VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

INTERNATIONAL QVINNODAGEN >>>>>>>> ALL VAR SÅ VACKERT !!!

Av IRJA Hagström Wikström - 8 mars 2011 03:59

       Den 8 mars firar vi INTERNATIONAL QVINNODAGEN     

 ""QVINNANS krav på jämställdhet, är inget krav utan ett ERKÄNNANDE ""


   

 Jag längtar efter den dagen då QVINNAN inte kommer att känna några hinder utifrån KÖN....

 Utan kan vara individer som är fria att leva sina LIV, lika fritt som män gör ----

 Oavsett i vilken kontinent eller vilket land de råkar bo i ........  


      HA en bra qvinnodag....  


     ALLT VAR SÅ VACKERT  ***


  


 Allt var så vackert, då gryningen beredde plats och dagen släpptes fri ,inför himmlens alla färger, och solen i sin rodnad..


    


 Den söker mellan stam och gran, ner mot markens gräs...

  Vid den glittrande bäcken mot främmande horisont, och där vid vindens dova sus.....

  Finner den sin frihet......


 


Allt var så vackert, när dagens sista doft, sakta bleknar bort i sin skymning.....

 Till ro och tystnad, sig har lagt vid vindens dova sus ........ 


  

ETT stort TACK till alla mina vänner som sänd mig krya på dig hälsningar.....

 Det har värmt mig så gott, ända in i hjärteroten, ingen nämnd och ingen glömd.....

Den lilla gumman är på bättringsväg, febern har gett med sig, och så småningom börjar krafterna återhämnta sig, efter den har pärsen..... Hade en tid hos tandläkaren som jag bara var tvungen att gå till, jag hade olyckligtvis bitit av en liten bit av min tand, och det skav så mot kinden.......

Att få den lagat ,kosta mig de kalaset över 1176 kronor rena hold-up (rånet )

Men ,men man har ju inge större val, om man ska hålla ihop ett tsg till ...... Ler

Både gumman och tänderna börjar bli skrala..... HI,hi.....

Önskar er alla en bra Qvinno dag , hur än ni firar den, men kom ihåg att det är eran egen dag, så unna er något trevligt,  ...

FÅNGA DAGEN >>><<<  DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<<  KRAM IA >>><<<    


  

 
 
Ruth

Ruth

8 mars 2011 11:13

snart finns det dagar för allt möjligt, men kvinnodagen är lite mera. Vi har ju kommit långt på den fronten, hoppas att hela världen kommer efter snart. Hoppas du får en fin dag.
Vackra vinterfoton du har tagit, mycket snö fortfarande, men snart kommer det en vår.
Må så gott.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

8 mars 2011 17:14

jo, det ska komma en framtid när kvinnodagen inte behöver finnas att kvinnan kommer att var helt jämställd med mannen, men innan dess firar jag kvinnodagen
fina bilder du tagit, ha det gott vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
calma

calma

8 mars 2011 21:08

Hej på dej
Ja,Kvinnodagen,egtl galet på ett sätt att den ska behöva finnas,en speciell dag för kvinnan,hon är värd att synas,respekteras m m,m m,,alla dgr,
men nu är ju världen inte sån,men ngt så när nu i Sverige iaf
Har jobbat ideeltt på en kvinnojour,,ord överflödiga

Varm Kram från Calma
TAck för fina bilder förstås

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

8 mars 2011 21:58

Trevligt att höra att du kryar på dig!
Vill också ge dig beröm för de vackra bilderna! Jag borde ha sett nåt liknande om jag haft ögonen öppna för så många mil skiljer ju inte oss...
Hoppas du haft en fin fettisdag! Varmt har vi ju haft i alla fall!
Hälsningar!

http://www,skrivmoster.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

9 mars 2011 06:59

Skönt att höra att du mår bättre. Så många fina foton som du visar oss
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

9 mars 2011 10:06

Det kommer att dröja länge om det någonsin kommer att hända. Det som retar mig mest är att vi ska ha sämre betalt. Allt är väl lika dyrt för oss och vad säger att vi har någon man som försörjer oss. Jag har jobbat lika mycket som de flesta män men min pension är skitliten och nästan omöjlig att leva på.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

9 mars 2011 17:29

Sv: önskar dig en fin onsdagkväll vännen
kramar

http://kinaguld.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

9 mars 2011 18:10

Detsamma till dig,vännen,,,

 
Kristina

Kristina

9 mars 2011 19:13

Vilka underbara bilder du visar det är så vackert att titta på kort tagna på himmlen.
Alla är olika och vackra på sitt sätt.
kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

10 mars 2011 09:28

Vilka härliga foton du har tagit och lagt upp i bloggen. Skönt att du är frisk igen, hoppas de ska dröja länge länge innan du blir sjuk igen.
Ha de gott/Kram

http://maria9.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

10 mars 2011 17:18

Tack Maria vännen, det värmer så gott, eran omtanke om mig, har så underbara vänner fått genom blogget, det gläder mig>>>>>>>>>
Ha en skön eftermiddag... KRAM IA

 
Monica

Monica

11 mars 2011 18:19

Vill titta in till dej och tacka för en mycket trevlig kommentar i min blogg.Tack...tack...tack

Önskar dej en bra kväll!

Kram från vännen Monica

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards