VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

NATTEN ÄR STJÄRNKLAR <<<<<<<<<<<

Av IRJA Hagström Wikström - 12 februari 2011 02:17

   Fast det är mitt i natten !!!!



  


  


   

ATT skåda stjärnorna är intressant....

  


 Nattens himlavalv  är mörk, mörk blå, nästan svart  och stjärnklar, med tusen och åter tusen stora och små stjärnor som blinka ner,och halv månen lyser klar...

står där och skådar mot atmosfären, medans jag rastar våran goa choclad pralin , sista  gångens rastningen för natten,, 

får uppleva ett stjärnfall, skyndar mig att önska, de är en hemlighet, berättar jag min önskan, går den inte i uppfyllelse...

Vad du är skrockfull IA,,, säger ni,, Ja,ja jag är väl kanske det,men det gör ju inte ont att pröva,,, Fniss,  MEN tänk om, den önskan skulle slå in, då... LER....

Natten är skön bara  -8 grader kallt,,, stor skillnad, vad  termometern visa natten mot fredag,, då visa den -31,4  ...

 Inge större dramatik vid väderfronten...Fredagen visa sig från en  gemytlig sida,dagen var en skön vinterdag  med,,,, som sken från en klar blå himmel....

SÖDRA DELEN av Sverige har dom haft SNÖKAOS igen,,, och jag som trodde de hade VÅR......

 Tid nog så kommer VÅREN,,, ha tålamod....

     

NU är min chokladpralin färdig med sin natt toalett,så nu är det dax att gå in och träffa JOHN BLUND ...

  Älskar våran underbara   kompis....LUCKY....




   

GOOD MORGON mina vänner och jag önskar att ni vaknar till   en bättre dag idag  >>><<<


 

 FÅNGA DAGEN>>><<<  DAGEN GÅR EJ I REPRIS>>><<<  TACK , till er mina vänner som har lämnat en tasstryck inne hos mig,,,

VÄLKOMMEN ÅTER .... KramiZ IA......

 
 
lillis

lillis

12 februari 2011 07:18

Önskar dig en bra och skön helg
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

12 februari 2011 14:31

Kära Lillis ,
detsamma önskar jag dig , min vän...
även lördagen bjuder på en behaglig dag. solen lyser genom en svag dimmridå,-9 grader kallt,,, tar det lite lugnt idag.....
Ikväll blir det att lysna på nya melodifestivals låtar,,, hoppas det bjuds på bättre än det var förra helgen....
Ha det bäst vännen.... Kram IA

 
Maggan

Maggan

12 februari 2011 10:28

God förmiddag på dig du norrländska nattuggla.Vad mycket mystik du omger dig med i den sena natten. Men inget fel i det. Jag tror på stjärnfall och andra fenomen själv.
ja vi har haft snökaos här igår,men idag är det en solig och fin vinterdag,men kall.BRR
Jag gillar ju inte vintern så värst,men måste ändå stå ut med den.
Ha nu en skön och fin helg Irja.
En stor varm kram får du från mej.

http://margaretha.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

12 februari 2011 17:28

Kära Margaretha ,
Många års nattarbete har nog satt sina tydliga spår,ränderna går aldrig ur,,,
Och de händer en del mystik även på nätterna också, allt rund omkring är spännande....
jag gillar alla årstiderna som vi Nordiska länder har monopål på , inga andra länder har samma privilegium som vi ,och det ska vi vara glada och stolta över,,,, jag älskar härliga vinterdagar, när det är skönt ute, när det inte är för kallt, så vårvintern är bäst....Har umgåtts med min underbara svärmor,idag nu på eftermiddag, förra helgen då var det min kära mor som vi var och besökde,,, Man måste ju ta vara på dagarna, de börjar ju vara så gammla och livet är ju en så skör tråd,,,man vet ju inte vad morgondagen har att bjuda,,,,, HA en fortsatt skön helg vännen.... FÅNGA DAGEN... KRAM IA....

 
ansepanse

ansepanse

12 februari 2011 20:57

vilket trevligt inlägg, Lucky en sån fin vovve :)
nog ska vi alla försöka fånga dagen
ha det gott - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Calma

Calma

12 februari 2011 21:55

Hej min vän
Ahh,tack för allt det fina man kunde läsa hos dej,,
Fina kompisen på 4 ben,såå söt,,

ja,bara att vänta ut,vår kommer,som alltid,
Varma kramen från mej,Calma :=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

13 februari 2011 10:50

Bilden med flickan och månen är helt bedårande och den har jag aldrig sett. Månsken gillar jag och går ofta ut i natten om det inte är för kallt. Tyvärr har hela vintern varit förfärligt kallt så jag har nog bara varit ut i månskenet en enda gång.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

13 februari 2011 16:13

Så fint du beskriver det när du mitt i natten står ute och skådar upp mot himlen,hoppas att din önskan slår in.Här hade vi minus 20 grader i morse,men dagen har varit solig och fin med bara några minusgrader.

Vi hörs snart igen!

Kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

13 februari 2011 17:21

Önskar dig en fortsatt fin söndagskväll och en fin kommande vecka!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

13 februari 2011 18:27

Jag är lika skrockfull jag..
Klart att inte önskningen slår in om man berättar vad man önskar ;)
Hoppas din önskan går i uppfyllelse..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards