VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

HUR SKA DU / NI FIRA SVERIGES........

Av IRJA Hagström Wikström - 6 juni 2010 04:12

  

NATIONAL DAG I DAG ??? UT OCH FLAGGA FÖRSTÅSS.....ELLER HUR   ???  

  


KUNGEN MED DROTTNINGEN  SILVIA OCH VICTORIA MED DANIEL,,,MADELENE OCH CARL PHILIP

FIRAR PÅ SKANSEN.........

  

DE SVENSKASTE AV SVENSKT:RÖD LITEN STUGA

PÅ LANDET..........

 



Hoppas dagen blir till belåtenhet,


Ja ,Jag ska fira med pommpa och ståt, som i Norge...Jag älskar mitt fosterland,,här bor och lever jag....

Tack ;SVERIGE.....FÅNGA DAGEN<<<>>>DAGEN GÅR EJ I REPRIS>>><<<KRAM IA>>><<<

HA EN SKÖN SOLVARM NATIONALDAG ,,,,HA DET BÄST..... 




  

 
 
Ingen bild

Margaretha

6 juni 2010 08:24

Hej Igen Irja!
Vad roligt att du skriver igen och tack för hälsningen på min blogg. Inte får du sluta att blogga inte! Om du visste vad jag saknat dig.
Tråkigt att din reumatism blivit värre nu igen. Och jag förstår dig,när ni har så kyligt som du säger. Kylan är vår värsta fiende mot denna sjukdom.
ja,vi har ju turen att ha sommarvärme här nere. Det är lika fint i dag på nationaldagen.
Jag ska fira den med musik och sång i Bruksparken här i Finspång. Så jag och väninnan packar en kaffekorg och drar dit kl 12.
Kanonfesten igår var också bra. Mycket musik,mycket folk.
Och jag klarade mig utan mobiltelefonen du!!
Nu önskar jag dig Irja en härlig nationaldag,trots dina ömma leder.
Kram på dej!
Från Margaretha.

 
Sussi

Sussi

6 juni 2010 10:07

Vi ska fira med att snickra hela dan. Roligare kan man väl ha men vi måste köra på nu. Sambon har bara en vecka kvar på semestern.
Vi har flaggat i alla fall :)

KRamisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Stattinskan

Stattinskan

6 juni 2010 18:55

Min dotter Moa fyller år den 6 juni så det brukar bli mest folus på det ;-D
Kramar

http://metrobloggen.se/stattin

 
Yvonne K

Yvonne K

6 juni 2010 23:30

Flaggat har vi naturligtvis gjort idag, ätit gott också. Jag har gått en lång skogspromenad med Elly, det är sånt jag tycker om. Samtidigt firar jag ju att vi har ett så fantastiskt land som vi kan vandra på härliga strövområden, det är härligt.

Kram till dig!

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

7 juni 2010 06:22

God morgon!
Hoppas att din dag i går var bra. Själv var jag hos min dotter Carina och hennes sambo dom har en
husvagn på ett fint ställe som heter Vilsta så där tillbringade jag dagen
Ha en bra vecka
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
skogsnuvans

skogsnuvans

7 juni 2010 08:20

Eftersom jag var på kurs så firade jag inte alla. Jo vi var i kyrkan och lyssnade på Pyh Bäckman och en jättekör. Var väl lite firande på sitt vis för hon var jättebra och det var mäktigt.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bylla

7 juni 2010 13:44

Hej Irja.
Jo vi firade nationaldagen i stugan på ön i havet med att hissa flaggan. Annars har vi nästan blåst bort och en natt, jag tror det var natten mot lördag var det bara +3 gr.
Annars har jag fullt upp med att kolla på mina hyresgäster, i en stor rönn har vi en holk som bebos av talgoxar, strax ovanför den har ett björktrastpar byggt ett bo och lite längre ut på en gren ruvar en bofinkshona i sitt vackra bo.
Sen har jag en stor sten utanför köksfönstret och mitt i blomprakten huserar ett måspar och nere vid marken ett stenskvättpar. Som du förstår har jag fullt upp. Vi kom hem idag i nordosten men det var inte så farligt. Skönt med toa och rinnande vatten.
Hoppas det har blivit bättre med värken, hoppas på värme åt dej,
Hej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards