du känner dig bättre och att allt gått åt rätt håll.
Ta du semester det behöver du och ta hand om dina sommargäster
Ha det gott vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

28 juli 2011 10:51

Blev förskräckt när jag fick reda på vad som hänt dig min kära syster. Det kunde gått riktigt illa och jag förstår att du hade jätteont.
Du är av segt virke och opptimist som tur är men ta det nu extra försiktigt är du snäll.
Visst är det så att våra närmaste kommer först och bloggen i andra hand. Sommaren är en tid för umgänge och uteliv. Jag hoppas du o Anders får en härlig fisketur och att du nu är återställd.
Jag skickar kramar till er båda och lever på hoppet att vi träffas så småningom systra mii.
All kärlek till dig.
Love.

IRJA Hagström Wikström

2 augusti 2011 23:05

Tack min älskade Love syster ,,,
Livet är fullt med överraskningar, innan man vet ordet av så ligger man bara där, och undrar hur i allsindar detta kunde hända,,, Fortfarande mig en gåta.????.. LER Ja,ja vännen det är hopp om livet, än har jag ite tänkt ge upp LER, SÅ länge vi har detta sköna och varma vädret vill jag njuta ännu ett tag av solen och dessa sköna sensommardagar,,, sommaren är ju alltför kort ,,,,, Jag kommer igen, jag lovar.... HA det bästa av allt min kära syster och hälsa Leif så gott , och FÅNGA DAGEN... KramiZar IA/Anders...

 
Mita

Mita

29 juli 2011 23:33

Men kära vän som du råkat ut. Tur du inte slog dig ännu värre,men det räckte till nog ändå. Hoppas du kryar på dig snart. Skönt för dig med lite bloggledigt,det behövs allt ibland.
Ha det så gott nu och sköt om dig,
Kram vännen!

http://mithasplace.wordpress.com

IRJA Hagström Wikström

2 augusti 2011 22:53

Ja,ja det går väl så där när inte hspen är på... Ler...
Mina fötter går fortare än jag hinner tänka,,, det är en arbetsskada som sitter kvar än,,man var ju alltid på speång, när man arbeta på sjukhus jag är en bråttom moster...Jag kommer igen, skam den som ger sig,,, LER Ha det gott vännen, så höres vi snart igen....
KramiZar IA..

 
Ninz

Ninz

29 juli 2011 23:58

Oj oj oj det där var inte bra. Ta nu hand om dig vännen & krya på dig :)
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

2 augusti 2011 22:45

Gör så gott jag kan,, Fortfarande något trött , inte lika ofta huvudvärk, kommer bara då och då,,,vilar och slappar av och försöker njuta av dessa sista sensommar varma dagarna... Tack för omtanken....
KramiZar IA

 
skogsnuvan

skogsnuvan

30 juli 2011 00:54

jesses vilken otur. Det där ser ju verkligen inte bra ut. Av det kan man lära sig att inte städa så förbaskat. Jag brukar kasta ut alla mattor på sommaren när jag har många gäster och då går det lätt att städa.
Krya på dig nu så du kan njuta av resten av sommaren

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

2 augusti 2011 22:40

Håller med dig,vännen. lite skit i hörnen har ingen dött utav...
Är bara lite trött bara,,,
KramiZar IA

 
Berith

Berith

1 augusti 2011 07:13

Saknar dig här i bloggbyn go´a Irja :))
Önskar dig fortsatt god bättring , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

2 augusti 2011 22:38

Börjar snart vara på G, fortfarande lite trött.Men de tar sig sa mordbrännan... LER
KramiZar IA....

 
Ingen bild

Love

2 augusti 2011 23:09

Käraste Irja syster.
Hur är det med dig nu hoppas bättre. Vilken attaans otur du haft men som sagt det går över.
Ta det nu lugnt och krya på dig.
Lukas är på trav i kväll i Eskilstuna och innan han är hemma kan inte mormor koppla av.
Det var länge sedan man låg vaken för sina egna barn men oron är den samma. Rädd att något ska hända. Tänker på alla som förlorade någon i Norge så fort livet kan tas ifrån en. Då blir man ödmjuk och tacksam för det man har. Vi borde tänka på det lite oftare och dela med oss av kärlek.
Säger God natt o sov gott.
Sommarkram från storasyrran Love.

IRJA Hagström Wikström

6 augusti 2011 01:33

Käraste syster min,,,
Är väl något så när på bättringsväg,men det är inte helt OKEJ än, får ta och göra ett nytt besök på VC, till veckan.... och livet går sin gilla gång, sommargästerna har åkt hem, så allt blev så tyst och stilla... Men skönt med lite egen tid ibland , njuter av sensommarens gåvor och dofter, nu är det hallonplockning som är på G....
Ha en underbar sensommar HELG, och njut av nuet, KramiZar till er båda....
Fra IA/Anders....

 
kristina

kristina

5 augusti 2011 16:11

Men det var inget vidare. Vad skönt att du är på bättringsvägen. Ha nu en riktigt skön ledighet och ta väl hand om dig.
goa kramar från mig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

6 augusti 2011 01:22

Det går sakta framåt, läkningsprossesen,behöver nog besöka VC igen, inte rikdigt OKEJ än,,,,
Ha en bra HELG vännen ....
KramiZar IA

 
ansepanse

ansepanse

6 augusti 2011 10:23

Sv: nej de där ljusstakarna Ernst gjorde var heller ingen höjdare, en rädsla mindre har jag nu och det känns bra hoppas bara att det blir fler baddagar ute idag regnar det och är inte särskilt varmt så det blir inte nu i vilket fall
ha det bäst vännen ♥
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

9 augusti 2011 03:59

Hoppas du får fler baddagar att ta vatten över huvudet....Att bli av sina rädslor är jättebra, bättre sent än aldrig.....
HA det gott till nästa gång, vi höres igen vännen ....
KramiZar IA.....

 
Monica

Monica

7 augusti 2011 12:39

Det var ett riktigt elände du råkade ut för.Tänk så dumt det kan bli.Tur att det gick som det gjorde.Detta får mej att tänka på en kusin till mej som ramlade så olyckligt inomhus och slog huvudet i en kant på ett skåp att hon avled....detta är säkert tio år sen,men det kom fram i mina tankar nu när jag läste detta som hände dej.Tur att det inte gick lika illa för dej.Detta som hände med min kusin fick jag veta långt efteråt eftersom hon bodde i Fiskebäckskil i Bohuslän och vi hade aldrig någon kontakt med varandra kanske beroende på att hon var många år äldre än jag.

Krya nu på dej!

kramar Monica

http://violett.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

9 augusti 2011 03:55

Ja Monica, det det kan hända när man minst anar,,, Fast jag hade nog mer tur än din kusin, en sorgslig historia,de där tycker jag...
Ha det bäst vännen, så förtsätter vi att höraes här igen,,, efter sommarledigheten...
KRAM IA.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards