VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

VÅRDAGJÄMNINGEN I DAG>>>>>>>>>>>>>>>> LIGGER I VINTERKRÄKSJUKA !!!

Av IRJA Hagström Wikström - 21 mars 2011 18:13

          


  Idag är det inte vilken måndag som helst,NEJ VÅRDAGJÄMNING,,,  20 minuter över midnatt gick vi över till vårdagjämningen, 21 mars  nu inget återvändo,våren bankar på vårn  port....Idag gråmulen morgon,,, men senare på dagen  skingra de gråa molnen ,och himlen  lyste upp av en yrvaken sol ...

Måndagens temperatur lega på plus sidan,,,+7,9 grader varmt.... Vänta på mer snö eftersom metrologerna hade lovat oss det,men än så länge har det inte dalat ner en flinga,,ja,ja jag klarar mig utan det, vi har ju snö så det räcker och blir över.... LER  

                     

  

 

 

 

 

 

 Vist välkommnar vi våren nu....den har vi ju gått längtat efter.....

              

                      VÅREN !!!

      Som diamanter de glimma i morgon timma,

       de daggdroppar klara, på grönskans äng...

 

        Blommor som väckts av solstrålars värme,

         de bjuder oss att lyssna till fåglarnas drill 

       

        Vänd blicken mot skyn, där finns det så mycket,

         av glädje och lycka, i vårens välsignade tid...........

 

    

 

   

SOVMORGON ???? NEEJ Ligger nerbäddad i min säng efter en släng av VINTERKRÄKSJUKAN  ......

  SÅKLART som korvspad,                                  så trilla jag dit på det också  ,som det inte räckde  med det man tidigare var utsatt för...... Har varit dålig sen lördagseftermiddag, tillbringa natten på hemlighuset, så kroppen känns  mörbultad, och benen är som cykelslangar,,, helt matt  

TRODDE jag hade klarat vinterkräksjukan ___________- Men nej. =))

 

    

                               

                

 

     

 

             

 Tack till alla mina bloggvänner som lämnat en kommentar hos mig TACK........

FÅNGA DAGEN>>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< KRAM IA >>>     

 
 
Angelika

Angelika

21 mars 2011 19:38

Krya på dig.
Fy farao för vinterkräksjukan! :(

Villken fin blogg du har, så mycket fina bilder, texter mm! :)
Kram på dig..

http://www.crazyangie.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

22 mars 2011 00:15

Välkommen till lilla mig,
kul att du titta in hos mig, goa Angelika,,, välkommen åter....
KramiZ IA.....

 
Calma

Calma

21 mars 2011 20:07

Hej vännen
Stackras,,så mkt varma krya på dej som det bara går vännen,,
Inte kul alls,
Bamsigaste kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

21 mars 2011 21:30

Usch då, inte bra att råka ut för denna sjukan, hoppas jag klarar mig, bara du inte smittas här inne. Jag springer vidare, hoppas du snabbt är frisk igen.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

21 mars 2011 22:21

Visst är det härligt med våren.Även om vi får några bakslag,så är den ändå på väg.
Stackars dej då som råkade ut för kräksjukan mitt i allt.Som tur är så är den väl inte långvarig. Tror jag. Det kanske är olika i olika län,haha!Nej det var inte roligt.Förlåt
Krya på dig min kära vän. Jag tänker på dig och ger dig en stor bamsekram.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

21 mars 2011 23:15

stackars dig vännen, hoppas att du redan imorgon känner dig bättre
jo, det är härligt nu när det bara hela tiden blir ljusare
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

22 mars 2011 00:17

Min kära syster Irja!!!! Tänker på dej och hoppas att du börjar piggna till...efter din vinterkräksjuka!!!
Det var ändå roligt att få höra din röst, när jag ringde i måndags...och pratade med dej!!!!
Önskar dej SNAR TILLFRISKNAD!!!
Hälsa Anders också....
systeryster...Margit och Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

22 mars 2011 07:33

Hoppas att du känner dig piggare i dag. Fina bilder som alltid
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

22 mars 2011 19:40

Är redan piggare, tur att de inte håller i så länge, och nu får det vara nog med sjukdomar
Ha de gott vännen ....Kram

 
Spanaren

Spanaren

22 mars 2011 14:40

Är det du som är fotografen till denna härliga bild? Vem har skrivit alla dessa fina klokord ... är det du? Visst har det blåst i natt och idag?
/kram

Ps Krya på dig

http://spanaren55.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

22 mars 2011 19:38

Fotografierna är mina det är jag som fotar vissa andra är lånade Texten och dikterna är mina egna, kul att du tycker om dom....

 
ansepanse

ansepanse

23 mars 2011 12:32

Sv: vad skönt att du är frisk igen
ha en fin dag - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Mita

Mita

23 mars 2011 12:48

Hallå vännen, fy så tråkigt du åkte på den sjukan också. Nu måtte du väl ha haft ditt och får vara frisk och pigg. Så fint och gosigt du har det här inne,det känns alltid lika välkomnande,
Extra kramizar till dig!!

http://mithas.blogg.se

 
Monica

Monica

23 mars 2011 13:26

Tack för trevlig kommentar i min blogg!
Vinterkräksjukan har vi klarat oss från som tur är och min man har nog aldrig i hela sitt liv haft varken det eller vanlig maginfluensa.....en del är ju immuna mot sånt säjs det.

Hoppas att du mår bra nu igen och får vara frisk resten av året.

Kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

23 mars 2011 14:24

Så fina bilder och så kloka texter jag är så imponerad!!!
Hoppas att du mår bättre nu.
Många varma kramar till dig

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

23 mars 2011 17:00

Sv: nej, det är inte laserbehandling utan det blir bara operation, de suger ut den gamla grumliga linsen och sätter dit en ny, men som du säger tar det bara 10-15 min, så det går verkligen snabbt
ha det gott - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Sussi

Sussi

23 mars 2011 21:02

Men stackars.. Usch för magsjuka överhuvudtaget! Som tur var brukar det ganska fort gå över..

Ja, nu välkommnar vi våren. Här börjar snön smälta nu. Man börjar se staketet på tomten. Nu går det undan :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

24 mars 2011 00:20

Det är VÅÅÅÅÅÅÅÅÅR, ljuvligt! Men din stackare, det där lät inte skoj alls, hoppas du kryar på dig fort fort så du får komma ut och njuta av det fina vädret.
Sv; Tack din gulliga kommentar inne hos mig =)
Kramen till dig & sees the day!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

24 mars 2011 08:42

Hej
villebara titta in o se hur du ahr det,,hoppas du är ngt piggare nu
Varma kramar från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

25 mars 2011 01:07

Hej vännen,,,
Är helt OK från magsjukan,
Men besökde PITE ÄLVDALSSJUKHUS igår. återbesök på hörcentralen,,fick ny hörapparat på höger öra......
Skönt nu är man hörande igen,,,,
Har ju nedsatt hörsel,,, men nu är de bra....
KramiZ och GOOD NATT....

 
skogsnuvan

skogsnuvan

24 mars 2011 09:18

Hoppas att kräksjukan gått över och du är pigg igen. Här är det ingen vår bara storm men ljusare i alla fall. Dina bilder är så fina så det är en fröjd att se dom.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

25 mars 2011 01:02

Hej ,,,,
Tack vännen, är helt Okej från den eländiga vinterkräksjukan, skön när det är över.... Vår stormarna viner kring knutarna, håller mig inne i stugvärmen,,, det är såååååååå Kallt,Våren har tagit VÅR-semester.... Ler
Kram.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards