VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

I DAG FIRAR VI SVERIGES NATIONALDAG >>><<<

Av IRJA Hagström Wikström - 6 juni 2011 01:28

  Idag 6 juni,firar vi den Svenska  Nationaldagen,   

eller det svenaka folkets födelsedag, lagomt till syrenernas blommning ,

Och landet klätt i sommar skrud......


Sverige är ett demokratiskt land, med fred, frihet och respekt för mänskliga rättigheter, oavsett religion eller ursprung.....

Sveriges nationaldag är dagen vi firar dessa värden.....

Sedan  år 2005  firas Nationaldagen i Sverige som en arbetsfri dag, heldag......

HUR man väljer att fira Nationaldagen är upp till var och en....

  Kanske firar vi med Nationalbakelse som goo fika i syrenbersån  , om sommar vädret tillåter......

  Själv ska jag fira i roseniusparken, här i ROSVIK,,, då utdelning av utmärkelsen sker av" Årets by 2011 " i samanband med Nationaldagsfirande , med välkomstal där bl a  nyinflyttade hälsas speciellt        välkomna som vill bo i  våran natursköna by....   /Allsång / Musikunderhållning av vår alldeles egen"Roberta Westman Band" ........

 DU gammla du fria , ljuder över vårt avlånga land Sverige idag,,, vi ska vara mycket stolt över vårt vackra land............

   


 

 

 TACK :till mina vänner som som gav sig tid att titta in hos mig ....                               Välkommen åter 


 Dagens, Tänkvärda ord :Var tacksam för var dag du fått,,,

 Fastän du ännu inte livets höjdpunkter nått .........

 

 FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<<

 HAA`DE GREJT IA >>><<<  


 

   

    

 
 
lillis

lillis

6 juni 2011 09:31

God morgon min vän!
Visst har vi ett vackert land och en fin flagga, hoppas att din dag blir bra
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

6 juni 2011 10:55

Tack vännen .
det blir den säkert, nu när solen också visar från sin vackra sida och det inte stormar, och det har blivit mycket varmare, då leker livet,,, LER....
Önskar dig också en skön dag,,, ha de gott
solvarmakramar IA.....

 
Ruth

Ruth

6 juni 2011 17:25

Det är säkert inte många som missar att det är nationaldagen, men få som firar den. Det är en extra ledig dag för dom som jobbar, grannarna tvättar kläder och hänger ut, bilen svabbas och rengörs, gräset ansas, tror det är typiskt för dom flesta denna dagen. Kommer aldrig att bli som 17 maj. Här har syrenen blommat över, synd att det går så snabbt. Nej nu skall jag fixa mig lite käk, magen kurrar. Hoppas du har fått en trevlig dag.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

6 juni 2011 17:59

Läste om ovädret och strömavbrottet ni hade haft och det låter otäckt. Har bara sett en tromb i hela mitt liv i verkligheten och den räknas nog som liten om man skulle jämföra med dagens som far fram och förstör allt i i sin väg.
Hoppas ingen kom till skada och det är väl ff a det viktigaste av allt.

Ja Sveriges nationaldag. Det verkar inte firas med pompa och ståt direkt och är avundssjuk på Norges engagemang. Där kan man nog snacka om att fira och folk går ut ur husen och gläds med varandra. Här sitter vi som små tysta kräk i våra stugor och funderar på vad och hur man skulle kunna fira den här dagen. Själv har jag bara solat i lite lätta vindbrisar allt medan hunden snarkat under solstolen. *ler*

Kramisar till dig!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

6 juni 2011 20:25

Jo då jag har sjungit "vår" sång idag.Sa i min blogg att jag inte skulle höra på nåt tal,men det gick inte att unvika när den glade och trevlige Pär johansson från Glada Hudik höll tal.Alla mungipor var uppåtgående då.
Ha det fortsatt bra min vän. Kram,kram.

http://bloggplatsen

 
Maria

Maria

7 juni 2011 13:55

Nä nån sång har det inte blivit för mig men väl underhållning av åska o regn.
Ha det gott/kram

http://torparmor.blogspot.com

 
kristina

kristina

8 juni 2011 08:48

Vilket trevligt firande ni hade!
Själv åkte jag till Medevi på hantverksmarknad.
Ha det så gott och kram på dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

8 juni 2011 09:29

Ha det gott själv under sommar solen,,, vi höres igen när jag kommer till baka, Tar en PAUS nu, vi åker bort, för att vara med om våran dotters bröllop.... HAA`DE...
KRAM IA...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards