VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av IRJA Hagström Wikström - 14 februari 2011 00:54

Mina vänner ,idag är det alla    - dag,,,,  MÅ er dag gå i uppfyllelse ...... 


  

  ALLA mina bästa vänner.....Till dagens  gitter.....


 

  


 VAD är vänskap egentligen ???  Vad betyder förtrolighet för dig min vän ???

Det finns inget som går upp mot gamla vänner, säger   vi allihopa, men jag vet inte.

Man kan ha varit kompis med någon i många,många år och plötsligt känner man med en blandning av häpnad och sorg: VI lever på olika planeter, du och jag....VI har visst aldrig rikdigt förstått oss på varann....

Å andra sidan kan man börja språka med en medpassagerare på bussen eller med någon i kassa kön eller på ett fik,,, och efter en kvart är det som om vi stått varandra nära hela livet.........

Det är ett mirakel som inträffar ibland, Vi är på samma våglängd, upptäcker man.

VI talar samma språk..... Och man blir upprymd......

Det är därför man inte kan låta det vara som det är, le mot varann, säja tack och hej då och gå vidare,

innerligt glad över stunden vi fått tillsammans.....

I många fall tror jag det vore det klokaste......Istället har vi svårt att låta oss nöja och vill ha mera , mera, mera.....

Och så kläcker man ur sej:

 --- Vi måste ses igen...

--- Vi måste absolut hålla kontakt, instämmer kanske den andre......

Med en har ett ORD, ett av de värsta,smugit sej in i den gryende vänskapen :MÅSTE.....

DÅ, är det kokta fläsket stegt ... Det smakar plikt.....

 ------- I morgon måste jag höra av mig till X....

Dan därpå är man stressad, så man skjuter upp .

EN process har satt igång .....

Och man blir varse att man har drabbats av en tråkig åkomma, nämligen gnagande dåligt samvete....

Varifrån kom  den ?

Så här var det väl inte meningen att det skulle bli....

Jag vet inte hur jag har det när det gäller att umgås....

JAG är både skygg och sällskaplig av mig....

AV och till är det någon som utbrister :

--- VI måste äte lunch.

 DÅ är det  nåt som dalar inom en annan

 ---- Ring mig ! manar de......

JAG vill inte ringa, speciellt inte på kommando...Jag är bara en sån som drar mej  för att ringa.....

För vår sort är det allmänt bekant att en telefonlur väger femti ton.....

Det tar emot alldeles kolossalt att lyfta den....

EJ heller vill jag äta lunch, men det kan jag inte med att säga,,för det skulle låta oartigt....

Dagarna vill jag ha för mig själv, skriva och läsa och vara ute på promenad med min fyrbenta vän Lucky..... PÅ kvällen däremot tycker jag att det är trevligt att få sällskap......

Men har man ett arbete där man  måste umgås med andra hela dagarna, är det antagligen tvärtom....

DÅ, har man nog behov av att få vara ifred när kvällen kommer......SÅ är det säkert...Vi är alla olika...Och mycket lika...

Efter ett antal timmar blir jag matt av att vara med människor, har jag märkt... Batterierna tar slut...

SÅ, blir det när det har varit för mycket av de goda, för många att träffa....

Huvet blir full av prat och öronen skavsår av allt surr,,, jag börjar längta efter tystnad.....

NU är jag ÖVERBEFOLKAD, inser jag.... Dags att vara allena ett tag, sluta träffa folk och pröva OM man törs träffa sig själv..... LER

------------Två kafferep på samma dag är aldrig bra,,,, ansåg min  FARMOR...... 

   

  

Önskar att dagen blir  till belåtenhet, och visa er nära och kära tillgivenhet , eller överraska en good  vän,,, med att höra ifrån dig.... Det har jag med postens hjälp, sänd en liten    - hälsning... och på detta sätt en   hälsning till alla mina bloggvänner och även till er som är in  här och läser mitt dravel , och inte vågar lämna er tasstryck, ska också känna er VÄLKOMMEN.....

 

EN solig  dag vore inte så dumt, ???? eller.

   

Detta får bli  DAGENS CITAT  :


   Tack för era commentarer : Lillis, Margaretha, Sussi, Calma, Cina,

  Monica,Skogsnuvan Anita, och Ansepansa.....


  

FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< VÄLKOMMEN ÅTER >>><<<

     KRAM IA >>><<<    

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards