VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av IRJA Hagström Wikström - 18 februari 2011 00:37

  


 ÄNDÅ tycker jag att jag inte hinner me någonting alls, bara de dagliga göromålen, nej lite annerledes har ju veckan ändå varit,

Har sytt nya gardiner till köksfönstrena, de tog mig en hel dag, om jag får säga det själv, så lyckades jag kanska bra med dem, de harmonerar så bra med de andra färgerna i köket,,,, nougat.turkos och vitt se här själva.....


  

  

 Ja vad tycks ???

  


Sen var det DATAKURSEN på onsdagskväll....

   

KAN man lära gamla tanter  något nytt som DATOR,,

 Hör och häpnad, JA, Jag,har börjat i en datakurs, och starten var i onsdagskväll.

Det känndes spännande, vill ju lära mig mer, än vad jag kan idag, man är ju så nyfiken av sig...

Tekniken rullar ju på framåt hela tiden, så det är bäst man hoppar på tåget, och hänger med, de nya....

Eftersom jag är intreserat av fotografering, så är daton en bra hjälpmedel.....

   Datakursen gick av stapen här i byn, så är  det helt perfekt....man han ta till appostlahästarna eller järnladyn. Anders skulle också bort så han behövde bilen,,, men det var ju helt okej,,,

 Kylan gjorde att man fick pallta på sig en massa kläder så att man inte frös, samtidigt var det skön att få röra på sig och få lite friskluft,eftersom man ändå är så mycket inne, Kylan gör ju att man måste skydda ansikdet och halsen väl  , hade satt halsduken för munnen så att man inte andades kalluft ner i lungorna,,, man vill ju inte råka utför en lungeninflamation....

Vi var 11 deltagare 4 damer och 7 herrar , vi börja kursen klockan 18:30 varje onsdag 2½timme varje  gång....Tänk att tiden kan gå så himmla fort, innan vi viste ordet av så var första kurskvällen slut.....   Järn Ladyn,, Norrbottens RR på medar.....

En mycket bra fortskafningsmedel..... 

 


  

Det är  väl inte som undgått att se  och höra om den extrema kylan ,,eller,   sett på väderleken att vi har extremt kallt i  den norra delen av landet,   Brrrrrrrrrr   

Tur att man har egen skog , där man kan ta ner björkved,,, Att tända braskaminen ,är det första man får göra på morgonen,,, att fylla på vedkorgarna är det sista man gör på kvällen, det är bra om veden är varm när man ska elda,,, så visst har man fullt upp ....

Börjar vara mycket less KUNG BORE,han våldgästande har varit nog länge,,, våran vinter har inte varit trevligt alls, denna kyla kan ju  få vem som helst  obalanserad och rastlös .... Gamla bonde prakdigan siar, att har det varit en kall vinter, så blir sommaren lika varm,,, så då måste vi få Sveriges varmaste sommaren i  år ... Ler Ja,ja den som lever får se...

 

   Ett stort tack till alla mina vänner för era kommentarer....   

Har varit upptagen med så mycket annat denna vecka,  så jag har inte hunnit lämna någon tasstryck hos er,,, men jag har varit inne och läst vad som händer hos i eran vardag........

DAGENS CITAT :

" Det är ett mirakel att nyfikenheten kan överleva dagens utbildning " 


    

 FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< KRAM IA >>><<<   

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards