VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg under juni 2011

Av IRJA Hagström Wikström - 6 juni 2011 01:28

  Idag 6 juni,firar vi den Svenska  Nationaldagen,   

eller det svenaka folkets födelsedag, lagomt till syrenernas blommning ,

Och landet klätt i sommar skrud......


Sverige är ett demokratiskt land, med fred, frihet och respekt för mänskliga rättigheter, oavsett religion eller ursprung.....

Sveriges nationaldag är dagen vi firar dessa värden.....

Sedan  år 2005  firas Nationaldagen i Sverige som en arbetsfri dag, heldag......

HUR man väljer att fira Nationaldagen är upp till var och en....

  Kanske firar vi med Nationalbakelse som goo fika i syrenbersån  , om sommar vädret tillåter......

  Själv ska jag fira i roseniusparken, här i ROSVIK,,, då utdelning av utmärkelsen sker av" Årets by 2011 " i samanband med Nationaldagsfirande , med välkomstal där bl a  nyinflyttade hälsas speciellt        välkomna som vill bo i  våran natursköna by....   /Allsång / Musikunderhållning av vår alldeles egen"Roberta Westman Band" ........

 DU gammla du fria , ljuder över vårt avlånga land Sverige idag,,, vi ska vara mycket stolt över vårt vackra land............

   


 

 

 TACK :till mina vänner som som gav sig tid att titta in hos mig ....                               Välkommen åter 


 Dagens, Tänkvärda ord :Var tacksam för var dag du fått,,,

 Fastän du ännu inte livets höjdpunkter nått .........

 

 FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<<

 HAA`DE GREJT IA >>><<<  


 

   

    

Av IRJA Hagström Wikström - 5 juni 2011 00:39

   


  


   När vädret plötsligt slog om vid lunchtid igår lördag,himmlen blev helt svart på ljusa dan, ett krafdigt åskoväder var på gång, stormen ven bland träd och knutar...

Isammanband med detta åskoväder drog flera tromber fram i  Norrbotten och Västerbotten , och orsakade stora skador i skog och mark , fallna träd lega kors och tvärs över vägar bilar växthus mm ,,,, vissa vägar var ej framkommliga, de fick stängas av,  För att städa upp vägarna efter trombens framfart.................


   

    Tusentals hushåll blev utan el ,Strömavbrott i Norrbotten och Västerbotten och är det än , vi som bor närmare kusten hade tur i oturen,vi befarade  de värsta men kom  lindrigare undan,den här gången,,,att vädrets makter har en sonn enorm styrka, vilka naturkrafter, det finns inga ord för de,,,,Tromberna har nog orsakat mer skador än vad vi vet i dagens läge....  Detta var min lördag,,, så jag har Fångat dagen,,, LER.....


 


 

Nu blommar häggen den gammla häggen vid vedbodan är översollat  med  vita klasar av blommor om nu inte stormen tog med sig allt i sin framfart....

Vilken tur att vi hand sätta potatisen i fredas,,, nu får man gå i väntans tider, och se om man får färskpotatis till stömmingen..... Hade tänkt så mina morötter, men det gick ju nu inte i den här stormen,,, hoppas jag kan göra det idag söndag.

Nu mina vänner slutar jag här för denna gång.... hoppas allt är väl med er alla......


 Tack för era kommentarer. TACK : Lillis,Margit,Spanaren,Maria,Monica,Nina.Marita,Co
rina, Annsepanse,Kristina Sanna, Ruth ,Sussi,Love;och Jenny&Jon....


 Vänner fyller livet med glädje.....

 Själen med solsken, och hjärtat

        med KÄRLEK.! ! !


Lev om dagen,så kan du sova om natten....Good Natt , mina vänner sov så gott....

FÅNGA DAGEN >>><<< HAA`DE KÄMPEKLEM fra IA  >>><<<

  

 

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards