VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

VI HÄLSAR VÅREN VÄLKOMMEN MED SKÖNSJUNGANDE KÖRSÅNG OCH MAJELD >>>>>

Av IRJA Hagström Wikström - 30 april 2011 01:39

    Sköna Maj välkommen till vår byggt igen  ! ! !  

  

 

Valborg är en  NORDISK tradition från medeltiden. vi hälsar   vårens återkommst med körsång och Majeldar över  hela vår avlånga LAND....

Vintern rasa tillhör en av sångerna som vi sjunger med glädje.....

 

 

    Önskar er alla mina vänner en solig och varm Valborgsmässoafton,,,,

Men hos mig blir det en blöt valborgsmäss, för här regnar det,    som om alla ÄNGLARNA var PI- nödiga på en och samma gång .... LER: ))


   

 Vill gratulera alla Valborg som har namnsdag idag.... "GRATTIS".

 JAAADÅ mina vänner nu är vi hemmavid igen i PITEÅ, resan gick utan några missöden,,,,Men det blir tröttsamt att sitta och åka i över 10 timmar det är en sträcka   på 87 mil,så kroppen och ryggen är ganska mör innan man är framme vid  vårat mål.....SÅ jag var mycket trött dagen efter..... 

Att få möta våren i S-Holm och fått  även rå om våra nära och kära, som bor där nere ,så långt borta ifrån oss,,, samt att få träffa Margit  och Lasse igen, som vi har våldgästade i två hela dar..i Kolsva.... DET har varit helt gemytligt  ,,, vi hade mycket att förtälja   om ,  roligt och trevlig  samvaro med glada skratt, och  Mycket gott att spise ,vi trivs verkligen i varandras sällskap,,, men det ska jag förtälja  mer om senare , och med lite trevliga bilder....

Det var även meningen att vi skulle  ta en sväng till LOVE och LEIF på eftermiddagskaffe,,,,det var bara ungefär 8 mil kvar dit,Jag var ju så nära... men tyvärr satt sjukdommen stopp för det träffen.Vi var väl lite besviken alla till mans, men det går väl fler  tåg ..Hoppas jag.... Tredje  gången gillt, om vi får ha hälsan....Käraste syster Love hade fått diagnosen bältros,hon var alldeles för trött och slut,efter en lång väntan och bussresan, och för att ta emot besök den dan ....

Bältros är en oerhört plåga, de bränner ,svider och sväller upp ,,,, under resten av vår vistelse gick tankarna  ofta till dig kära LOVE,,, Hoppas du är på bättringsväg.....???? 

 Tack mina vänner för era trevliga kommentarer.alltid lika roligt.... Kommer igen efter helgen och kollar och gör besök  , var och en  hos er..... Så njut av VÅREN.....

 För ny i helgen blir det att ta igen och rå om varandra och mysa.....

   

   

Fånga dagen =)) Dagen går ej i repris >>>>>>

Dagens Citat : Jaga inte så rolöst omkring,,,,

Lär dig älska enkla små ting.......

 KramiZ IA       

Välkommen Åter ! ! !       

 
 
lillis

lillis

30 april 2011 07:27

Önskar dig en trevlig och fin helg
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

30 april 2011 08:43

Välkommen hem igen kära Irja.Borta bra men hemma bäst ändå,hur trevligt man än har.
men det är alltid så roligt att få rå om sina nära och kära emellanåt,särskilt som de bor en bit ifrån.
Tycker så synd om henne som har fått bältros.En djävulsk sjukdom.Min mor led av sviterna efter den den i många år och blev aldrig riktigt återställd.
Här skiner solen från klarblå himmel och det är lite kyligt.
Trots dåligt väder hos dig vill jag önska dig en skön Valborg och likaså 1 Maj.
Kram min vän.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Love

30 april 2011 09:23

Käraste lillasyster.
Så skönt att veta att ni nu är hemma igen utan missöden. Borta bra men hemma bäst och speciellt denna underbara tid.
Vi ger inte upp utan som du skriver tredje gången gillt. Jag mår mycket bättre och i kväll firar vi in våren med grill och brasa.
Ska ta en tur till loppis i dag och sen köpa ny såg. När Leonard var här önskade han en bättre.
Måste också plantera om mina änglatrumpeter så dom vill blomma i sommar.
På måndag ska jag till anhörighetscentrum och det känns bra. Hoppas också träffa en bloggis innan och fika.

Hälsa Anders och ha en trevlig helg.
Kram från din gamla syrra.
Kram den gamla.

 
Glimz

Glimz

30 april 2011 09:35

En underbar valborgsmässoafton önskar jag dig :)
Kramen -Nina

http://ninz.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

30 april 2011 13:53

Jag önskar detsamma till dig min vän...
EN gemytlig AFTON i glada vänner lag...
KramiZ ia

 
Margit

Margit

30 april 2011 09:52

Gomorron, min kära syster Irja!!!
Lase V75 kompiasr har nu varit här på morrone..pratat och fikat har vi...
Solen skiner även idag...men det har varit - grader här i koslva på morronsidan..frost har det varit...
I efetrmiddag så får vi besöka av våra vänner Elvy o Håkan från E-tuna..så vi äter tillsammans och åker ner till..BRASAN..elden..och ser..
Ja det var SÅ roligt att vbi kunde få 2r om varandra"...dessa 2 dygn..som ni besökte oss...Hoppas att vi nästa gång..kan besöka love o leif också...
Önskar dej o Anders en mycket trevlig Valborg..och en fin 1:a maj.
Ilone skall opereras i dag..i Nacka.."hängskinnet" på magen..och i morrons så ska vi åka till S.holm..och hämta henne. hons akk vara hos oss i Kolsva...under veckan som kommer..."servas"..lite av mamsen....

Kramar till er båda!!!Syrran Margit och min Lasse...

http://margitholm.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

30 april 2011 12:34

Good eftermiddag, syrran och Lasse,,,
Efter nattens ihärdiga regn,skingrar sig de gråa molnen på sig, och solens strålar tränger sig fram , så det blir nog en fin kväll vid majelden,,,men garanterar med paraplyet ändå,,,.. Vi blir hos våran dotter Annette, och lilla Melker, som är en av mormors ögonsten....
Ska hålla alla tummar och tår att operationen gårbra och blir lyckat,,,Så skönt för våra barn att de har sina MAMMOR... LER ...
Önskar er en gemytlig AFTON, med era gooda vänner ikväll.....
Kram syrran O Lasse ha det bäst.IA/ANDERS

 
Spanaren

Spanaren

30 april 2011 10:04

Jag heter inte Valborg men jag har namnsdag idag och inte Valborg *ler*

Bältros ... fy så dåliga dom blir!

Ha en trevlig valborg/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

30 april 2011 12:18

Förlåt, jag var en dag för tidigt Valborg är ju på 1Maj,,, då vi ska ut och demostrera,,,, Men inte jag, Har fortfarande besvärligt med mitt onda knä, så jag får avstå från 1 Majdemosrationen i år ...
GRATTIS till namnsdagen Mariana... vackert namn du har mitt andra namn är Marijatta, så vi har Mari bägge två i våra namn, Hihi....
ikväll blir det att grilla korv med lilla Melker vårat barnbarn som bor här i byn,,,, ska bli jättetrevligt....
Trevlig AFTON....
KramiZ IA

 
Monica

Monica

30 april 2011 12:33

Här är strålande solsken idag,precis som det ska vara en dag som denna då vi ska hälsa våren välkommen!

Önskar dej en riktigt mysig dag och kväll!

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

30 april 2011 21:32

Hoppas ni har fått en superduper fin Valborg med era nära och kära. Vi har tagit det lugnt och fridfullt. Hoppas ni även får en trevlig 1:a maj.
Kramen till min vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

1 maj 2011 14:51

Kvällen var till belåtenhet, det är alltid trevligt att umgås med sina barn och barn barn,,,
Ha en fortsatt skön majdag ....
Kram....

 
skogsnuvan

skogsnuvan

1 maj 2011 09:34

Här sken solen och ett härligt valborgsmässofirande hade vi. Idag har broder B åkt tillbaka ner till Skåne och det är 120 mil och en lång bilresa. Jag är alltid lite orolig när någon av de mina är ute på långtur. Hoppas allt går bra. Ha en härlig maj. Maj är en härlig månad när hela sommaren ligger framför en.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

1 maj 2011 14:48

Hej vännen ,,,
visst är de så, man är alltid orolig över sina nära och kära ,när det är ute och färdas på vägarna, men som sagt var, så är det ju en bättre årstid att bila nu,det är ju ljust länge om dagarna/kvällarna och vårgrönska och fina torra vägar, än vad det är den mörka årstiden HÖST/VINTER då det kan vara snöstorm med hala vägbanor....
Vi har själva nyss varit på långresa och tagit det lugnt med många raster, som är så vikdigt....
Så bilresan går fint....
Maj är en förväntanstid , vi väntar på den perfekta sommaren... LER
Ha det bäst vännen... KramiZ IA

 
Ruth

Ruth

1 maj 2011 10:03

Fin med majbrasa, men hur många igelkottar fick sätta livet till när den tuttades på ? Vi jobbade hela dagen i går med veden skall göra så även i dag, så för oss blir det inget fira, men gott att vara ute, det räcker.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

1 maj 2011 14:29

Hej vännen,,,
våran rishög har vi inte eldat upp än, och innan vi gör det så försöker vi få ut de igelkottar som har övervintrat där, och här görs den årliga majbrasan bara två veckor före valborgsafton,,, Jag är rädd om mina små trädgårdsmästarna , hos oss är dom hela sommaren,,, till och med våran labbrador gillar kottarna, han är rädd om sina små vännerna ,,,, Det är mycket göra med vinter veden, vi fick det undanstökat innan vi tog våran vårsemester,,, så nu är det vårbruket som står för dörrn..... Ha det skönt vännen i vårsolen
Kramiz IA.....

 
ansepanse

ansepanse

1 maj 2011 16:44

vi hade strålande väder på valborgsmässoaftonen men några brasor eldades det inte här, vi har nog mest påskbrasor istället, idag är det lite kyligare
stackars syster din som fått bältros, har hört att det ska vara oerhört plågsamt
skönt att ni kom hem välbehållna efter den långa resan
nu är sköna maj här och jag önskar dig en fin sådan vännen
kramar

http://kinaguld.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

2 maj 2011 01:39

Sköna Maj gör en kyligt entrè, 1Maj bara +6 grader, och några snöflingor, ojdå tänkte jag är det de här man har gått och längtat efter, blev väl bortskämt med de ljuvliga och solvarma dagarna i S-holm , Neej så lätt ger jag inte upp hoppet, några solvarma sommardagar ska man ändå få uppleva även iår...
Ha en bra dag vännen....
KramiZ IA

 
wiper

wiper

2 maj 2011 08:06

Ser att du också är från Piteå precis som min man och han har många av släkten kvar däruppe. Det är verkligen jobbigt att sitta i bilen så många mil. Jag har också träffat Marigit och Lasse och dom är så härliga och trevliga så man bara slappnade av i deras sällskap. Jag fick lite bältros när jag låg på sjukhus sist för jag var så försvagad efter en operation men jag hann få tabletter i tid så det gick snabbt tillbaka. Hoppas hon snar är av med detta gissel. Min pappa hade det i flera år och jag kom ihåg hur illa han for.

Ha en fin tisdag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

3 maj 2011 13:32

Tack och det är mitt andra namn efter min mamma ;.) Så vackert med namnet Irja Marijatta *tumme upp* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

3 maj 2011 15:34

Härligt att få åka bort lite. Vi har också träffat Margit och Lasse en kort stund i Gnosjö och dom är supertrevliga och lättsamma. Min pappa hade bältros och det var ingen höjdare, det höll på i flera år. Jag var själv försvagad efter en operation men hann få tabletter inom 72 timmar så jag slapp undan bältrosen och hade bara lite.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kerri

3 maj 2011 16:01

Hej vännen, här hade vi en fin valborg med byabrasa alltid trevligt när byssborna kan samlas å sladdra lite :), härlig resa du och Anders haft söderut, nästa vekca drar jag å gubben ner till Helsingborg hoppas det är bra väder där då, yngsta barnbarnet fyller 1 år,
blir en veckas semester ska bli skönt efter denna jobbiga vinter,
Ha en fortsatt bra vecka å hoppas ditt knä blir bra
vårkramar Kerstin

 
Madde

Madde

4 maj 2011 11:29

Hej kära Irja! :D

Vad mysigt att åka iväg och träffas så. Håller tummarna för er att ni kan träffas allihop nästa gång. =)

Hoppas också att er Valborg har varit fin och att ni alla mår bra.

Önskar er en härlig och ljuvlig dag!

Många många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Mija

Mija

4 maj 2011 17:28

Vilken härlig sida, hoppas allt är bra m dig. Tittar in igen när jag är här inne. Lagt till dig bland mina länkar. Kram Mija

http://www.mijaderdour65.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

7 maj 2011 06:47

En bra och skön helg önskar jag dig
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
calma-s

calma-s

7 maj 2011 21:46

Hej vännen,
säjer den återfunna *L*
Jag har haft lite bloggtorka ett tag,ibland blir jag bara sån,tyvärr,beror bara på mej själv,
Men jag kommer alltid tbx,så det så *L*

Ja,sköna maj ja,,vi var hos mamma över valborg,,i Skåne,det var soligt men lite kallt,,,men havet bjöd in mej till pratstund o avlastning,som alltid,
Christer var oxå med ner,vi rådde om mamma i 4 dgr,det var så skönt

Ha det bäst,vi möts snart igen
Stor kram från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

15 maj 2011 20:53

Skickar dej en liten hälsning!!! jag har ju NU fått tillbaka min Lasse från Kreta!!!! Brun som en pepparkaka..trots att vi hade nog bättre väder härhemma...
Jag hade..som tur var..mycket som hände runt omkring mej..när Lasse var borta...så jag beövde INTE känna mig så ensam här hemma....
Hoppas att allt är väl med dg/er...därupppe!!!!???
Kollat flera ggr ..på bloggen..men förstår att du har haft annat att göra...
Och NU så sitter en granne..och tittar på Ishockey..med Lasse...så dom skriker väl till..om det blir mål...
Kram till er båda!!!! Syrran o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

18 maj 2011 01:32

Min bästa kära syster,,,
Har nog följd med dig,på dina turnèr ,fast jag inte varit närvarande här på blogget just nu, för livet är inte så lätt att leva just nu, mitt reumaspöke härjar som bara den just nu, önskar att man kunde byta till en annan kropp, är less detta elände, som gör mig så purken, jag orkar inte vara glad,och jag gör ingen glad med mitt gnäll heller, så därför har jag avstått att skriva gnäll...LER
och känner mig inte så inspirerad heller.....
Var inte orolig, jag kommer igen när värken har avtagit och svullnaden i lederna har laggt sig, mina små fingrar är som små svullna prinskorvar, just nu,och minsta beröring gör ont......
Denna månaden Maj är en stor besvikelse för mig,och jag som hade gått och längtat så efter sköna vårdagar, men det är bara kallt, kalla vårstormar från havet eller så nordan, gråmulet och regn, nu har ju mer än halva månaden maj gjort sitt, och ingen vårvärme, här inte.... Så visst blir man deppig med mindre,,,, Längtar efter värmen.... Tack för telefonsamtalet igår, den gjorde mig glad...
Kram syrran IA......

 
gerty

gerty

18 maj 2011 10:12

Har inte varit inne hos dig på ett tag, ibland blir det bara så, så ljus och fin bakrund du har, hoppas att allt är bra med er där uppe

http://bloggplasten.se

IRJA Hagström Wikström

18 maj 2011 10:48

Käraste vän.
Sköna maj fortsätter sin kyliga stil. så våren och växtligheten har avstannat till, det stormar kyliga vindar från Bottenhavet,och regnar var och varannan dag, och det kan vara 2-3-grader om nätterna, så det känns mera som höst än vår ....
Och reumaspöket härjar som bara den, så värken gör mig purken,,, så jag känner mig inte så glad, över det, så jag går och väntar på värmen,,,
Samtidigt som vi håller på att förbereda för vår yngsta dotters bröllop som går av stapen på Pingstafton.....
Ha det bäst vännen, och tack för besöket....
KramiZ IA.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards