VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

VAD HAR PASSERAT DE SISTA FJORTON DAGARNA ??????

Av IRJA Hagström Wikström - 14 oktober 2010 01:06

 Jag inte varit här på blogget,

JO, det ska jag förtälja för er nu, det har varit  aktiva energiska veckor, inte bara solen  som har strålat , utan även flitighetens lampa har lyst som bara den....Långt inn på småtimmarna....Så man börjar  känna sig  relativt mör i kroppen efter dessa akrobatiska övningarna...Som tex, fönsterputsning, ( a,16 st fönster)   uppsättning av nya gardiner, som jag själv har sytt,,,Städa in sommarn inför vintern, ute i trädgården, tömmt alla blommkrukor med utblommade sommarblommor, städa växthuset, och de sista grönsakerna skörda vi i söndags....


HÄR  KOMMER EN LITEN   BILD KAVALKAD:  


      

I värsta städtagen.....


  


     


Nystädat ,Putsade fönster med ny  sytta gardiner.....

     


 Här ser ni en del av mitt hobby . Älskar att läsa och skapa med mina händer.... dessa figurer är gjorda av tråd galgar....(Klicka på bilden då blir den större)


      Hjärtan och skyddsänglar.....



   Den  Finska rosenbusken  i  sin granna höstskrud.......Om sommaren blommar den med vita dubbla rosor och har en juvlig doft.....

    


  Här får jag hjälp med morotsupptagning av min Anders.....

   

De blev två hinkar morötter ,,, av flera sorter....

   

 Måste räta på fyggen, av minen så gör det ont.....

   

 Nu får grönsakslandet vila till nästa vår,,,DÅ jag igen ska så mina grödor...

   

 Höstens sista blommande riddarsporre,timmarna  äro räknade. ......    

Söndagsaftonens himmel.... Spår en kall natt ......

   

 Och mycket rikdigt så här såg det ut på måndagsmorgonen,,,,,SNÖ........Men innan dagen var över, så hade även snön tinat bort..... Men det var dax att byta till vinterhjul...Halkan  är förädisk så här års....   

 Tisdagen  den 5 oktober var jag åter till Piteälvdalssjukhus. till HC,ochfick änteligen mina hörapparater. så nu har jag

    Kommit till en ny väeld, till hörandes värld,,, det äe helt ,  fantastiskt , sagoligt....Efter besöket promenerade jag in till centrum , det var en underbart vackert väder den dan,,, då passa jag på och spändera lite pengar på nya kläder och accessoarer....i höstens färger,vinrött och plommon.Då såg jag denna pittoreska park dekoration... " Får man bjuda mina bloggvänner på AFTERNOON TEE "... LER... 


     


   

Detta här blev mitt köp...Lite nytt på resan....

VI styr våran vinröda volvo mot söder, närmare bestämt till storsdaden S-Holm där vi kommer att våldgästa våra barn och barnbarn,och kära vänner, samt några av mina bloggvänner, nu får ni vara nyfiken vilka de är, skriver om det när jag kommer hem  ....Hoppas vädret är med oss, man får väl lita på sin skyddsängel...Ler...


   

 VI åker tidigt på fredagsmorgonen......



  

 TACK alla mina  GOA-vänner för era Kommentarer, tack till:Lillis, Berith,Maria(mormia), Margit,Ingegerd , Lena,Sussi,Love, Nina,Marita,SkogsnuvanAnita,Kerstin i färna,Anita,Gerty,Miamarie, Lambergsfrua,Pisan,Filifjonkan, och Maria..... 

 FÅNGA DAGEN>>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< GÖR MIG GLAD SKRIV EN RAD>>>

  LIVE FOR TODAY ,,,HOPE FOR TOMORROW. >>><<<

   HA EN SKÖN WEEKEND >>><<>><<< KramiZ IA....

   


  


  

 
 
Ingen bild

kerri

14 oktober 2010 08:33

Ja nu kan du behöva semester när du sjåat ( jobbat) så mycket, fint blev det både inne å ute. Roligt med hörapparaten så du hör, det måste vara jobbigt att höra illa, får vara glad så länge man har bra hörsel,
Och vilken fin höstgarderob, läckra skor,
Ta det nu lungt på vägen ner till S-holm och njut av sällskapet där,
Ha det så bra kram Kerstin

IRJA Hagström Wikström

14 oktober 2010 10:20

Kära Kerstin!!!
Tack, det är välförtjänt, ska bara lata mig och låta mig bli uppassat LER, nej det är inte min stil, det är nog jag som passar upp dom nära och kära....LER
Ibland hittar man allt på en gång, eller så inget, nu hade jag tur, var behövligt med nya kläder.....
Att komma till hörandes värld är inte dummt alls,MEN, ibland kan det vara för jobbigt med alla dessa ljuden runtomkring, man inte hört förut....
Hos oss SNÖAR det nu , och är mulet....
HA det bäst Vännen så höres vi sedan.....
FÅNGA DAGEN....KramiZ IA....

 
Ingen bild

skogsnuvan

14 oktober 2010 09:55

Vilka fina grejor du gör. Du har minsann många strängar på din lyra. Ha det nu riktigt trevligt på din resa söderöver.

IRJA Hagström Wikström

14 oktober 2010 10:26

Tack Anita !!!
Ja det blir det säkert, att få träffa nära och kära är inte helt fel , det ska så roligt....Hoppas att du har fått tillbakas krafterna, efter din långa sjukvistelse....HA det gott själv vännen, så höres vi sedan när jag kommer hem igen....
HA det bäst vännen...KramiZ IA.....

 
lillis

lillis

14 oktober 2010 16:47

Vad du fejar och står i men fint som snus blev det.Vad skönt att det löste sig med hörapparat för dig. Ta det lugnt på vägarna när ni åker till Stockholm. Vilken snygg höstgarderob du skaffat dig.Många fina bilder
Ha det gott min vän och var rädd om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

14 oktober 2010 17:01

Kära Lillis !!!
Jag är inte petant men jag tycker det är skönt när alla prylar är på rätt plats,damm är det enda man alltid får gratis,,,, och det är det värsta jag vet, eftersom min Anders är astmatiker.....
Ibland måste man piffa upp sig, och inte gå som en landlolla...LER, Och nu när jag ska träffa mina vänner vill jag vara presenttabel, första intrycket är ju så vikdigt.....LER, stort......
HA en skön kväll med snuttan, ska packa och se Robinson.....
Jag ringer dig sen närmare,,,,
KramiZ IA.....

 
Mita

Mita

14 oktober 2010 16:51

Men jisses vad du har stått i, nu får du njuta och ta det lugnt ett par dagar.Vad händig du är och gör så fina saker.
Då får vi vara nyfikna på vilka blogg vänner du träffar,*ler*
Sköt om dig,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

14 oktober 2010 17:07

Det är alltid kul att ge sig tid att träffa nya vänner, det hade varit roligt att träffa dig också,,, men det kanske blir så småningom....
Vem vet, inte jag,
Ha en skön AFTERNOON and IVNING,,, ska packa och se Robinson....
HA det bäst KramiZ IZ....


 
Cina

Cina

14 oktober 2010 18:33

Oj så mycket fina bilder du delar med dig av.
Fytusan snö redan nu nääää det vill jag då rakt inte ha.
Städat o donat har du oxå gjort. Och sytt mycket fina gardiner.
Ta det försiktigt ner till Stor-stan.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

14 oktober 2010 19:24

Vilken energisk människa du är Irja. Om jag hade hälften av detta vore bra. Men vad fint du gör både ute och inne.
Att ni redan fått snö också. Det hoppas jag slippa än ett tag.
Lycka till med din hörapparrat nu. Skönt att det finns hjälpmedel av alla de slag nu för tiden.
Kram och ha en mysig helg nu!
Margaretha.

 
Margit

Margit

14 oktober 2010 23:54

Hej SYRRAN!!! Ja NU är det inte många dagar förrän vi får träffas igen..ALLIHOPA!!! Ser verkligen fram emot det!! Ska bli SÅ roligt!!!
Och vi tror att skyddsängarna är med er på resan..på fredagen!!!!
Kramen till er båda!!!Systeryster och Lasse!!

http://margitholm.blogg.se

 
Glimz

Glimz

16 oktober 2010 00:22

oj oj oj vad flitig och duktig du har varit!
Kramen och carpe diem -Nia

http://ninz.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

19 oktober 2010 20:31

Hej Nina!!!
just nu sitter jag på adressen Sandstensvägen i Täby,här i S-Holm hos våran näst yngsta dotter, ska träffa några bloggvänner i E-Tuna i morron, ....
Så vi är här på en veckas semester, och vilar upp mig....
Ha det bäst vännen.... KramiZ IA.....

 
Glimz

Glimz

16 oktober 2010 00:25

oj oj oj vad flitig du har varit och är!
Kram och carpe diem -Nina

http://ninz.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

18 oktober 2010 00:07

Jösses vad ni varit duktiga, skönt när de är gjort. Hoppas snön håller sig borta ett tag till här nere i syd. Ha nu en bra vecka/kramen

http://www.mormia.dinstudio.se

IRJA Hagström Wikström

19 oktober 2010 20:43

Hej Maria !!
Tack, för det vännen .... Just nu är jag i S- Holm i Täby hos våran näst yngsta dotter och vilar upp mig,här regnar det just nu, men hoppas det blir vackert väder i morron, för då ska vi ratta våran vinröda volvo mot E-Tuna, och hälsa på några bloggvänner, som jag har där....Ha det bäst...KramiZ IA....

 
Madde

Madde

20 oktober 2010 19:47

Oj vad du har fixat och donat! Nu skulle du behöva lite välförtjäntlig massage. Vilka fina gardiner du har sytt och vad fint ni har det hemma. Såg att ni också redan hade fått lite snö. Själv hoppas jag allt att den håller sig borta här ett tag till. =)

Jag gillade också dina fina änglar och hjärtan. Du är ju jätteduktig ju! Urtjusiga!

Många fina höstbilder också. Själv har jag inte kommit så långt än med städningen inför hösten. Prydnadssakerna står fortfarande kvar ute men de åker nog in i värmen till helgen. Däremot så har jag satt krokuslökar, vilket inte var en dag för tidigt. Hehe!

Jaja, jag önskar dig/er en underbar och mysig fortsättning på denna kväll! ;-)

Många många värmande kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

22 oktober 2010 09:25

Kära Madde !!!!
Tack, vännen, just nu befinner jag/ Anders i storstaden S-Holm, hos våran näst yngsta dotter AK och hennes familj, vi vänder nosen på våran vinröda volvo mot Piteå och Norrland på söndagsmorgon igen,,, då har vi varit här över en vecka,,,dagarna går försvinnande fort i trevligt sällskap....Det har varit sköna dagar, också har vi varit till min syster Margit och hennes Lasse,,, i onsdags,vi hade gemytlig höstdagen i Kolsva.... Ha en skön och underbar mysfredag i dag och en härlig weekend.....FÅNGA DAGEN...KramiZ IA.....

 
Corina

Corina

22 oktober 2010 18:31

Jisses vad du har gått an, blir trött av att bara läsa :) Duktig du varit ! Å vilka underbara änglar,älskar änglar ! Kram vännen !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

24 oktober 2010 17:18

Vilken underbar resa ni hade,och trivsamma träffar.Har kikat hos Margit nyfiken som man är,hi,hi...
Ha det gott,
Kramiz!

http://mithas.blogg.se

 
Maria

Maria

7 november 2010 12:27

Jösses, som du jobbar & sliter men fint blir de :) Hoppas du får de lugnare sen och kan vila upp dig. Kramen!

http://maria9.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards