VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

>>>><<<< SOMMARENS SISTA DAG VID HAVET >>>><<<<

Av IRJA Hagström Wikström - 28 augusti 2011 03:02

 

 

 

 

 

 

 Havet ger mig lugnet ! ! !

Jag går ner till havsstranden och sätter mig  i sanden......

Vågornas kluckande brus  ger mig lugnet...

Och solen strålar värmer mitt hjärta,Sommarens sista dag vid havet,

känns vemodigt, det är ett slags adjö..Stillheten och evigheten känns total....

Tänk att bara få sitta och njuta,det här kallas LYCKA tror jag....

ATT BARA FÅ VARA....

Jag låter sanden rinna mellan mina fingrar och sänder en önskan till stjärnorna...

En önskan om fred på jorden, så att alla skulle få uppleva de vackra som på vår jord....

Jag gömmer min dag inom mig och plockar fram den när höstmörkret kommer.......

 

 

Lördagen bjuder återbesök av sommaren och en doft av salta vattenstänk,vi går där vid standkanten och suger i oss  doften av tång .....

Vi  har med oss  kaffekorgen   med   go-fika och kaffetermosen med hett kaffe.......Kan de bli bättre ???? SÄG......

Under  min sjukdomstid har jag inte varit kapabel att  vara här på blogget , så mycket som jag har velat,Huvudvärken har varit ett gissel,,,, försöker komma tillbaka sakta och säkert ...Detta här tog längre tid ,,, än jag befara mig från början, men all sak tar sin tid.  Du som fortfarande vill vara min bloggvän är givetvis välkommen tillbaka och även mina nya vänner också....

NI är hjärtinnerligen  Välkommen, OM ni känner för de.???? inget tvång.....

 

 

 Ett stort TACK  till er alla som har skickat mig krya på dig hälsningar, de värmer en.....

 

 FÅNGA DAGEN: DAGEN GÅR EJ I REPRIS :

 

KramiZar IA.... 

 

   

 

   

 

 

     

 
 
Astrid

Astrid

28 augusti 2011 08:48

Ja det är underbart väder men känns också konstigt, det ska ju nästan var höst nu
Vi var till Luleå igår men vi borde kanske ha njutit mer av sommardagen istället

http://astridlarsson.wordpress.com

 
lillis

lillis

28 augusti 2011 09:56

Så vackert du skriver om havet, så mysigt att ni tog med er en kaffekorg och satt och njöt.
Hoppas att du känner dig bättre nu? och visst vill jag vara din bloggvän
Ha det gott
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

28 augusti 2011 11:22

Vad du skriver fin man kan nästan höra vågornas brus och känna doften av tång när du skriver. Skönt att du mår bättre Jag vet inte riktigt vad som hänt men skönt att allt går åt rätt håll
Läste dikten du skrivit Du och Love kan verkligen få till det.
Hoppas på en fin höstr Kram från Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

28 augusti 2011 13:40

Det är roligt att ha dig tillbaka igen på bloggen Irja. Visserligen "ses" vi ju dagligen på FB,men bloggen är nog lite för mer ändå.
Förstår att din sjukdomstid har varit något jobbig för dig,men jag hoppas nu att du så sakteliga kommer åter.
Du skriver så rogivande om havet,så jag riktigt känner att jag får vara med dig där.
Kram min kära,kära vän. Ha det nu fortsatt bra!

http://bloggplatsen

 
Sussi

Sussi

28 augusti 2011 19:09

Man ska skynda långsamt. Det är bättre att ta det lugnt och bli bra! Det låter helt fantastiskt skönt det du skrev om att gå vid stranden. Det hade jag velat göra under finvädret igår..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

28 augusti 2011 23:26

Så fint det låter du skrivit. Ja ibland blir det så att man inte riktigt orkar med bloggen när inte man mår så bra. Önskar dig en go dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

29 augusti 2011 07:25

Så sant, så sant. Havet ger en inre frid & balsam för själen. Vissa saker tar längre tid än andra, men allt kommer att bli bra :) Ta nu hand om dig vännen. Sees the day :D
Kram

http://ninz.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

29 augusti 2011 10:29

Du skriver så inlevelse full så detkänns
som att jag var där :))
Jag älskar att vara vid vatten , oavsett om det är
havet , en insjö , en bäck , å eller en brusande älv :))

Önskar dig en bra dag goa Irja , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

29 augusti 2011 13:45

Ja havet och vatten är något längtansfyllt och trollskt över det,,,,

Ha en underbar dag vännen.............//
KramiZar IA//

 
Monica

Monica

29 augusti 2011 15:25

Så fint du skriver Irja.Jag tycker också att det är rogivande med vatten,vi har två sjöar här i samhället där jag bor och den ene lille sjön passerar jag varje dag.

Ha det så bra!

Kramar från Monica

http://violett.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

29 augusti 2011 23:34

En underbar plats kanke att ha utflykter med picknick,,, mina barn älska att cykla i väg på någon trevlig plats och ha picknick,när de var små, och det gör de fortfarande,,, samt barnbarnen är förtjusta att fika i de gröna,,, De är sommar de och mycket rogivande, för själen....
Ha det bäst vännen....
KramiZ IA.....

 
Corina

Corina

30 augusti 2011 06:50

Du skriver vackert !
Vatten är alltid rogivande men jag har ju inte havet utan våran sjö, Tavelsjön. Det är rogivande att sitta nere vid stranden där också och lyssna till fåglarna som låter :) Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

30 augusti 2011 08:42

Även jag älskar vatten,det är så rofyllt att höra kluckandet eller porlandet från en liten bäck,alla vatten har sin tjusning. Nu har ju vi inget hav här,men vi kan gå vid Hjälmarstranden eller Rynningeviken,underbart. Jag går ofta där och njuter med vovven.
Nu hoppas jag att lilla Ida som annars är en solstråle i vanliga fall får bli frisk och vara det sen.Jobbigt att bli sjuk om igen så ofta.
Skönt också att du är på bättringsvägen och orkar blogga lite mer. Du har så underbart fint här inne.Det syns att du lägger ner mycket känsla i det du gör...♥
Varma kramar till dig vännen♥

http://mithasplace.wordpress.com

 
Maria

Maria

30 augusti 2011 14:21

Så fint du har gjort i bloggen Irja :) Visst är de rogivande att sitta och blicka ut över havet eller en sjö. Synd att sommaren är slut men man har något att längta till...till sommaren -2012 :)
Ser att du varit sjuk Irja, hoppas de inte har varit allvarligt och att du mår bra nu.
Ha de gott/Kram

http://maria9.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

31 augusti 2011 17:23

Men kära du. Klart att vi är kvar och hoppas att du snart blir frisk igen. Din blogg är alltid så fin med så fina bilder och kloka ord så inte slutar jag att följa den även om du inte orkar skriva så ofta men snart, snart är du frisk igen.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

31 augusti 2011 23:42

sakta men säkert på bättringsväg,,, bara jag blir hörande på högeröra igen, ska till l
äkaren igen nästa vecka....

Ha det bäst vännen och Tack....
KramiZar IA....

 
Sussi

Sussi

31 augusti 2011 21:10

Jag hoppas verkligen du har rätt i din tro om att vi ska vinna och komma iväg på vår resa. Det ser lite motigt ut för tillfället men det sista som lämnar en är ju trots allt hoppet ;)

Hoppas du har det bra..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

31 augusti 2011 23:38

Kära Sussi...
Framtidsdrömmar måste man bara ha, när ni minst anar............. så vinner storkovan

Blir bättre och bättre för var dag som går,,, bara jag fick tillbaks hörseln på höger örat vore allt okej,,, ska till läkarn nästa vecka igen...
KramiZ IA

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 september 2011 18:08

Jag är så glad att du känner dig på bättringsvägen go'a vän. Du har skrivit så vackert om havet, det vemodiga avskedet till sommaren och lyckokänslan av att bara får vara. Jag ryser när jag läser. Tack för att du delar med dig av dina tankar!
God bättring!
Varma kramar,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards