VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

GRATTIS TILL ALLA MAMMOR,,,,

Av IRJA Hagström Wikström - 29 maj 2011 11:53

Mor lilla mor, vem är väl som du ??? ingen i hela väelden

Vill gratulera alla mammor, och morföräldrar på denna dag,

Önskar er alla en skön dag med nära och kära.......

Fast det behöver inte vara en speciell dag för detta, jag älskar

min älskade mamma vaje dag och  ringer  mamma ,varje dag,

är och hälsar på mamma minst två gånger i veckan, Mamma blir 87 år

till sommarn, så man vet inte hur länge jag får ha mamma hos mig,

Så var rätt om varanndra alla dar

  

 En mor finns med från början,

 som källan till ditt liv.

 Med kärleksfulla blickar hon följer

 varje kliv ........

 

 Sen livets första måltid har

 hon bjudit  dig att smaka.

 Hon ger dig av sin omsorg,

 utan krav att få tillbaka.......

 

 Hon tas så lätt förgiven,

 som lindring av besvär.

 Och sällan blir hon tackad

 och sedd för den hon är..... 

 

 I livets alla skeden förblir,

 hon dock densamma.....

 Din alldeles unika,

 högt älskade  mamma......


 FÅNGA DAGEN, Kära vänner KRAM IA      

 
 
Ruth

Ruth

29 maj 2011 19:05

Tycker detta med morsdag är lite fjantigt, man tycker ju om sin mamma varje dag året runt, ger en blomma lite då och då, ringer och visar att man bryr sig. Vilken tur du har som fått ha din mamma så här länge, hoppas det blir många år till.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

30 maj 2011 00:10

Kära Ruth,
jag tycker inte att det behövs en speciell dag för att hedra sin mor,(föräldrar) min mor står mig varmt om hjärtat eftersom jag hara bara haft min mor,far dog av sina krigsskador, och då var jag bara 2 år gammal, så mor tog hand om oss mig och min bror,som gick bort för snart 3år sen, så min mor är mitt allt....Jag är glad för var dag vi får vara sammen....
Ha det bäst vännen KRAM IA....

 
Maggan

Maggan

29 maj 2011 19:30

Jag saknar min mor,men hon blev 91 år så jag fick ha henne länge kvar ändå.
Idag har jag blivit firad av dotter och son. Det känns så skönt.Tyvärr har jag en son till som jag inte kan få kontakt med och det lider jag av. Men det går inte att göra något åt.Sånt är livet.
Kram till dig min kära vän.

http://margaretha.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

30 maj 2011 00:58

Kära Margaretha,
din son är en vuxen man, och han har gjort sitt val, likaså min älsta dotter, vi är inte sämre föräldrar för de, de kommer att ångra om inte förr så den dagen vi har lämna de jordiska....
så sörj inte, det är 7år sen jag träffa min älsta dotter, vill hon mig något, så vet hon var jag finns,än så länge, det är mannen hon är gift med som tycker att vi inte är fin nog , så hon har också gjort sitt val, det är inget jag kan göra,,, så vi måste få leva våra liv, som vi har kvar i harmoni, utan att ta skulden på oss själva ... vi sitter i samma båt... LER
Ha de gott vännen, FÅNGA DAGEN....
Kram IA,,,

 
Maria

Maria

29 maj 2011 23:57

Vilken jätte fin dikt om mamma riktigt tänkvärd. Ja det blir även så här att mamma slår man en signal varje dag för att höra att hon har det bra.
Kramen från torpet

http://torparmor.blogspot.com

IRJA Hagström Wikström

30 maj 2011 00:43

Ja , visst är det så,man blir glad när man hör sin mors röst som svarar i andra sidan av luren , och man tackar den högre makten att man får än en dag tillsammen ,,, jag har ingen släkt som bor här i Sverige, mer än min mor, och hon står mig varmt om hjärtat, även min kära bror gick bort för snart 3år sen,,, Jag tycker inte man behöver någon speciell dag för att hedra sina föräldrar, men det är klart, att man kan göra extra festligt en sån här dag....för det...
HA det bäst vännen.... KRAM IA...

 
lillis

lillis

30 maj 2011 11:26

Mycket vacker dikt som säger så mycket
Ha en bra vecka vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

30 maj 2011 11:41

Tack min vän,
mor är mig varmt om hjärtat, jag bävar för den dagen vi måste ta farväl,,, men fortsätter att fånga dagen tillsammans,,, vi har redan hunnit att pratas vid med varanndra......
Ha det gott vännen ...
Kram IA

 
skogsnuvan

skogsnuvan

30 maj 2011 15:06

Lyckos du som har din mamma kvar i livet.
Man förstår inte vad dom betyder förrän dom är borta. Så är det verkligen. Min mamma var bara 16 år äldre än mig så vi hade verkligen mycket roligt och for på dans tillsammans och annat kul

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

31 maj 2011 15:00

Visst är det underbart att ha/haft en fin relation med sin mamma, jag har ju inte haft någon pappa, eftersom han dog av krigsskadorna när jag var bara 2år,,,, så mamma är mitt allt och enda nära och kära kvar, som står mig närmast hjärtat.... även mina bröder är borta....
Vi gör trevliga saker tillsammans för mamma min hon är mycket pigg för sin ålder.... Ha det gott vännen ,,,,
KramiZ IA...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards