VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

" HELT PLÖTSLIGT BLEV DET KOLSVART "

Av IRJA Hagström Wikström - 5 juni 2011 00:39

   


  


   När vädret plötsligt slog om vid lunchtid igår lördag,himmlen blev helt svart på ljusa dan, ett krafdigt åskoväder var på gång, stormen ven bland träd och knutar...

Isammanband med detta åskoväder drog flera tromber fram i  Norrbotten och Västerbotten , och orsakade stora skador i skog och mark , fallna träd lega kors och tvärs över vägar bilar växthus mm ,,,, vissa vägar var ej framkommliga, de fick stängas av,  För att städa upp vägarna efter trombens framfart.................


   

    Tusentals hushåll blev utan el ,Strömavbrott i Norrbotten och Västerbotten och är det än , vi som bor närmare kusten hade tur i oturen,vi befarade  de värsta men kom  lindrigare undan,den här gången,,,att vädrets makter har en sonn enorm styrka, vilka naturkrafter, det finns inga ord för de,,,,Tromberna har nog orsakat mer skador än vad vi vet i dagens läge....  Detta var min lördag,,, så jag har Fångat dagen,,, LER.....


 


 

Nu blommar häggen den gammla häggen vid vedbodan är översollat  med  vita klasar av blommor om nu inte stormen tog med sig allt i sin framfart....

Vilken tur att vi hand sätta potatisen i fredas,,, nu får man gå i väntans tider, och se om man får färskpotatis till stömmingen..... Hade tänkt så mina morötter, men det gick ju nu inte i den här stormen,,, hoppas jag kan göra det idag söndag.

Nu mina vänner slutar jag här för denna gång.... hoppas allt är väl med er alla......


 Tack för era kommentarer. TACK : Lillis,Margit,Spanaren,Maria,Monica,Nina.Marita,Co
rina, Annsepanse,Kristina Sanna, Ruth ,Sussi,Love;och Jenny&Jon....


 Vänner fyller livet med glädje.....

 Själen med solsken, och hjärtat

        med KÄRLEK.! ! !


Lev om dagen,så kan du sova om natten....Good Natt , mina vänner sov så gott....

FÅNGA DAGEN >>><<< HAA`DE KÄMPEKLEM fra IA  >>><<<

  

 

 
 
wiper

wiper

5 juni 2011 07:11

Det låter nästan som när vi hade stormen Gudrun här för några år sedan. Det lät inget vidare, hoppas ingen har skadats. Det tar tid att ta hand om alla skador när sånt händer. Naturens kraft rår vi inte på.

Var rädd om dig och ha en fin dag.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
solan

solan

5 juni 2011 08:44

Huva vilket oväder ni haft Tänk vad åska å blåst kan ställa till.
Ha en skön söndag/Solan

http://m-fors.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

5 juni 2011 09:05

GU SÅ DANT!(östgötska) vilket elände ni har haft. Såg det på tv igår om tromben.Tur att ni förskonades av den då.
Och här gnäller vi för att det är för varmt!
Borde vara mer tacksam. Men sån är tyvärr människan.
Här är lika fint idag med sol o 22 grader varmt.Så jag lovar,jag ska inte klaga i onödan.
Syrenblommorna börjar vara över här o häggen likaså.Det är ju så tidigt allt i år så jag undrar vad för blommor vi ska använda till midsommarkransen?
Ha det bra nu så gott det går och hoppas sommarvärmen letar sig opp till dej också.Kram min vän.

http://bloggplatsen

 
kristina

kristina

5 juni 2011 09:44

Vilket oväder, här var det en underbar dag igår, men nu båser det idag igen.
De vanliga frostnätterna har uteblivit här i år så det växer mycket bra.
Det är lite otäckt med dom här tromberna som bara kommer. Vädret är inte riktigt som förr.
Ha det gott min vän och kram på dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

5 juni 2011 12:44

Hej jag fick gå via ruth för att komma till din sida tydligen har det smugit sig in ett komma tecken i stället för punkt på URL Men vilken fin blogg du har kommer att fortsätta och titta, hur får mna in namnen på de man vill återkomma till ??? Länkar alltså Kram Anita

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

5 juni 2011 12:57

vilket väder ni har haft!!! J läste högt ur tidningen om det idag
när vår stora kastanj hade blomsterknoppar så blåste det så rejält här att alla knopparna blåste sönder, det var inte roligt
hoppas att du kan så dina morötter idag istället
en fortsatt fin helg till dig också vännen
bamsigaste kramarna

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

5 juni 2011 14:55

Läste om detta hemska väder ni haft och alla skador som blivit, fy så hemskt.
Hoppas att vädret lugnat sig i dag så du kan sätta morötterna
Ha det gott vännen och var rädd om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

5 juni 2011 20:45

Min kära syster Irja! Vi är nu nästan på väg hemåt igen. Är i Nordmaling igen och i morronnatt..så bilar vi hem till Kolsva igen. Vi har haft det mycket trevligt och roligt- Många bilder har jag tagit. Blir att lägga in och blogga när jag kommit hem.
Ovädret ja, det upplevde vi också i Tavelsjö i lördags...Vindarna och det belev en vattenkaskad på SJÖN...ca 100 meter upp i luften...som vi hann se men INGA materiella skador, som tur var. Men det kändes otäckt...
Idag har det varit helklart..oh vi haf njutit i solen hos min som Patrik och hans catarina i Tavelsjö, dagen efetr festen.
Kram till din Anders och dej!!!
Margit o Lasse.

http://margiholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards