VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 5 april 2011

Av IRJA Hagström Wikström - 5 april 2011 03:31

   

 Idag är det den 5 april och jag har namnsdag idag... GRATTIS Irja -Irene    ....

Tänk att jag har blivit så för Svenskat att jag har egen namnsdag i den Svenska  almenackan... LER. nu var det inte om det jag skulle skriva om, utom min sorg.

Det börja redan på söndagsmorgonen, då en hjärtskärande signal ljuder igenom sovrummets lugna vrå...... Vad är det som händer????  Är det väckarklockan ??? Tar det aldrig slut............Ander kommer till sina sinnen och stiger upp och iförbifarten upplyser han  mig att det är telefonens ilska signal  som väckde oss.....

 

    Hos  ********* svarar han,står och lyssnar och säger ja hon är vaken.....Jag tittar frågande på han och undrar ???+ Det är till dej,,, säger han och räcker mig telefonen...... IA säger jag, för alla kallar ju mig så, mitt smeknamn, lätt och bra att komma ihåg ,,,,,,, nej men hej är det du min vän, vad har du på hjärtat när du ringer så här tidigt  om söndagsmorgonen :säger jag,,, tidigt säger Maj, vet du inte vad klockan är ????, För mig är det tidigt, för jag hade ju nyss  kvarta in, för min värkande kropp håller på att göra mig galen......FÖRLÅT säger Maj, men jag har tråkiga nyheter till dig, och jag tror säkert att du vill veta,ligger du kvar i sängen frågar Maj, JA ,svarar jag .... Bra säger hon och börjar berätta,,,,, Jag lysnar vad hon har att förtälja mig och känner att kinden är våt av tårar,,, nej,,, det kan inte bara vara sant,,, får jag fram .....CHOCKAT, jag blev helt stum, vid ett sånt här sorligt besked ,,, samtalet blev ej långvarigt, jag lova att jag skulle återkomma sen efter det att jag hade hämndat mig efter den första Chocken....

Min Anders undra vad som hade hänt, för nu rann tårarna hejdlöst, jag snörvla och mellan gråtattacken  förklara jag att min barndomskamrat och vän  finns inte längre ibland oss längre , Anna hade hastigt gått bort kvällen innan  ....  

 

      Kravlar upp mig från sängen, som en  zombi, vit som ett lik i ansikdet, och stapplar mig  fram till  sovrummsfönstret och öppnar persiennerna,och tittar ut med en tom blick,, söndagsmorgonens väder är gråmulen  och det regnar....

Jag kan inte fatta att det är sant.....Anna blev 61 år, och lämna efter sig två flickor och barnbarn.....

Vi hade tänkt ta en tripp till Uddevalla , och hälsa på Anna och barnen,när vi likaså  var nere i S-Holm.....                      

 

                                                         
       Jag har tänd ett ljus för dig min kära vän , och barndomskamrat,,,, 

 

                

 

 

                                       VÄNNEN ! ! !

  Att förlora en vän, man tycker om ,är svårt.....

  Allt känns så  fel så meningslöst och hårt..... 

 Plöstligt en dag står du  vid evighetens port-

 Jag hann ej ta farväl, för allt gick så fort......

 DU, finns alltid med mig precis som du var,

 Jag känner din värme och kärlek som finns kvar,

 här hos    mig kommer du alltid  att finnas....

 FARVÄL  VÄNNEN jag ska  alltid dig  MINNAS 

 

 Det finns en tunn tråd mellan lycka och sorg...

 Ena dagen är tråden hel....... livet leker och det finns

 inga fel,nästa dag går tråden av...... Jorden gungar

 Och allt blir till ett stormigt hav....

 i lördags var du så levande och glad --- i vår värld....

 Idag har någon mött dig på din sista färd....

 Din stund här på jorden ville du alla så väl

 KAN DU, ge mig ett svar ???

 VARFÖR hade du så brått.???      

 

   

 

   

 

 

 

   

 

      Tack min vän får alla våra år tillsammans,,, TACK ANNA  .... DU FATTAS MIG.......

 

                  

 

Tack mina vänner för era commentar....    

 

Tack till:  Lillis,  Margaretha, Margit,Skrivmoster,Marita Skogsnuvan Anita,

Ansepanse, Lambergsfrua,Ruth Monica,Spanaren och Kristina.......

 

  Förväntan .........

Man får sällan ut mer av livet, än det man förväntar sig.....

Solen går oftast upp än ner.......

När ditt mörker är som tätast, förväntar,

Dig en gryning ! ! ! 

Behåll det ljuset i ditt MINNE......

 

 Dagen går ej i repris ....

Kom  ihåg igår, tänk på i morgon, men lev idag....

 Hoppas ni har överseende med mig,   måste bearbeta min sorg......

  KramiZ IA......... 

 

 

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards