VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

>>><<< PINGSTBRÖLLOPETT >>><<<

Av IRJA Hagström Wikström - 30 juni 2011 21:17

 

  


 Så svårt det är att komma igång att skriva inlägg, eftersom det hela plötsligt blev så lllååånnngggttt uppehåll i mitt bloggande....

Inte för att det saknas ämne och material att skriva om, men det är så mycket annat som har kommit i mellan, och ibland är man bara för trött och förkylningen tog sin tid

 

Givetvis har det hänt massor här hos oss,,, 

Som att våran dotter MARIA gift sig på Pingstaftonen med sin MATTIAS i Kalix vackra kyrka som är från 1400-talet Den vackra kyrkan ligger vackert till,,, där älv och hav möts........

 

 

          

       

                    BRÖLLOP 20110611

             PINGSTAFTONEN i KALIX KYRKA

                           MELLAN

                MARIA     och    MATTIA........

 

       

 

  

Två hela själar vandrar nu på jorden....

Mot altaret för att avge kärleksorden...   "  Mitt hjärta slår för dig, och jag andas blott för att du finns....

 Jag älskar dig i nöd och lust,låt mig alltid vara din........ 

Ett av livets största stunder är då i sin kärleks under,,, då man och qvinna blir till ett

 

       

 

DÅ när löften blivit givna ,Då när namnen blir skrivna och då allting känns så rätt ....Glömm då inte bort i vardagens stress orden som blev givna .....

 

 

 

 

 

    

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     

 

 Och vi hoppas att NI finner att  den kärlek som nu brinner .......

Alltid glödar lika hett ....

Lyckligt liv önskar vi er båda......

 

  

En härlig dag att lyckligt minnas ,,, det var inte bara Amors pilar  och kärlekselden som som brann ,,, även vädergudarna var med oss hela dagen och in på småtimmarna,,, denna pingstafton hade vi+32,7 grader .... Men även TOR  med sin hammare ville hylla brudparet, vid 04:11 börja han och myllra som bara den villket åskoväder,,,

Tur att vi hade hunnit komma hem till Rosvik igen efter en mycket lyckat kväll....

Klicka på bilderna då blir dom större...... Fortsättningen följer med fler bilder... Hoppas ni inte ska behöva vänta lika länge på dom :...LER  

 


 

ÖNSKAR er alla en skön OCH:

  

 

 

 Med denna ros vill jag ära alla mina bloggvänner en skön dag och kom ihåg att

 

 

 FÅNGA DAGEN ........

 

  

                 KramiZ IA  

     

 
 
Ruth

Ruth

1 juli 2011 08:54

Grattis till brudparet. Så fina dom var / är. Sommarbröllop är så fint. Måste dom leva lyckligt i alla sina dar. Toppenbilder som jag tackar för att få ta del av.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

2 juli 2011 01:39

Så fina bilder av ett MYCKET vackert brudpar!!! leve BRUDPARET!!!!
Må kärleken bestå hela livet ut för dem!!!
Sitter på jobbet...skriver lite...Önskar dej och Anders en fin fortsättning på helgen!!!
Vi ska fira Marias Samira i morron..men det kommer jag på att det vet du redan!!
Kram till er båda!!! Syrran.

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards