VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 17 februari 2010 01:16

regard of graduation


   FEBRUARI DEN 2010 -02-17...ONSDAG ,ALEXANDRA,SANDRA har namnsdag ! ! !

Vilken imponerande uppvisning av våran     solstråle och guldtjejen från Tärendö I NORRBOTTEN ...Charlotte Kalla...VI är mycket stolt över dig, vår längdåknings prinsessa, Som tog Norrbottens första individuella damguld   någonin... När hela Sverige jublade med Charlotte och hennes OS-guld på 10 kilometer fristil,kan vi  klappar händerna och gotta oss med solstrålen Charlotta över den guldmedalj som vi så hett läntat efter.....DE här ger en kick,för hela den Svenska-OS-Trupp vi har i Canada...Inte bara längdåkarna .......Inte minst för segrarinnan själv, som har många grenar kvar att håva hem medaljer från....EN stor    applåd  även åt Anna Haag......OS- debuten klara hon galant,Den 22-åriga Charlotte gav sig själv och längdlandslaget en drömmöpning på OS...DEN 15 FEBRUARI 2010 OS- premiären på 10 kilometer fristil WHISTLER CANADA ska vi lägga de  på minnet VÅR första GULD,

Jag glädjs   med Charlotta  man kan inge annat , än att vara upprymd och glad och känna sig varm om  hjärtat ....Glädjetårarna rann nedför kinderna ... Jag hade önskat att min bonuspappa hade fått uppleva detta här,hans stora intresse var skidor ,han var själv en bra skidåkare i unga år, och tränare för juniorer och barn ,han var även träna för   Sven-åke Lundbäck och hans fru Lena.Så  jag är uppväxt med skidsporten,älskar att åka skidor,men mest  utförs.....   


Nu haglar det GULD- Medaljer över oss:Skidskytte Killen Björn Ferry,hemmahörande i Västerbotten.Tog GULD i går kväll i skidskytte  ....Grattis,Grattis Björn till vår andra GULD-medalj ....Flaggan i TOPP för er båda,glädjande..DET var du väl  värd......  

ÄVEN Marcus Hellner ska ha en stor   applåd,Marcus körde för gud ,ett tag såg det lovande ut MEN satsningen höll inte riktigt ända fram....Marcus tröttnade och missade bronset med futtiga 2,5 sekunder......

Som ni ser är jag en sportgalen kärring,när det gäller skidor .....DET kanse är GULD-febern jag har,LER...Jag börjar bli något bättre,med flunsan....DET va rnog  fettisdags-Semlan ...Mmmmm den var mumma....EN  härlig onsdag  önskar jag er mina bloggvänner....OCH du som är in och läserVälkommen och,lämna gärna en* KRÅKA *....

FÅNGA DAGEN >>><<< KRAM IA >>><<<  

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards