VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

FALLER I FALLER ALLA !!!

Av IRJA Hagström Wikström - 27 januari 2010 02:48


Free Orkut och MySpace Goodmorning Graphics Glitters  
  God morgon      

Genvägar är senvägar!!!

Vill skildra för er mina  bloggarvänner,vad som inträffa mig här om kvällen...Inleder  denna historia från böjan...

Vintertid,när isen har laggt sig,tar vi oftast genvägen över till andra sidan där vår lilla  centrum ligger .Konsum 

affären ,banken bibblan samt bageriet och pizzerian och andra små affärer....

 Den här olycksbådade  kvällen ,    stressa jag iväg med ryggsäcken på ryggen,för att  inhandla lite mjölk och hundmat och frukt  ,innan affären stängdes för dagen,Konsum stängs klockan 19:00 måndag -fredag- helgen en annan tid .....

Över isen allt väl,MEN sedan,POOF...marken under mina fötter bara försvann,döm om min förvåning,jag hade  landat i ett djupt dike    .Diket var snötäckt och det var mörkt,i brådrasket glömmde jag att ta me ficklampan ... I snödjupet,hamna jag till midjan hakan var strax över den bråddjupa branta dikskanten..... Panikslagen ,försöde jag ta mig upp,men första försöket misslyckades .Paniken börja växsa allt mer och mer..................Sluet och fortsättning följer nästa dag....     Sov gott KRAM IA.....


 
 
lillis

lillis

27 januari 2010 07:20

Vad nyfiken jag blir på fortsättningen
Ha en bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
margit

margit

27 januari 2010 08:11

Ojdå, Irja! det var inge rolig promenad till affären, förstår jag när jag läser...hur du kommer ner i diket.
men jag förstår att du kom upp...eftersom du berättat om det i bloggen! Väntar med spnning på fortsättningen...hur DET LÖSTE SEJ...KRAMEN TILL DEJ!!/MARGIT

http://margitholm.blogg.se

 
Berith

Berith

27 januari 2010 08:47

Hejsan vännen och tack för ditt besök och din kommentar , det värmde i hjärtat , du är varmt välkommen åter =)
Huvligen vilken skräck upplevelse att hamna i ett djupt dike med snö !!
Önskar dig en riktigt bra dag , kram =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
LambergsfruaLam

LambergsfruaLam

27 januari 2010 11:31

Men HJÄLP Irja, vad otäckt det låter - men eftersom du skriver här, måste du på något sätt ha lyckats ta dig upp.
Hoppas nu att du får sova lite bättre i natt - och tack för din kommentar hos mig!
Var rädd om dig mib vän.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

27 januari 2010 16:38

Skall bli spännande att höra hur detta slutade

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 januari 2010 20:15

Men Irja så du bär dig åt ;O
Nu håller du oss på sträckbänken minsann...för huuur kom du upp ???
Väntar med spänning på fortsättningen och kram på dig så länge !!!
PS.Har du sett att Love redan hälsar till oss alla på sin blogg ?

http://roshultskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards