VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 7 juli 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 7 juli 2010 16:15

        Att höra om värmeböljan söderut , om hur man ska skydda sig mot värmen,,,, har  känts som ett hån .... Men , men nu tar vi ytterligare  ett  steg framåt ......

Äntligen känns det som om sommaren är här,,,,i alla fall har det blivit  lite varmare i luften....... 


  

   Jag hoppas att solen strålar skönt och att  en ljummen bris svalkar dig /er i ansiktet , när du/ni läser  dessa rader.......

I början av juli brukar ju den svenska högsommaren  vara som bäst ....NI/DU vet hur det kan vara____Stilla dagar, klädda i en tunn    sommarkjol och  linne, av loj semesterstämning.....Min Anders är inne på sin tredje semesterdag, av fyra veckor......Skönt att bara va, och njuta av den norrlännska ljusa sommaren,bara värmen vill komma även  till oss också..... 


   DET är som om hela Sverige går in i en andra andning,,,, växlar ner till  ett nästan overkligt lugn,,,,,I bästa fall har en värmebölja, lagt sig som ett lock över hela vår avlånga land.....

Jag håller tummarna , att vi också får en del av den värmeböljan......LER.....

   +

  Det var tidigt  om morgonen, fåglarna sjöng och det kvittrade i varje buske,

   Syrendoften luktade starkt,,,,och nedanför oss på Rosåfjärden, såg jag en ensam 

  roddbåt i stilla rodd glida fram ......

Byn börja så sakdeliga vakna till liv, efter nattens övningar....Från när  och fjärran hördes prat,  musik  och glada skratt.....

PÅ eftermiddagen och  kvällen verkade det som om halva byn bestämt sig för att  tända grillen och bjuda på fest......

Det var nästan overkligt skönt, ,och faktisk så kändes det mycket oSVENSKT....(för en gång skull vill jag använda detta så missbrukade uttryck)....LER

Sverige hade fått till en värmebölja och en sådan pangkväll,....

      VAD kan passa en bättre ,,, en ledig  sommar och semesterdag, än picknick och sol och bad och lata dagar......EN SVENSK SOMMAR.....


   SLUTAR SOM VANLIGT>>><<<< FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<<OCH EN SKÖN OCH HÄRLIG SEMESTER ÖNSKAR JAG ER ALLA::::TA VARA PÅ DEN   SVENSKA SOMMAREN >>><<<KRAM IA >>>>>>      

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards