VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 14 april 2011

VÅRENS FÖRSTA BAD >>><<< OCH DEN LÅNGA BILRESAN >>><<<

Av IRJA Hagström Wikström - 14 april 2011 00:42

  

 Har du märkt att dagarna har blivit längre ???

Ibland kan man faktiskt sitta ute i solen och njuta av takdropp och se hur drivorna förvandlas till lervälling.......Visst är dethärligt, Hur ser din VÅR ut ???

Men ni behöver ju inte vara premiärlejon som jag... HIHI.....

  

          I går hände det, inte frivilligt alls,av en ren olycklig händelse , vårens första utomhus BAD, Tala om Premiär.....

Ja,jag ska börja om från början min berättelse,,så att ni kan hänga med, Igår eftermiddag promenera vi, jag och min kramgoa följesslagare och trogna vän, Lucky, ner till vårat  lilla centrum ,för att uträtta några ärenden,jag skulle besöka brevlådan och banken, vårdagen vart helt underbar och och vindstilla... När vi kom  till bron som går över ROSÅN, såg vi att ett svanpar  hade anländ, det är ett tecken att våren har kommit till oss...  NÅVÄL, väl framme vi brevlådan hände det, som inte fick hända, helt plötsligt lega jag bara där i gyttjepölet och halka hit och dit, som tur var hade jag hunnit slänga breven i brevlådan, det måste ha sett för komiskt ut,först tratta jag på rumpan, sen när jag  försökde ta mig upp igen så halka jag framlänges i spagat och sedan landa jag på  mage, jag var geggig  ,blöt och kall,när jag äntligen kom mig upp på bena kännde jag att det inte var helt okej,,, mitt högra knä hade fått sig en rejäl  smäll,och där på parkeringsplatsen  stod det folk och bara glodde på min cirkus konster men ingen kom till undsättning, haltandes tog jag mig upp och till banken , för att uträtta ärenden där ,flickorna där undra vad jag hade varit med om ???Jag berätta att jag just tagit min första vårdopp...Jag måste ha sett  för jävligt ut....Förlåt kraftordet, men jag kan inte förklara det på ett bättre sätt ....  

 

 Och jag som hade alldeles nytvättade byxor och jacka på mig, och tur i oturen att vädret var fortfarande varmt....När jag åter traska hem......     Hur det gick med mitt knä??? JODÅ ledbandet hade fått sig ett rejäl skada, så nu linkar jag fram som en skadeskjuten kråka ...LER...Och kläderna åkde i tvättmaskin, så nu hänger de på tork igen.... VÅREN är ljuvlig......HIhi...

  

 

  Imorgon bittig startar vi våran resa mot söder och möter våren i S-HOLM....så nu är allt packat och klart, och vi har bytt över till sommardäck på våran vinröda volvo...... så vi inte ska förstöra gatorna för S-holmarna med dubbdäcken,,, Fniss.....

Ska försöka hålla mig från gyttjepölarna....

  

    Tack för era commentarer , alltid lika roligt att läsa dom....Tack till:Margaretha, Margit, Skogsnuvan Anita, Spanaren, Lillis,Monica ,Calma,Glims,Kristina, Ruth,Syren,Sussi,Marita, och Maria........

   

 

           VÅRLÄNGTAN  ! ! !

  En längtan somej kan beskrivas i ord, i skimrande vårvinterljus,

  till doftav nytinad jord, och till skogens vårliga sus ,

  gul tussilago på vägen ren,fåglarnas jublande sång,

  vidensom öppnar sig, mjuk och len...

  Jagminns hur det var en gång, när smältvattnet rann på väg

  Ochi diken och solvarm dropp från taken,  

  när isen mörknar och smälter i viken,

  När svanorna trumpetar och roparpå maken.....

  Naturen som säger att nu är det vår.

  ännu en vinter har försvunnit.

  En längtan som finns där år från år,

  tills allt brister och våren har vunnit.......  

 

    Dagen går ej i repris.... Jag fångar  dagen på mitt speciella sätt.....Ha det  bra i vårens tid , tills vi höres nästa gång...

Lysna och njut .Tack för idag av skönsjungande Agnetha Fältskog....

KRAM IA....

  

 
 
lillis

lillis

14 april 2011 06:41

Måste ha sätt väldigt roligt ut när du tog ditt första dopp. Hoppas att det känns bättre med knät i dag. Kör försiktigt när ni ska åka till storstaden
Ha en bra resa
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

14 april 2011 07:46

Kära Irja, mi syster!!! Vilket FALL!!! Förstår att det såg "komiskt ut"...men INTE så roligt för dej....Både för knät..somblev skadat..och kläderna...och hela dej!!!
Man får väl säga, det kunnde ha blivit ännu värre"!...Brutet ben....handled..."NU BARA"...ledbandet...
Antar att ni nu är i startgroparna..eller redan på G...med den långa bilresan...
Hoppas att vädret blir fint och att ni kan njuta..av det fina vårvädret...när ni då sitter i bilen!!!
Vi höred...OCH SES!!!! Kramar till er båda!!! Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

14 april 2011 08:34

Hej!
Så typiskt! Det går att stå och titta på och kanske skratta i mjugg?!?! Men ingen kommer till undsättning ... inte ens frågar om det gick bra!
Krya på dig!
Hoppas nu att ditt knä inte ska spöka på genom att du sitter så still i bilen till Sthlm? Vinterdäcken ska vara på före den 15/4 i år så ni är ute i rätt tid ;.)
Hörde sångsvanarna i min by förra veckan. Såg ett Canadagäss vid Pitbron i morse när jag skjutsade in maken för att ha bilen. Ha det go-vännen /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

14 april 2011 09:38

Här har våren också kommit, men det har regnat i två dagar, så prata om lervälling, men hundarna tyckte att det var kul

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

14 april 2011 10:52

Men kära,kära vän så tokigt det kan gå! och ingen kom till undsättning? Hade jag varit där så hade jag krypit ner och hjälpt upp dig.Jag får hålla mig själv tillbaka ibland och inte lägga mig i.(arbetsskada sen tiden i vården antagligen) Tråkigt då att du skadade ditt knä,men hoppas det snart rättar till sig.Jaa det är tur att man inte vet vad som ska drabba en.
Men visst är det härligt med våren ändå.Här är en underbar fm.
Nu sänder jag dig massor med varma kramar till dig Irja.Ha det så bra som du kan.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

14 april 2011 20:09

Kör försiktigt & ha nu en trevlig ledighet =)
Kramen and sees the day =)

http://ninz.bloggagratis.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

14 april 2011 20:28

Slår vad om att det första du tänkte var "Såg någon mig" Hoppas att du inte blir förkyld nu när du ska åka söderöver och behöver vara frisk och kry för att orka med vårens ljuvligheter.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

15 april 2011 10:45

Ja, kära du, sådana bad är inte trevliga. Vad är det för folk som bara står och glor utan att komma till unsättning ? Hoppas ditt knä snart bättrar sig så det inte stör för mycket på den resan du skall ut på. Lycka till på turen, njut och upplev en annan vår utan gytjebad.
Kramar

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

15 april 2011 18:36

Å kära hjärtanes!! Tur att du inte gjorde illa dig allvarligt, du som skulle ut och resa!! Men fy så trista personer, som inte kom till din hjälp! Vi som är så hjälpsamma här uppe!! :)

Jag är glad att du är på benen och önskar dig en riktigt trevlig resa till huvudstaden! Hoppas våren är på sitt bästa humör när du kommer dit!

Kram och ha det så bra!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

16 april 2011 14:38

Kul att du tittade in på min blogg. Ja man har verkligen märkt att dagarna blivit längre för det är så ljus och härlit lång in på kvällen. Vilken himla otur att du ramlade så illa, hoppa du inte får nåt bestående i knät. Botten att ingen kom och hjälpte dig. Härlig vårdikt. Den låten med Agneta är jättefin.

Ha en bra dag
hälsning från Malin/wiper

http://wiper.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

18 april 2011 01:12

Hej,,,
Välkommen till mig kära du, Fast just nu befinner jag mig i S-holm, vi ska fira påsken här,,,hos våra döttrar och barnbarn som bor här i S-holm,,,, Tisdag åker vi till Margit och Lasse, samt Love och Leif i Örebro,Äntligen får vi träffas det ska bli underbart,,, ,,,
Jag kommer att höra mer ifrån mig när vi kommit hem..... Önskar dig en glad påsk.....
KRAM IA

 
wiper

wiper

16 april 2011 14:40

Glömde fråga om jag kan länka till dig för jag gillar det jag läser i din blogg. Vi verkar ha många gemesamma bloggvänner.

Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

18 april 2011 01:02

Hej,,,,
Ja, det är helt OKEJ....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards