VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 7 april 2010

VÅREN ÄR HÄR ......ÄNTLIGEN !!!!!!!!

Av IRJA Hagström Wikström - 7 april 2010 01:34

  












    VÅREN  ÄR KOMMEN !!!!!!!!        

   VÅRMÅNADEN APRIL visar sig från sin bästa sida,vi har fått uppleva vårens annkommst , med väder kompott,ja april vädret har varit, och är ombytlig..... med solsken, regn, snö, dis och dimma och det mår inte     reumaspöket så bra utav....Så det har varit mestadels vila, för någon ork har man inte,kroppens leder är ömma och dom värker ......   19 april har jag fått tid hos    reumatologmottagningen,i Synderbynssjukhus LULEÅ, äntligen, efter (över)1-års väntan ......Man får vara tålmodig....April den fjortonde , ska jag infinna mig i vårdcentralen, för tagning  av massa blodprover .....

Och efter det ska jag orka sätta igång och förbereda för mannena 60-årskalas..  ..Han fyller den 27-april,,,,men det blir öppethus den 24-april  lördag,för löedagen därpå är det VALBORG....Och då vill alla fira vårens återkommst......  


SÅ det är därför jag inte har orkat vara på blogget heller.....

Vill tacka MARGARETHA och LAMBERGSFRUA för namnsdagsgtatulationen....TACK.....Telefonen  gick varm, den dan...det var gratulationer hela långa dan....NU är man ju för-SVENSKAT när man har sitt namn i almenackan.........LER....HI HI,   ni kanske trodde att jag hade stannat kvar i blåkulla, nej så var inte fallet ...LER



 

        Sköna,Sköna, VÅR välkommen,         

  Juvliga,juvliga, SOL,som lyser,

  Och värmer oss med sina

  varma sköna strålar,och

  tinar upp en frusen själ...... 


  Sitter här i min solstol och

  njuter.....

  Och lysnar till fåglarnas

  vårsång....

  Hör från en naken

  syrenbuske ,talgoxens jluva

  drill,han sjunger en

  vårserenad till mig....


  Takdropp, Dropp, dropp ,dropp,

  hördes överallt...

  Som trippen dropp,och trippen trapp...

  Som satt på varsin isetapp...

  Då sa dropp till trapp,ska vi hoppa,

  ner ikapp......................


NU mina vänner säger jag  GOD NATT till er,TACK för att ni orka läsa ända hit....

När jag orkar kommer jag att göra en blogg runda och hälsar på hos er alla mina vänner!!!!

FÅNGA DAGEN>>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< KRAM IA >>> <<<  

VÄLKOMMENÅTRE !!!!!!

  
  








 
 
lillis

lillis

7 april 2010 07:19

God morgon Irja! Ja trodde ett tag att du var kvar på Blåkulla. Vad skönt att du får komma till läkare efter så lång tid.Visst är det skönt och härligt att våren är på väg
Ha en bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

7 april 2010 12:31

Vad tråkigt att du inte mår bra,och hoppas du orkar med födelsedagsbestyren framöver.
Visst är det en härlig tid nu.Nyckfull är våren,men det är väl det som är tjusningen.
Ha det gott vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

7 april 2010 12:59

Kära Irja!
Stackars dig som har så ont :-(
Att det ska vara så svårt att få tid hos expertisen, men nu när du fått det hoppas jag du kan bli hjälpt så att din vardag blir lite lättare...håller tummarna för det.
Varma vårkramar till dig från mig!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

7 april 2010 14:24

Jaha hon har behagat komma hem från Blåkulla trodde nästan att du fått fel på kvasten, men du kom lagom med våren

http://bloggplatsen, se

 
Ingen bild

Margaretha

7 april 2010 22:06

Hej igen vännen!
Javisst är april en ombytlig månad vad gäller vädret. Vi opponerar oss,men ändå vet vi att det ska vara så här.Men som jag skrev i min blogg idag,så känns nog våren lite närmre nu.
Och så är det detta med lederna och vädret. Fy vad jobbigt det är ibland att vara reumatiker.
Jaha och du ska in på din årliga besiktning nu också.Jag ska väl inte in förrän till vintern ,tror jag.
Ja,du verkar att ha mycket att styra med nu framöver. Med födelsedagar och annat.
Hoppas ändå du mår skapligt bra emellanåt.
Hälsningar och många kramar från vännen Margaretha.

 
Stephanie

Stephanie

8 april 2010 02:20

Saknar dig mormor, tänker på dig hela tiden.. ja just nu är livet lite grått.. allt har gått upp och som stora havs vågor sen förra året.. hoppas att sommaren kommer med glädjen som man behöver just nu.
Men egentligen ska man inte klaga.. det är massor av människor som har det så svårt att man inte ens kan föreställa sig.
ÄLSKAR DIG !!

http://08-Prinsessan.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

8 april 2010 07:41

För min del är jag bättre i min värk nu när kylan har gått över men det är olika hur det är. Hoppas att du blir bättre bara den omväxlande april har gått över i mer stadigt väder. Våren är på väg. Det är i alla fall säkert. Ha det bra

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

8 april 2010 08:09

Godmorgon go´ Irja =))
Och grattis i efterskott på namsdagen , jag såg
ditt namn och tänkte varma tankar =))
Denna årstid är ett gissel förvärkbrutna leder...det ärbara gör det bästa av det...mer kan man inte göra ...
Oj ett storkalas på G...jag förstår att du har fullt upp och mycket att stå i....men ta inte ut dig för mycket bara !!
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kerstin

8 april 2010 08:12

Hej på dej! stackars du som måste dras med ett sånt spöke8:( hoppas det blir bra när du nu får komma till doktorn, och så får vi hoppas att det framöver blir en riktigt varm å skön sommar det kan behövas efter denna vinter
fina dikter du skriver:)
ha en bra dag kram kerstin

 
Annika

Annika

8 april 2010 09:11

Tråkigt att höra att du har ont, det är inte roligt med smärta och det tar så mycket på orken.

Man får fånga dagen på det sätt man kan, helt enkelt!

kram!

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

8 april 2010 12:48

Oj. Ett års väntan. Det var lång tid det. Skönt att du äntligen ska få komma dit.
Det är ju en hel del att förbereda inför ett sånt stort kalas. Kul med en födelsedag snart :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards