VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

>>>><<<< EN SHOPPING RUNDA I STAN >>><<<

Av IRJA Hagström Wikström - 7 september 2011 00:49

    

  Nu har vi kommit till HÖSTENS första månad SEPTEMBER.........Juvligt för jag älskar hösten när det är hög och  härlig klar luft att andas.Inte höststomar med regn, som det har varit idag ,,, var tog höst solen vägen ????

   

 

 Så härom lördagen var vi till storstaden PITEÅ , ,,,,,,,,

 

 

För att loocka in HÖSTENS -nyheter i klädväg  ,,,  mode & färg  

 utbjudandet och säljreklamens utbud var inte det jag hade väntat mig ,

 vissa kläder var redan slut,,, och vissa hade inte kommit in än,,, så visst blir man       lite besviken,,,<<                                Nå,nå jag fick ju kläder  och skor  och lite annat till,,,  att början med ,och det jag ville ha av min shoppinglördag,,,,,  

Detta blev inhandlat,   Kjol. topp,tunika, skor, väska och accessoarer..... Vad tycks ???

            (Klicka på bilderna då blir de större ) +

Ja tänk vilken energi det det genom tiderna har gått åt både för att skapa klädmode och att följa den,,,

 

Härförleden var jag inne i en klädbutik.......

Utanför en provhytt hade en kvinna parkerat sig, hon provade plagg  efter plagg .....

 

  

 Högen med ratade klänningar och kjolar växte....

Hon var där för att välja en festblåsa till ett bröllop....

Kunden gav sig inte.....

När hon provade  ytterligare  en klänning, ringde hennes  mobil.....

 >>> DET  blir inget bröllop på lördag, så jag behöver ingen  festblåsa,,, trumpetade hon innifrån provhytten, ,,,var på hon tågade iväg. ut....

 

Den stackars expediten satte sig på en stol och log ett uppgivet leende mot mig,,,

Ibland är det inte lätt att vara försäljerska.........

och inte heller lätt att vara kund....

Det verkar inte lätt att vara kvinna överhuvudtaget och  drabbas av klädproblem varje gång det är fest......

NI män, åtminstone de flesta av er, öppnar bara gaderoben, tittar längst in, och konstaterar att fin kostymen hänger där den brukar.....

Färdig att användas än en gång............ 

   

 Säkert många med mig har upptäckt att något mystiskt hänt i gaderoben , under sommarmånaderna,,,,

Vissa av  kläderna har krympt ,,,, det har i allafall mina..... LER

Nu får man lägga in sig inför hårdbantning.....))

 

    

 

Tack alla kära vänner för era trevliga kommentaret, det är så trevligt att läsa dom...

Jag har inte hunnit hälsa på er allihop, men jag kommer när ni minst anar ....

FÅNGA DAGEN, Dagen den går ej i repris......

 

 

 

 

    

       KramiZar IA  >>>>><<<<<<          

    

 
 
lillis

lillis

7 september 2011 06:55

Visst är hösten här och jag gillar den men inte när det regnar som det gör just nu.
Vad mycket snygga saker du köpt, det är kul att shoppa loss ibland.Visst har det hänt saker i gaderoben i sommar jag har nog haft fukt i min så kläderna krympt
Nu min vän så får du ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

8 september 2011 01:52

Ja med detta regnande blir det väl ännu mer fuktigt och kläderna krymper ännu mer,,, LER
Jag hade önskat att jag hade hittat något med lite mer färg,,,, men det är ju bra att ha en basgaderop, då kan man kompinera med lite färg,,,, får väl kolla om det har kommit in med lite mer färg,,, nästa gång jag åker in till stan.....Det gäller ju att det också ska passa,,,, den här figuren... HAhaha....
Önskar dig skön höstdag vännen...
KramiZ IA

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

7 september 2011 13:30

Lika roligt som vanligt att läsa din blogg, har skickat kommentare som tydligen inte kommit fram
Klädköp kan man bli tokig på åtminstånde jag, 157cm
70 kg.
mage rumpa trivs mest i mysbyxor, köpte nya i Måndags de blir bra tyckte jag
men icke sa nice för tajta runt benen så de lämmnade jag tillbaka idag.
Har gått med i Viktväktarna på Internet Ja man kan väga sig i stan också men bara att skriva i cheklistan gör att man håller koll på vad man äter
350 kr i månaden inte så farligt bra recepte inte som förr i dag får man äta allt bara man skriver upp.
Ha en bra dag här nere är det mulet i dag Affe hjälper Gårds skötarn med lite hästjobb i dag, så jag får se vad jag skall hitta på.
Kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

8 september 2011 02:28

Dessto äldre man blir och till åren kommen är det svårt me den figuren man fått på äldre dar,,, banta har jag gjort hela mitt liv,,, och det är så deprimerande.... så jag håller igång med skogspromenader med min fyrbenta vän labradoren Lucky,,, bärplockning och vår trädgård,,, och eftersom min man är diabetiker så har vi ändra våran kost helt så att det ska passa honom,,,
Jag tycker det är kul med kläder och mode,,, men klär mig i,i det som passar mig....
Ha en underbar HÖST...
KramiZ IA....

 
skogsnuvan

skogsnuvan

7 september 2011 15:15

Ska jag vara ärlig så tycker jag att det skulle vara lite mer färg inte bara dystert och svart. Förstår att det knappast finns annan att köpa. Jag vill ha färg på mina kläder. Därför hittar jag sällan vinterkläder och det är tur eftersom jag för det mesta är totalblack. Det man inte vill ha saknar man inte

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

8 september 2011 02:27

Ja, Kära Anita, jag håller med dig att mera glada färger får de vara,,för jag älskar också,färgranna kläder,Visst blir det dystert med bara med svart, det låller jag med dig,,, men svart får vara basplagg... och till de får man kombinera färggrannare plagg,,,Men eftersom utbudet var så dåligt fick jag nöja med de här just nu,,,,till att börja med,,, kanske hittar senare något snyggt som jag kan kombinera till....och tycker om .... impuls köp är jag inte så mycket för, överväger mycket noga vad som passar med vad.....
Ha en underbar HÖST....
KramiZ IA

 
Margit

Margit

8 september 2011 00:22

Nu är det redan NATT igen..läste ditt inlägg redan idag..men nu skriver jag en lite hälsning till dej, syrran!!!
Fina bilde du lagt in..allal de nya snygga kläderna du köpt!!
Ja mina kläder är också mindr..krymt även här..ror jag..och då är det bra att man kan köpa lite nya.
Vi har varit på SOPPLUNCHEN idag! Så roligt att gå dit...äta gott och prata med dom andra mat/soppätarna också...
I morron så spelar Lasse Golf i köping och jag tar en Eskilstuna dag ..igen...Ska få plocka..få liye tomater också från Marias kolonistuga...
Kram till er båda!!!

http://margitholm.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

8 september 2011 02:48

Om sommaren har man ju inte behövt så mycket kläder,,har ju gått fördetmesta i linne och schorts, vi hade ju en sån varm och härlig sommar, för att vara här uppe hos oss,,, och hälsan satt ju käppar i hjulet... så det var trevligt att shoppa loss lite,,, baskläder, som man kan kombinera med färggrannare plagg ...

SOPPLUNCHERNA där hos er är ju så gemytliga och vi har ju fått den äran att få besöka denn fina kyrkan med er, och de underbara och trevliga människorna,,, du får hälsa till Christina och hennes man Thomas ifrån oss, nästa gång du träffar dom...ifrån oss....

Om du får för mycke med tomater kan du ju koka en härlig tomatsoppa på dom....

Önskar er en underbar HÖST Och FÅNGA DAGEN,,, många varma kramiZar till dig och Lasse,,, HAADE.... lillasyrran IA/Anders....

 
Berith

Berith

9 september 2011 08:00

Så snygga kläder du köpt och skorna
var jätteläckra :))
Piteå är en mysig stad tycker jag ,
betydligt vackrare än Skellefteå :))
Jag älskar hösten och allt som hör den till ,
även renget och rusket ;))

Ha det gott , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

9 september 2011 14:22

Ja skorna blev jag helt förälskat i,,, skor och väskor är min passion , det har jag haft sen jag var liten,,, vet inte vad de beror på,,,kan ha varit min äventyrslysta när jag var yngre,,,reste en hel del,,,, ja,ja det har jag ju än,,, Ler Ja Piteå är en mysig småstad, jag älskar min stad,,, och så är de ju trevliga människor som bor där,,, det gör det ju i Västerbotten också, är ju själv gift med en sånnn,,, HAhaha....
Ha en underbar höstfredag min vän....
KramiZ IA

 
Maggan

Maggan

9 september 2011 08:23

I min garderob har det varit väldigt fuktigt i sommar. Allt har krympt!!
bedrövligt!
Blir till att shoppa nytt igen då.
Snygga kläder du köpt Irja.
Jag sitter just nu i morgonrocken,det enda plagg som sitter skönt. Men jag kan ju inte hasa runt i den hela dagen heller!
Solen skiner för tillfället och jag har tänkt att gå ut så småningom.Måste handla lite gott att dricka för jag ska på kräftskiva i kväll.
Kram min kära vän och ha en skön helg!

http://bloggplatsen

IRJA Hagström Wikström

11 september 2011 02:00

Har svårt att hitta kläder,eftersom jag är så kort, och som passar snyggt, och lite kinkig är jag nog allt om sanningen ska fram,,, det får inte vara tvärrandigt, blommigt ,hels V-ringat, eftersom jag är högbystat och berda axlar,jag älskar färg, men det ska vara kalla färger,,, eftersom jag är vinter basfärgerna är svart,vitt och rött .... Höstfärgerna blir jag nog lite blek i....
Ha en underbar höstsöndag min vän....
Kramizar IA...

 
Love

Love

9 september 2011 08:33

Syrra den äldre vill också vara med. Jag gillar svart och med turkos halsband blir du så grann.
Jag avskyr att prova kläder i affären med dessa speglar så ofta skickar jag efter. Så jätteroligt att få paket. Min garderob är inte så stor och mest är det byxor o tunika. Ska det vara klänning eller kjol måste dom vara långa. Beben lämpar sig inte i kort. Vikten ja det är väl alltid ett problem men smal lär jag aldrig bli mer.
Har svårt att komma ihåg att jag faktiskt varit smal men efter en stor operation tog den en annan vändning. Borde ju gå ner med tanke på rygg, höfter och knän men det tar vi en annan dag.
Nu är det helg och myspys med god mat o vin.
Har du skördat färdigt allt nu och kan dra dig innåt. Du får inte vara ute i skogen när det är älgjakt utan håll dig hemmavid.
Jag ska få följa med en kväll till ett ställe där massor av vildsvin håller till. Tycker om att se djuren i deras rätta element och det finns en koja där vi kan sitta i skydd.
Du skrev så fint om vänner som kommer in i livet och jag tar tacksamt emot dig och den sköna filten att svepa in mig i när det är jobbigt.
Stor kram till dig kära lillasyster på bloggen.
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

11 september 2011 02:28

Kära syster,,,
Ja den tiden är nog förbi, när man var trådsmal,,, sjukdomstillståndet har ställt till det för en, man är ju inte lika rörlig som förr,,, men tvingar mig på mina dagliga promenader, med LUCLY....
Men man kan ju trolla lite med färg, form och modeller,,,, inte tvärrandigt, då ser man ännu mer tjockare ut vad man är,,, är man dessutom som jag kort och högbystat, ska man satsa på V-ringning....Jag tycker om kläder, svart , vitt och rött är mina basfärger, jag är vinter,så då ska jag ha kalla färger,,,,
du som är höst passar bra i höstens färger,,,, skor och väskor är min stora passion,

Alla bären är syltat och saftat, det sista som är på G är lingondrickan,,, den är på avrinning, så de kommer nog i flaskorna idag,,,, morötterna har jag inte skörtat än, så länge jag kan ha dom i jorden är det bara bra,,,Vi har också börja göra höst, de sista blir väl idag, om det inte regnar,,, hoppas det blir soligt väder,,, här har det regnat en hel vecka nu...
Ha en underbar höst söndag syrran,,, hälsa LEIF .....
Höst KramiZar IA/Anders.....

 
Pärle

Pärle

9 september 2011 08:41

Ja du, det har varit ett evigt regnande, härom dagen var det stålande sol och sommarvarmt, då passade jag på att klippa gräset som blivit ganska högt, vått var det också..

Idag eldar jag i kaminen, var 19 grader inne när jag vaknade för en stund sen.

Nu äter jag min gröt, sen ut med Elvis-hunden..
//kram..

http://perlemorsan.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

11 september 2011 02:37

Det är skönt att elda en brasa i kaminen, det blir en sån behaglig värme...
Här har det regnat en hel vecka nu, idag blir vi väl färdig med höststädningen,,,om det inte regnar.....
Mannen får klippa gräsmattan idag,vi har så stor tomt, men som tur är har i en åkgräsklippare ....
Våran älskade fyrbenta vän heter LUCKY och är nyss fyllda 6år....
Önskar dig en skön HÖST-söndag min vän...
KramiZar IA.....

 
ansepanse

ansepanse

9 september 2011 10:46

det var verkligen mycket fint du fick köpt åt dig själv, skorna och väskan gillar jag extra mycket :)
har har det också regnat väldigt mycket och det här är första dagen på länge som det är uppehåll och en aning sol :)
jag önskar dig också en fin lång och härlig höst
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

11 september 2011 02:50

Det är roligt att inhandla lite kläder när inte kassan är så skral,,, vi har ju haft en sån underbar varm sommar,,, så man har ju bara gått mestadels i linne och shorts ....
Lite baskläder, mina bas färger är svart vitt och rött,,, sen kan man kombinera med lite färg som är passande....
Ska ut och resa sen, när vi har gjort färdigt HÖST,,, hoppas det blir vackert väder idag, så att man får göra färdigt de lilla som är kvar....
Önskar dig en juvlig och skön söndag, min vän,,,,
KramiZar IA....

 
Mita

Mita

9 september 2011 23:07

Men vilka fina saker du shoppat,det piggar upp med lite nytt så här på höstkanten. Jag älskar också hösten, speciellt dom fina krispiga dagarna. Inte regn och iskalla vindar,men dimmiga dagar har en trolsk tjusning tycker jag,
Ha det gott vännen,
Kramiz!

http://mithasplace.wordpress.com

IRJA Hagström Wikström

11 september 2011 03:03

Regnet kan ju göra en deppig och nedstämd, de har regnat en hel vecka nu , så nu får det vara bra med det , tycker jag....
Så visst behöver man pigga upp sig med något nytt i klädväg....Inhandlar mina basfärger först, sen kombinerar jag med lite färg och stil ....
Jag älskar också hösten, men inte så här mycket med regn....
Ha en skön HÖST-söndag min vän....
KraniZar IA.....

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

10 september 2011 16:16

Men vad snyggt du har köpt! Du som jag älskar tydligen turkos, mmmm =D
Mina absoluta favoriter förutom smyckena är de läckra skorna/kängorna och den svarta tunikan. Fräsigt go'a IA!
Ha en skön helg!
Soliga kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

11 september 2011 03:12

Det är så svårt att hitta kläder när man är så korpulent ,,, lika bred som lång, jag är ju så kort i längden... så man får trolla bort en hel del med basfärgerna,,, sen får man kombinera med lite färg,,, skor och väskor är min passion, vet inte varför ... men alla har vi ju olika laster,, LER..
Önskar dig en skön HÖST-söndag min vän...
KramiZar IA....

 
Sussi

Sussi

10 september 2011 20:19

Det är lite för murriga färger för mig förtillfället ute i handeln. Men du ser ut att ha hittat lite glada ej så höstlika färger på kläder och assocearer :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

11 september 2011 03:18

Höstens färger passar jag inte i, eftersom jag är vinter och ska ha kalla färger mina basfärger är svart vitt och rött,,, kombinerar sedan med en färgklick, något i lila purpur,turkos eller smaraktgrönt....
Önskar dig en skön HÖST-söndag min vän...
KramiZar IA,,,,

 
ansepanse

ansepanse

10 september 2011 22:17

Sv: vad roligt att du har din mamma kvar i livet :)
bor du och hon nära varandra så att ni kan träffas mycket?
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

11 september 2011 03:28

Min kära mor bor i LULEÅ ca: 4 mil enkel resa,ifrån oss,vi träffas åtminstone i gång i veckan, pratas vid telefon varje dag....
Är mycket glad varje dag jag hör hennes ljuva stämma, hon är en pigg 87-åring,,, var till och med i lingonskogen med oss,och plocka lingon,, Jag älskar min mor högt .... Trevlig fortsättning på helgen min vän....
HAADE...
KramiZar IA....

 
Ninz

Ninz

11 september 2011 19:48

Håller med dig, hösten är ljuvlig. Vilken luft, vilka färgen & så bara vetskapen om att, snart blir det ljusare igen :)
Kramar om!

http://ninz.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

13 september 2011 23:35

Besviken på septembervädret, nu har det regnat snart i två veckor,,, Nej den här hösten är inte vacker, de bortregnade löven är ju bruna,,, nu får det bli högtryck....Går du och väntar på snön eller vårsolen ????
Ha det bäst...
KramiZ IA

 
Madde

Madde

14 september 2011 13:27

Så snygga grejer du hittat. Jag blev helfrälst i skorna. Skulle behöva något liknande så jag kom upp mig lite. Är man bara 153 cm lång så är minsta lilla centimeter välkommen. ;-) Vikten och kläderna ja... Jag har precis samma problem här. Å andra sidan så är ju sommaren så härlig med allt den har att erbjuda så det är ju ibland väldigt svårt att säga nej och när hösten kommer får man stå sitt kast. Idag skiner solen här och det var riktigt välkommet då det har regnat och blåst här som bara den de sista dagarna. Jag hade hoppats på att september skulle bli lika härlig som augusti men så har det ju inte riktigt blivit än. Jaja, nu hoppas jag att det här härliga vädret håller i sig ett tag innan nästa höststorm kommer. =)

Annars så hoppas jag att allt är bra med er alla och ha det nu så himla gott tills vi höres igen.

Många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se.

IRJA Hagström Wikström

20 september 2011 14:43

Ja Madde man är inte begåvat med allt, jag är 154 cm i stumpläst som man sa förr, då är jag 1cm längre än du,,, oj vad jag känner mig lång,,,, Mina älskade bröder blev därimot längre, den älste var 189cm och den yngsta var 202 cm,,, tänk så olika längden kan bli... men det var ju oftast vi flickor som fick gå krokig och plocka efter andra, så inte konstigt alls att man inte hand växa rak, menjag retades med mina bröder att skönheten fick ju jag.... Har gått i höga klackar oftast, önska att man var 10-15 cm längre,,, men man får ju vara nöjd....
Sommaren har svichat iväg alldeles för fort och nu möter oss en regnig och blåsig HÖST....
HA det bäst vännen med kissarna...
KramiZar IA.....

 
Pärle

Pärle

14 september 2011 16:48

Godagens..
Lite svårt att komma hit, du gör det svårt för mig..*s*
du gör mellanslag i bloggadressen..*s*
men nu vet jag det sen tidigare..

Ja nu är hösten över oss, o snart vintern..
jag har alltid önskat mig vita vintrar,
och visst har jag fått så jag tigit *s*,
nu vill jag inte det längre..
Men det lär väl bli som de två förra vintrarna..
//kram..

http://perlemorsan.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

22 september 2011 00:00

Jag hade vändat att septemer hade varit mera höstligt,Ja man kan räkna de soliga dagarna och de är få.... Vi har fått 96mmom inte mer hit en tills,,, me andra ord september har regnat bort....Om detta nederbörd hade kommit i snö, så hade det nog varit kaos även här i NORR....
Kommer att vara borta i tre veckor....
Så ha det bra medans....
KramiZar IA.....


 
kristina

kristina

15 september 2011 11:01

Det var kul att se lite av Piteå, det var ett tags sen jag var där.
Vilka fräsiga skor du köpt de gillar jag.
Jag håller med dig det kan inte vara lättt att vara expedit.
Det regnar här idag med och jag har tänt i spisen det är så mysigt. Jag tänkte att jag skulle kunna gå ut och ta upp potatisen idag. Det är ganska varmt ute och solen kan titta fram ibland, men sen kommer det en skur.
Ha det så gott och goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

22 september 2011 00:10

Ha det gott själv kära vän,Septemer är en dyster och nedstämd regnig månad, man kan räkna soltimmarna hitentills,,,detta är mycket deppigt....Under helgen var det uppehåll så vi har gjort HÖST - ute....
KramiZar IA

 
Ingen bild

Love

17 september 2011 17:24

Du har väl inte regnat bort kära syrran.
Nej jag vet va mycket ni har att göra med allt.
Är det inte älgjakt nu också?
Solsken här och har ni inget så delar jag gärna med mig. Kallt i natt med frost men alla blommor räddade dom har flyttat in i uterummet.
Var jag sen ska få plats med dom vet jag inte.
Innan Lukas flyttade in hade jagett blomrum men nu befolkas det av mitt underbara barnbarn.
Han kom just hem nöjd efter en matck där han satt det enda målet. Sista matchen för säsongen nästa helg sen blir det lite lugnare.
Leif klipper gräs och när löven börjar falla är det perfekt att klippa sönder dom så går näringen tillbaka till gräset.
Vart ska ni ut o resa du o Anders kanske nedåt eller till varmare nejder?
Lyckliga du och din mamma som har varandra och att hon är så pigg får man vara tacksam för.
Nu ska ni båda ha det så bra.
Bamsekram från gammelsyrran
Love.

IRJA Hagström Wikström

22 september 2011 00:20

Under helgen som var, gjorde vi HÖST-ute i trädgården... skörtat att som skulle skördas, potatisen tog vi upp sista helgen augusti. och tur var väl det,,, som det har regnat, dag som natt, vi har högvatten i Rosån som flyter fram nedanför oss,,,
Detta väder gör ingen människa glad, och tala inte om värken, reumaspökerna har rena hålligång i min kropp....
Så jag kommer att bloggpausa i 3veckor eller på obestämd tid eller om jag slutar helt,,, ska som sagt ta mig en regäl funderare, villket det än blir så får du väl läsa de här....
Många hjärtliga kramiZar till dig systra min, hälsa LEIF ....

 
Mita

Mita

21 september 2011 12:39

Jag tror minsann att September börjar försvinna i ett regndis. Lätt räknade är dom dagar då solen visat sig. Så oj vad man njuter när dom dagarna infinner sig. Idag har vi regn igen, men jag tror minsann att det skulle bli bättre framåt helgen,så det låter ju bra..
Varma kramar♥

http://mithasplace.wordpress.com

IRJA Hagström Wikström

22 september 2011 00:27

Ja, de soldagarna är fåräknade, det har kommit över 96-98mm regn om inte mer och hinner nog komma mer,de sista dagarna i september....
Själv mår jag inge vidare bra....
SÅ jag kommer att göra en bloggpaus eller slutar helt, har inte riktigt bestämt mig än
Till dess får du ha det grejt....
KramiZar IA..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards