VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 2 april 2011

VÄNTAN PÅ VÅREN ! ! !

Av IRJA Hagström Wikström - 2 april 2011 02:28

 " Våren är en häelig tid, då vill alla skynda ut i det fria, för att äntligen kunna innandas den friska vårluften eller avgaser..... 

 

  

 

Medans vi väntar på våren, som kom av sig. Lyssnar vi på en nostalgisk låt om våren och blir lite gla i hatten........

 


 



Önskar er alla en dejlig weekend.....  


KRAM IA  >>><<<   



 
 
lillis

lillis

2 april 2011 06:56

Önskar dig en bra helg min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

2 april 2011 16:14


Jag önslar dig detsamma från en gråmulen
PITEÅ....
HA det bäst vännen....
KramiZ IA....

 
Maggan

Maggan

2 april 2011 08:02

Ja våren är lynnig. Ena stunden sol,den andra stunden hagelskurar och mörka moln.Men det vet vi ju efter alla dessa år,men likväl blir vi missnöjda.Idag är himlen grå hos mig och det faller ett stilla regn.Det känns ljuvligt. Var ute nyss på balkongen och "sniffade" in den sköna luften.
Jaa,Irja,vad vi längtar efter sol och vår.
Nu hoppas jag du får en trevlig weekend och jag skickar dig en hel bukett med kramar.

http://margaretha.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

2 april 2011 16:12

HEJ käraste vännen,
Dagen är gråmulen här hos mig ochså, men i morron har de lovat oss sol och varmgrader,, men ,men vi får see
Det är bra att tinandet inte går så fasligt fort,vårfloderna svämmar över och då blir allting kaos ,och att vi har bara stilla regn,,, så att det inte blir som i Thailand,,, har halva tjocka släkten där nu, det har inte haft några trevliga semesterdagar där inte,,,,Jag mår inte så bra av värmen nu, som jag gjorde förr ,,, lagomt är bäst...
Många hjärte KramiZar IA....

 
Margit

Margit

2 april 2011 08:27

ja syrran, visst är det härligt med våre..som vi känner är på väg...och kanske kommit....
Lasse o jag är i "stan"...sedan i torsdags...tills på söndagkvällen. Idag ska vi g¨över till Maria o fika, åka ut en runda till hennes kolonistuga. Sedan är vi bortbjudna kl 14...till goda vänner..och fira att det är 2 år sedan dom träffades på "nätet"..och dom gifte sig för snart 1 år sedan.... Båda har fyllt 70..menlivet o kärlekwn behöver inta vara slut för det!
Det gäller att "FÅNGA DAGEN"! Och i morronkväll skall jag vara med o spela dragsppelpå Cafe´möte i Pingstkyrkan innan vi åker tillbaka till Kolsva igen.
NU ätr det INTE längeförrän ni bilar neråt igen..och VI får ses igen...Vi kanske kan höras på tel under veckan..och prel bestämma...när det kund epassa att ni kommer till oss...
Kramar och önskar er båda en fin söndag!!! Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

2 april 2011 16:01

Käraste syrran,/Lasse ,,,,
JA, tiden rinner iväg fast dagen är grå och trist.och snart är tiden inne att vända VOLVO-nosen söderöver , tiden för en samkommst den 19-20/4 kanske passar bra, får höra med Love också, de kommer hem från Thailand den 6/4, om inte annat missöde inträffar....
Ni har fullt upp som vanligt att göra, det är väl Evy och Håkan som firar sin ett årsdag????...
Hade då gärna velat vara med dig CAFÈ mötet i Pingstkyrkan om söndagskväll och lyssna,när du spelar på din dragspel,, men du får dra en trudelutt på ditt handklaver, när vi är hos er.... LER,,,
Längtar till vår återkommst, det ska bli rikdigt gemytligt att återsees igen ....
HA EN BRA DAG....
KRAM IA /ANDERS.....

 
skrivmoster

skrivmoster

2 april 2011 09:01

Skickar en hälsning från södara delen av kommunen.. men vi har nog samma gråväder!

Trevlig helg önskar jag dig! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

2 april 2011 15:33

Good eftermiddag vännen,,,
vädret är detsamma på den norra delen av vår vackra Kommun>>>duggregn och himlen går i alla gråa nyanser,,, men misströsta dig inte i morron söndag då blir det sol....
Ha en fortsatt gemytlig HELG .....
HAADE IA .....

 
Mita

Mita

2 april 2011 16:47

Hallå vännen, visst spirar vårkänslorna,dom bara väntar på att få blomma ut ordentligt.
Värmen är på gång och ljuset har återvänt,underbart.
Ha det fint,
Varma kramar!

http://mithasplace.wordpress.com

IRJA Hagström Wikström

2 april 2011 17:07

Käraste Marita vännen,,,
Ja nu börjar man tro, ja tro på att våren är på G, gråmulen dag och duggregn, men vad gör väl det när de har lovat SOL i morron,,, vi har fortfatende mycket snö kvar, så solens strålar får stråla som svetsar,,, LER Planerar för resan neröver, kanske jag även landar hos Love också ,vem vet,,, för en norrlänning är inget omöjligt.... LER....
Haaade grejt ....
KramiZ IA....

 
skogsnuvan

skogsnuvan

2 april 2011 18:52

Den lilla glada låten gör en på bra humör precis som din blogg alltid gör Trevlig helg till dig också

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

3 april 2011 02:03

Käraste Anita,,,,
Det var det som var meningen,
dansa en vårcalupso,Jag älskar att vara glädjespridare
det är nog inte bara jag som
har haft en gråmulen lördag...
Önskar dig, en fortsatt gemytlig helg...
KRAM IA....

 
ansepanse

ansepanse

2 april 2011 22:30

här har det varit dimma hela dagen, ingen värme från solen inte, vilket härlig låt det var
fortsatt trevlig helg till dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

3 april 2011 01:57

vill så gärna pigga upp er med denna
vårcalupso, och hoppas ni blir gladare i sinn.
önskar dig detsamma, fortsatt gemytlig helg...
KRAM IA....

 
Lambergsfruae

Lambergsfruae

3 april 2011 14:37

Härligt nostalgiska toner - tack go'a IA =)
Med plusgrader kommer våren sakta men säkert.
Ha det gott!
varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

3 april 2011 15:10

Här i stugan kommer våren med långa kliv, snön minskar snabbt från dag till dag. I natt regnade det som attans och det har blivit en föräderisk is utan för dörren. Grått även i dag, men varmt + 11* Så inom kort är våren här på riktigt. Hoppas du får en fin söndag och kommande vecka.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

3 april 2011 17:03

Här faller det ett stilla vårregn idag och snön är väck förutom där det har varit stora snöhögar,men det tar på dom också.Vi har krokus i vår rabatt som börjar blomma så smått.....då är det vår.

Kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

4 april 2011 07:40

Precis så här glad känner jag mig efter en härlig helg ... tack :-) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

4 april 2011 21:58

Underbart med glad musik!
Här är det ganska bra väder men det är blåsigt, men det ska bli varmare. Nu är all snö borta från trädgården.
Ha det gott och kramar från mig!!!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards