VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

SKÄRTORSDAGSKVÄLLL >>><<< ÄNTLIGEN FRAMME I BLÅKULLA >>>>

Av IRJA Hagström Wikström - 21 april 2011 20:57

  

   GLAD PÅSK mina vänner .........


 


     

  

       Nu har jag hasta kvasta nog länge. för att komma fram , och nu har jag nått mitt mål, färden till BLÅKULLA börja lida mot sitt slut... Färden har varit olidligt spännande,gjorde en liten avstickare till min bloggsyster Margit, i Kolsva,därför lite försenat, till HÄXORNAS årliga samkommst.....HIhi

Som tur var, så har det varit bra flyg väder, solsken och varma sunnanvindar....

  men nu börjar det bli kväll, så nu ska vi alla HÄXORNA fröjda hela långa natten...... 

  

 

 

Till BLÅKULLA har jag farit med rykande fart, med katten som motor, han spinner därbak.....

Mot söder jag styr  till grönskande ängar och där påskliljan niger i sin solgul kjol, och lustiga dans med tjusiga drängar ..........

ER önskar jag förstås en rikdig GLADER PÅSK  mina vänner ! ! !

Skogsnuvan,Anita, Anita F, Anne-Marie, Ansepanse,Berith, Byllan Calma, Cina, Corina,FenixMona,Fru-Glad, Gerty, Glimz,Kerstin.Kerstin i Färna,Kristina, Lammbergsfrua,Lillis, Love, Madde, Margit, Margaretha, Maria, Marita,MorMia. Marie,Monica,Pisan, Ruth, skrivmoster, Solan .Spanaren , Sussi,Syren, Yvonne och Wiper ....   GLAD PÅSK  >>>>   

  


    FÅNGA DAGEN, Dagen går ej i repris ....Tack till er alla ,som som gav en liten tid av er tid att LOOCKA in här hos mig.....Välkommen åter !!!!!

KramiZ IA <<<<<<<<<  

       

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

21 april 2011 22:15

Tur att mitt batteri höll hela vägen till blåkulla. Få se om vi träffas men det är en förfärlig massa kärringar här så det är inte så lätt. Glad Påsk på dig i alla fall och ha en bra resa hem tillbaka.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

22 april 2011 13:42

Tänk så många kärringar som hade hittat till BLÅKULLA i år, det var väl för det vackra vädrets skull, Ååååååå så många Häxor, det börjar likna tranornas Hornborgarsjön,,, Haha,Lessen vännen jag hitta inte dig i häxsminglett.... Ha fortsatt trevlig och skön Påsk ,,,,
KramiZ IA.....

 
Ruth

Ruth

21 april 2011 23:31

Hoppas du får det riktigt trivsamt på "Blåkulla".
Önskar dig en toppen fin påskhelg !
Påskkramen till dig ....

http://bernamis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

22 april 2011 13:47

Gladelig och dejlig Påsk önskar jag dig min vän, visstelsen blir en vecka till här i Täby, innan vi hasta kvastar norröver,,,
Ska hinna hälsa på många goa vänner.....
Påsk KramiZ IA

 
lillis

lillis

22 april 2011 08:49

Jag såg dig aldrig i Blåkulla i går
Men önskar dig en tiktig GLAD PÅSK
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

22 april 2011 13:53

Jag irra runt och sökde dig min vän, men det var alldeles för hopplöst att hitta dig och snuttan men annars allt mycket trevkigt,,,Jag tog nog en annan vägriktning till S-holm , för här har det inte regnat,,,, HA en bra dag,,,
Påsk KramiZ IA,,,,

 
Cina

Cina

22 april 2011 09:17

Önskar dig/er en fin Påsk!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

22 april 2011 13:55

HA en gemytlig Gladelig Påsk och Långfredag, du också min vän.... PÅSK KramiZ IA

 
Monica

Monica

22 april 2011 12:04

Det var en fin vers du har skrivit om blåkullafärden.

Önskar dej en riktigt fin långfredag!

kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

22 april 2011 14:00

TACK;Monica,
Detsamma önskar jag dig min vän samt en gladelig fortsättning på Påsken....
Vi blir kvar här en vecka, innan jag/vi fortsätter hasta kvasta norröver igen...
HA en bra Långfredag....
Påsk KramiZ IA

 
Margit

Margit

22 april 2011 21:17

ja det var SÅ riligt att "få rå om er"..de 2 dygnen!!! Nu får vi leva på minnenna..och titta tilbaka på bilderna..som vi tog!!!!
Så får vi se till sommaren,,om vi kan ses igen...däruppe!!
Enlugn dag har vi haft...Spofiem marias mellandotetr, stnnade kvar hos oss...i övrigt är vi själva hela helgen....firade ju med släkt och vänner..FÖRE Påsken... Kramar!!!!
Och GOD FORTSÄTTNING på Påsken!!!

http://margitholm.blogg.se

 
wiper

wiper

24 april 2011 17:29

Ser att du haft det härligt och varit ute och flugit lite också ;). Jag hade länkat din blogg fel så jag hade inte dina sista inlägg så nu skall jag länka rätt så jag kommer in på rätta stället.

En fortsatt Glad Påsk till dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

24 april 2011 22:51

min påskhälsning kommer lite sent men det är i allafall annandagen kvar än
många kramar och ha en fin sista påskdag också
♥♥

http://kinaguld.blogg.se

 
kristina

kristina

25 april 2011 22:55

Ja nu har vi kommit hem från Blåkulla.
Hoppas att du har haft en bra Påsk och ett bra väder.
Här är det toppenväder fast kallt på mätterna.
Ha det gott och kram på dig!!!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

29 april 2011 07:17

En bra och fin Valborg önskar jag dig
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

30 april 2011 03:37

Ja käraste vän, jag önskar även dig en gemytlig VALBORG,,,,
Ha det bäst....
KramiZ IA

 
Mita

Mita

29 april 2011 13:28

Du har haft en fin påskhelg,full fart och härligt. Nu stundar en ny helg, men inte lika lång tyvärr för alla som jobbar.
Sitter och tittar på det underbart vackra bröllopet. Brudparet är sååå fina, måtte dom få leva lycliga.
Kramen på dig!

http://mithasplace.wordpress.com

IRJA Hagström Wikström

30 april 2011 03:36

Jag ska bara tat det LUGNT och mysa,,,,och grilla korv med mina barnbarn, som bor här i byn....
En gemytlig Valborg önskar jag dig min vän...
KramiZ IA....

 
Sanna

Sanna

29 april 2011 13:50

Skoj att du hittade min blogg.
Oj vad mycket fina bilder du hittat här och pyntat och trevligt dessutom.
Hoppas du fick en fin påsk efter allt du styrt med själv också.

Lyser solen på dig också idag? Hoppas det.

Kramar/Sanna

http://www.sancha.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

29 april 2011 17:08

Vistelsen i S-holm var underbart skönt, med nära och kära...Nej, idag lyser solen med sin frånvaro, det har duggregnat lite då och då,,, men man kan ju inte få allt, men Valborg brukar ju oftast vara småkylig,,,, Ha en gemytlig Weekend och Valborg....
KramiZ IA

 
Sussi

Sussi

29 april 2011 21:24

Så bra att flygturen gick bra ;)
Man får se upp me vindar och annat så man inte hamnar ur kurs. Såg inte dig där dock men det kanske beror på att vi var så många häxor där ;)

Ha en trevlig valborg
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

30 april 2011 03:33

NEJ, det gjorde inte jag heller, jag hade inte den turen att träffa dig i BLÅKULLA... LER.
Det var ju proppat med HÄXOR från världens alla hörn ,,,, HI;hi
Väl hemma igen efter en lång vistelse i S-Holm... Borta bra,men hemma bäst,,, för så är det ju....
Ha en gemytlig VALBORG....
KramiZ IA,,,,

 
Maria

Maria

29 april 2011 23:43

Hoppas du hittade hem efter färden till Blåkulla. Visst är det ett härligt vårväder hoppas vi får njuta av det ett tag till.
Önskar dig en bra Valborg/kramen

http://torparmor.blogspot.com

IRJA Hagström Wikström

30 april 2011 03:27

Detsamma till dig kära vän,,, en härlig vår och VALBORG...
Hoppas allt väl ???
KramiZ .....

 
Margit

Margit

30 april 2011 00:20

Nu måste du syrran, byta profilobulden hät på Bloggen också!! Ta samma om på Facebook..dn är så fin!!!
Kram och natti natti tiller båda två!!!
Syrran..och Lasse.

http://margitholm.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

30 april 2011 03:25

Tålamot min älskade syster, tålamot, jag ska göra det idag,,,
NattiNatt.
Lillsyrran, Ha en trevlig VALBORG....
KramiZ,,,,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards